Citat:

Nej, jag har inte hakat upp mig på en ”viss period”. Den perioden är ett decennium där alla 3 tävlade samtidigt, vilket är väsentligt om vi nu ska jämföra dessa herrar. Och under den perioden säger fakta att Djokovic faktiskt är bäst. Flest veckor som världsetta samt fördel i h2h mot både Federer och Nadal. Saken är klar. Vad mer behövs Du verkar ha hakat upp dig lite på vad som skedde under en viss period. Vad spelar det för roll att Nadal har färre titlar än Djokovic 11-21 när han har flera från ett tidigare skede? Som sagt, 20-20-20. Inte mycket att snacka om där. Dessutom har som påpekats ovan Federer och Nadal haft bättre resultat än Djokovic under vissa år under 2011-2021.
"I princip bara Roland Garros" - han har tre USO i den perioden. Plus 8 RG. 8-3 är inte "i princip bara".
Hursomhelst är det löjligt att köra med nån specialepok 2011-2021 och tro att det skulle betyda mer än vad som hände innan. Du får se på de tre utspridda över sina karriärer.
Men nej, Federers peak var över 16/17. Han hade en sista högfas just 17, men som brutalast var han ett årtionde tidigare.
Lol. Om Federer är före Nadal är det pga WTF och veckor som nr 1, även om jag personligen tycker det senare är mindre viktigt. Nadal har OS-guld och flest masters. Var man vinner sina slams är irrelevant, så länge man vunnit alla. Och Nadal har två på alla underlag, vilket inte Federer har. Har man tagit sju slams på andra underlag än grus har man en lika bra karriär som McEnroe och absolut inget kvar att bevisa.
Nadal dominerar både Federer och Djokovic i h2h i slamsammanhang. Man kan alltid hitta lite stats för att stötta den egna tesen.
 Man kan alltid hitta lite stats för att stötta den egna tesen.
Men såna här GOAT-diskussioner är rätt tradiga, särskilt som deras karriärer ännu inte är över.

"I princip bara Roland Garros" - han har tre USO i den perioden. Plus 8 RG. 8-3 är inte "i princip bara".
Hursomhelst är det löjligt att köra med nån specialepok 2011-2021 och tro att det skulle betyda mer än vad som hände innan. Du får se på de tre utspridda över sina karriärer.
Men nej, Federers peak var över 16/17. Han hade en sista högfas just 17, men som brutalast var han ett årtionde tidigare.
Lol. Om Federer är före Nadal är det pga WTF och veckor som nr 1, även om jag personligen tycker det senare är mindre viktigt. Nadal har OS-guld och flest masters. Var man vinner sina slams är irrelevant, så länge man vunnit alla. Och Nadal har två på alla underlag, vilket inte Federer har. Har man tagit sju slams på andra underlag än grus har man en lika bra karriär som McEnroe och absolut inget kvar att bevisa.
Nadal dominerar både Federer och Djokovic i h2h i slamsammanhang.
 Man kan alltid hitta lite stats för att stötta den egna tesen.
 Man kan alltid hitta lite stats för att stötta den egna tesen.Men såna här GOAT-diskussioner är rätt tradiga, särskilt som deras karriärer ännu inte är över.
 …
…Blir en spännande US open i år. Vore grymt coolt om Novak tar den, 4 raka slams…
 Som jag skrev initialt valde jag ordet "svacka" för att "skada" är alldeles för simplistiskt för en komplex figur som Djokovic. Armbågen gjorde förstås sitt, men att han var helt under isen i nästan två år, på pissigt humör med rykten om problem med frugan, som ledde till ett spirituellt sökande med en massa new age-flum, kan inte reduceras till en enkel skada. Dock är skadan inbegripen i den svacka han gick igenom, som jag förklarade för dig.
 Som jag skrev initialt valde jag ordet "svacka" för att "skada" är alldeles för simplistiskt för en komplex figur som Djokovic. Armbågen gjorde förstås sitt, men att han var helt under isen i nästan två år, på pissigt humör med rykten om problem med frugan, som ledde till ett spirituellt sökande med en massa new age-flum, kan inte reduceras till en enkel skada. Dock är skadan inbegripen i den svacka han gick igenom, som jag förklarade för dig.