Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-27, 13:32
  #1
Avstängd
53280s avatar
OV i tunnelbanan är verkligen det sinnesslöste man kan hitta , med bara 80 timmar utbildning, så blir de så fel. Borde det inte ingå i OV utbildning att man gör riksbedömning . Nu råkar jag veta att det flesta OV är klassade som femfemmor men deras kroppar är byggda av Ryssfemmor, det skulle inte ens få vakta en Ubåt som går på grund i Karlskrona skärgård.

Efter att Linda, 24, fått ett epilepsianfall på tunnelbaneperrongen i Bergshamra stoppade vakterna henne från att åka vidare.

När hon i stället försökte hitta en buss att ta sig hem med blev hon våldtagen och pistolhotad av en okänd man.

– Det hade aldrig hänt om jag bara fått ta tunnelbanan hem, säger hon


– De var väldigt våldsamma och det kändes hemskt. De knuffade ner mig på marken. Jag hade förstått om jag varit berusad, men jag var trött efter anfallet och jag ville bara hem och sova. Sedan kände jag skam också, för vad hade jag gjort för att förtjäna det här?



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-valdtogs-unde
__________________
Senast redigerad av 53280 2021-06-27 kl. 13:35.
Citera
2021-06-27, 13:37
  #2
Medlem
O andra sidan om vakterna EJ nekat och hon blivit våldtagen på tunnelbanan eller vägen där ifrån hade det hetat... Hade vakterna stoppa mig från att åka tunnelbana hade det aldrig hänt.
Citera
2021-06-27, 13:40
  #3
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
O andra sidan om vakterna EJ nekat och hon blivit våldtagen på tunnelbanan eller vägen där ifrån hade det hetat... Hade vakterna stoppa mig från att åka tunnelbana hade det aldrig hänt.

OV i Stockholms tunnelbana får babianerna på Zoo att framstå något kan skulle kunna flyga till månen.
Citera
2021-06-27, 13:41
  #4
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
O andra sidan om vakterna EJ nekat och hon blivit våldtagen på tunnelbanan eller vägen där ifrån hade det hetat... Hade vakterna stoppa mig från att åka tunnelbana hade det aldrig hänt.
Nej, det hade det inte din idiot.

Varför skulle någon ens komma på tanken att vakterna ska bestämma att ”Nej, du får inte åka tunnelbana eftersom du är epileptiker”.
Citera
2021-06-27, 13:48
  #5
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, det hade det inte din idiot.

Varför skulle någon ens komma på tanken att vakterna ska bestämma att ”Nej, du får inte åka tunnelbana eftersom du är epileptiker”.

TV serien tunnelbana framstå OV som sympatiska och det finns säker en eller två som är det också. Men OV är babianer, en vanlig menig soldat som vaktade U137 och eventuell storma ubåten har längre utbildning än vad en OV har i tunnelbanan.

För att klara VaktB i lumpen så var det mer än 80 timmars utbildning, en OV har 80 timmar.
Citera
2021-06-27, 13:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, det hade det inte din idiot.

Varför skulle någon ens komma på tanken att vakterna ska bestämma att ”Nej, du får inte åka tunnelbana eftersom du är epileptiker”.

Problemet är att man fokuserar på vakterna, tunnelbanan o skit. Det riktiga problemet som borde problematiseras är gärningsmannen.

Vad är dom ute efter.. Ursäkt från vakterna, livstids tunnelbanekort eller PENGAR....

Undras hur många gånger vakter fått höra diverse ursäkter från folk som är fulla eller drogpåverkade. Att det beror på nåt annat för att kunna slingra sig med...
Citera
2021-06-27, 13:54
  #7
Medlem
MellanFredOchKrigs avatar
Varför nämner man inget om något som kan användas för att identifiera gärningsmannen?
Citera
2021-06-27, 13:59
  #8
Medlem
sneervs avatar
Hemskt med alla våldtäkter som händer nu men av någon anledning går min troll radar igång när jag läste artikeln. Kan det vara så att hon var så arg och kränkt när hon inte fick åka tunnelbanan igen så hon tänkte ”nu jäklar ska dom få se vad som kunde ha hänt! Dom ska inte få behandla mig så här!” Osannolikt?

