2021-07-02, 21:29
Kollar bara med ett halvt öga (fotboll), men Shapovalov verkar klara av Murray rätt lätt. Snart 2-0 i set.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han har en j*a konstig serverörelse, Ymer. Ser så tveksamt ut. Han får ju ingen schvung heller, tänk en golfare som skulle stanna i baksvingen innan han klipper till.

Påminner lite om Roddick vad gäller armrörelsen. Och han fick ju rätt bra tryck... Men jag håller med dig, det ser konstigt ut och han verkar inte få nån vidare schwung. Tycker han hoppar på nåt konstigt sätt med fötterna.
2021-07-02, 21:45
Medlem
Om jag också hade haft exakt alla i publiken emot mig hade jag också vrålat som en apa över att ha hållit serven från 4-1 till 5-1. Det där var rejält.
2021-07-02, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Om jag också hade haft exakt alla i publiken emot mig hade jag också vrålat som en apa över att ha hållit serven från 4-1 till 5-1. Det där var rejält.

Vad var rejält?
2021-07-02, 22:01
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kollar bara med ett halvt öga (fotboll), men Shapovalov verkar klara av Murray rätt lätt. Snart 2-0 i set.

Påminner lite om Roddick vad gäller armrörelsen. Och han fick ju rätt bra tryck... Men jag håller med dig, det ser konstigt ut och han verkar inte få nån vidare schwung. Tycker han hoppar på nåt konstigt sätt med fötterna.

Kul att Shapovalov ska spela i Båstad i sommar. Ändå lite överraskande med tanke på att han är väldigt högt rankad. Längesen någon sådan bra var och spelade i Båstad? Får nästan gå och kolla på finalen, för antar att han kommer ta sig dit ganska lätt om han tar turneringen seriöst.
2021-07-02, 22:08
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Kul att Shapovalov ska spela i Båstad i sommar. Ändå lite överraskande med tanke på att han är väldigt högt rankad. Längesen någon sådan bra var och spelade i Båstad? Får nästan gå och kolla på finalen, för antar att han kommer ta sig dit ganska lätt om han tar turneringen seriöst.

Vad jag ser är även Davidovich Fokina, Musetti, Garin, Fognini och Casper Ruud med. Skulle nog säga att alla de är bättre på grus. Åtminstone är det kångt ifrån säkert att Shapo tar sig till final med det startfältet.
2021-07-02, 22:15
Citat:
Vad jag ser är även Davidovich Fokina, Musetti, Garin, Fognini och Casper Ruud med. Skulle nog säga att alla de är bättre på grus. Åtminstone är det kångt ifrån säkert att Shapo tar sig till final med det startfältet.

Såg också detta nu. Ändå ganska bra startfält på länge i Båstad? Känns som det är en del hyfsade med i år. Men gillar Shapo, hans mentala styrka att vinna mot hela publiken i Wimbledon är imponerande.
2021-07-02, 23:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Finns en svensk dubbelspelare som heter Göransson på banan nu också. Spelar med Ruud. Dom slog Krawietz/Tecau i raka set precis. Den sistnämnde var ju tidigare rätt framgångsrik i par med Lindstedt. Aldrig hört talas om den där Göransson faktiskt.

Citat:
Göransson, aldrig hört talas om. Crazy. Lindstedt är 44 bast.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Han är rankad 80 på dubbelrankingen så helt ny är han ju uppenbarligen inte. 27 bast. Aldrig hört talas om som du säger. Vet inte om det säger mer om oss än om dubbeltennis Verkar inte som han spelat särskilt mycket singel? Men ”kul” att han spelar med Ruud. Norrmannen har ju åkt ur singelturneringen så han kan lägga allt krut på dubbeln.

Här satt jag och trodde att alla hade stenkoll på André Göransson så jag vågade inte ens fråga ... Hans namn dök upp bland resultaten från nån turnering i Sydamerika i vintras och sedan har han gjort en del hyfsade resultat med olika dubbelpartner. Är han rentav Sveriges mest framgångsrike tennisspelare just nu?

Kul att han spelar med Ruud, som sagt. De är framme i tredje omgången nu efter meriterande segrar över Lopez/Lopez och niondeseedade paret Krawietz/Tecau. Göransson representerar för övrigt Höllviken TK. Utan att tjuvkika, vem är den klubbens största namn genom tiderna?
2021-07-02, 23:54
Medlem
Citat:

Shapovalov har svensk flickvän (Mirjam Björklund, Sverige-tvåa bland damerna).

Nej, Göransson är verkligen en doldis. In i det längsta försökte han sig väl på en singelkarriär varpå han som dubbelspelare kommer lite från ingenstans.
2021-07-03, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Här satt jag och trodde att alla hade stenkoll på André Göransson så jag vågade inte ens fråga ... Hans namn dök upp bland resultaten från nån turnering i Sydamerika i vintras och sedan har han gjort en del hyfsade resultat med olika dubbelpartner. Är han rentav Sveriges mest framgångsrike tennisspelare just nu?

Kul att han spelar med Ruud, som sagt. De är framme i tredje omgången nu efter meriterande segrar över Lopez/Lopez och niondeseedade paret Krawietz/Tecau. Göransson representerar för övrigt Höllviken TK. Utan att tjuvkika, vem är den klubbens största namn genom tiderna?
Ah, ”Perna, en stjärna” Pernfors. Enkelt för oss gamlingar. Vill minnas att han vid nåt tillfälle behövde förklara vad ”Hollviksnas” var för ett ställe, när utlänningarna undrade.

För övrigt sällar jag mig till dem som aldrig hört talas om Göransson.
2021-07-03, 08:37
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Shapovalov har svensk flickvän (Mirjam Björklund, Sverige-tvåa bland damerna).

Nej, Göransson är verkligen en doldis. In i det längsta försökte han sig väl på en singelkarriär varpå han som dubbelspelare kommer lite från ingenstans.

Tack för info. Bor dom i Sverige eller?
2021-07-03, 11:51
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Tack för info. Bor dom i Sverige eller?

Björklund är skriven på Ekerö, ett par mil väster om Stockholm. Mirjam och Denis har så vitt jag vet ett distansförhållande. Men tennisproffs är ju å andra sidan hemma väldigt sällan - med runt 200 resdagar om året "bor" de nog mest på hotell runt om i världen.
2021-07-03, 16:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Federer har påbörjat sin match mot den Sydafrikafödde, på Nya Zeeland uppvuxne britten Cameron "Chuck" Norrie som har gått framåt mycket i år och klättrat till plats 34 på rankingen. Jag ger Federer små chanser att ta hem det här.

Det är förresten Mohamed Lahyani som dömer matchen. Vi får väl se om han behöver köra lite peptalk med Fedde vad det lider
Senast redigerad av ingetbranick 2021-07-03 kl. 16:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in