Alltså det är nått med hur hon berättar om det som hände som känns off, hon bryr sig inte så mkt om själva våldtäkten utan vill mest att vakterna ska skämmas sen så tiden mellan hon vart avvisad och samtalet till sos kom. Är inte många minuter det handlar om, måste ha varit otrolig otur att det var en pistolman väntades just på det där.. hmm jag vet inte.
__________________
Senast redigerad av sneerv 2021-06-27 kl. 14:21.
Citera
2021-06-27, 14:03
  #9
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Problemet är att man fokuserar på vakterna, tunnelbanan o skit. Det riktiga problemet som borde problematiseras är gärningsmannen.

Vad är dom ute efter.. Ursäkt från vakterna, livstids tunnelbanekort eller PENGAR....

Undras hur många gånger vakter fått höra diverse ursäkter från folk som är fulla eller drogpåverkade. Att det beror på nåt annat för att kunna slingra sig med...

Det är väl därför dom behöver längre utbildning. När man ser trash som är OV i tunnelbana , oftast dom kroppen fulla med tatuering. Du skall som OV kunna göra en bedömning som är korrekt. Värst var när dom hade fryshusets trygghetsvärdar i tunnelbana, då kunde man bli trakasserad av dömda mördare och annat slödder.

Det sjuka var ju att "trygghetscentralen" försvarade deras beteende, att man har dömda mördare som skall vara trygghetsvärd , som sedan random trakassera folk.

Varje gång man ser OV i tuben tänker man på Ugglas låt IQ.
Citera
2021-06-27, 14:09
  #10
Medlem
1335991s avatar
Har lite svårt att tro på denna våldtäkt.
Hon hittades mindre än 20 min från t-banan,
då händelsen hände.

Det finns endast 2 parker som ligger nära centrum.
Mitt emot på Björnstigen ligger den första,
och den andre ligger vid Rådjurstigen,
det är lghthus överallt nära t-banan.
Skulle ingen varken ha sett
eller hört ngt?
Nja svårt att tro på våldtäkten.

Och vrf skulle det komma en pistolbeväpnad man just då?

Att hon blev stoppad tror jag på,
men ej våldtäkten.


Busshållplatserna ligger för övrigt endast 3 min från t-banan,
har svårt att se hur hon kan ha missat det.
__________________
Senast redigerad av 1335991 2021-06-27 kl. 14:14. Anledning: Fel
Citera
2021-06-27, 14:21
  #11
Medlem
DURN80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Hemskt med alla våldtäkter som händer nu men av någon anledning går min troll radar igång när jag läste artikeln. Kan det vara så att hon var så arg och kränkt när hon inte fick åka tunnelbanan igen så hon tänkte ”nu jäklar ska dom få se vad som kunde ha hänt! Dom ska inte få behandla mig så här!” Osannolikt?

Alltså det är nått med hur hon berättar om det som hände som känns off, hon bryr sig inte så mkt om själva våldtäkten utan vill mest att vakterna ska skämmas sen så tiden mellan hon vart avvisad och samtalet till sos kom. Är inte många minuter det handlar om, måste ha varit otrolig otur att det var en pistol man väntades just på det där.. hmm jag vet inte.

Tänkte precis samma sak faktiskt, låter som en rövarhistoria. Kan vara sant, visst. Men misstänker att det kanske inte är helt sant. Flicka fick anfall, nekas resa, blir våldtagen under pistolhot. Pistolhot? Verkligen? Låter det som en film, är det oftast påhittat.

Allt innan våldtäkten stämmer nog dock.
Citera
2021-06-27, 14:30
  #12
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Tänkte precis samma sak faktiskt, låter som en rövarhistoria. Kan vara sant, visst. Men misstänker att det kanske inte är helt sant. Flicka fick anfall, nekas resa, blir våldtagen under pistolhot. Pistolhot? Verkligen? Låter det som en film, är det oftast påhittat.

Allt innan våldtäkten stämmer nog dock.

Hon har väl besökt sjukhus och polisen har gjort teknisk undersökning. Helt osannolikt är det inte, Ramadan är över och det har varit fint väder, då ökar antalet våldtäkter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback