2021-06-25, 14:25
Medlem
Hörni, nu är det dags, Wimbledon 2021. Lottningar finns här:

https://www.wimbledon.com/en_GB/draw....html?event=MS

https://www.wimbledon.com/en_GB/draw....html?event=LS

Lite R1:

M.Ymer - Tsonga
Kyrgios-Humbert
Djokovoc-Draper
Sinner-Fucsovics
Murray-Basilashvili
Karatsev-Chardy
Federer-Mannarino
Senast redigerad av psonpson 2021-06-25 kl. 14:28.
2021-06-25, 19:24
Medlem
Lundbondens avatar
Har Ymer någon chans mot Tsonga?
2021-06-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Har Ymer någon chans mot Tsonga?
Ja det tycker jag. Tsonga är over-the-hill, 36 år, och framförallt formsvag. Han vann inte en match under hela 2020. Han har 1-7 i matcher i år. Kommer närmast från en förlust i förstarundan på gräset i Eastbourne. Ymer har inget lysande facit heller, men han hade kunnat ställas mot mycket formstarkare motstånd.
Senast redigerad av psonpson 2021-06-25 kl. 20:32.
2021-06-25, 21:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Tack för trådstart.

Lägger till ett par matcher i första omgången:

Hurkacz-Musetti
Medvedev-Struff

Medvedev spelar final på Mallorca i morgon, men han framstår fortfarande som en nybörjare på gräset. Rätt märkligt ändå att en världstvåa kan se så bortkommen ut på två av tre GS-underlag. Struff är en riktigt tuff motståndare i en förstarunda.

Hurkacz har förvisso inte rosat marknaden sedan segern i Miami, men han och Musetti hör ändå till årets riktiga klättrare på rankingen. Här tror och hoppas jag att Musetti tar det. Kan Murray ta Basilashvili? Inte omöjligt, eftersom georgiern är så extremt ojämn. Men jag gissar ändå att det blir Murrays sista match i Wimbledon. Federer bör ta Mannarino (även om fransmannen visade god form och gick till semi på Mallorca), även Gasquet/Sugita innan det tar stopp mot Cameron Norrie i tredje omgången.
2021-06-25, 21:50
Kyrgios - Humbert är intressant. Tror väl kanske Humbert tar detta: bra form, och hade matchboll förra gången mot Kyrgios i AO, där dock publiken pumpade igång Nick rejält.

Plus: Kyrgios har ju fan inte ens spelat en uppvärmningsturnering? Svårt att fatta hur han bara kan dra dit och storspela. Men Kyrgios är Kyrgios. Kommer han igång kan det bli en intressant R4 med Berrettini, som ju tagit över Nickes gamla brud Alja Tomljanovic. Sorry to tell you mate, but I banged your girlfriend!... Vafanculo Nick, she is-a mine now!

Micke Ymer hade tur, vad jag kan se. Som skrevs är Tsonga rejält på dekis. 1-7 i matcher? Den ska han ta.

Djokovic och Federer fick asenkel lottning, relativt sett.

Tsitsipas och kanske framförallt Medvedev fick bra mycket svårare kvartar.
2021-06-25, 23:16
Medlem
En till intressant match i förstarundan:

Shapovalov - Kohlschreiber
2021-06-26, 08:31
Bannlyst
Oj, Kyrgios har fått för sig att spela tennis igen. Hoppas sopan ryker i första omgången.

Ser ingen som kan hota superserben i år, att spela Nole som vinnare lär knappt ge pengarna tillbaka.
Kul förstarunda för Ymer, han har en bra chans. Ingen fantom på gräs, men Tsonga är ju en skugga av sitt forna jag.
2021-06-27, 10:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Medvedev tog hem titeln på Mallorca, slog Querrey i finalen. De Minaur vann i Eastbourne, i svag konkurrens. Frågan är om Medvedev har lärt sig att behärska gräset så pass bra att han kan utmana i Wimbledon? Han får inte mycket tid att spela in sig på, möter som sagt svåre Struff i första omgången.
2021-06-27, 12:46
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Oj, Kyrgios har fått för sig att spela tennis igen. Hoppas sopan ryker i första omgången.

Vore njutbart att se honom rejält förödmjukad av en nobody i 1R i tre raka set.

Efteråt, på presskonferensen, skulle han berätta hur han inte bryr sig, att han inte rört ett tennisracket under det långa uppehållet, och att han satt uppe till klockan fyra och spelade FIFA natten dessförinnan.
2021-06-27, 13:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Vore njutbart att se honom rejält förödmjukad av en nobody i 1R i tre raka set.

Efteråt, på presskonferensen, skulle han berätta hur han inte bryr sig, att han inte rört ett tennisracket under det långa uppehållet, och att han satt uppe till klockan fyra och spelade FIFA natten dessförinnan.

Han möter allt annat än en nobody i första omgången, nämligen 21-seedade Ugo Humbert som vann turneringen i Halle för en vecka sen. Skulle Kyrgios vinna den matchen väntar beskedligare motstånd i andra omgången i form av Londero/Mager.
2021-06-27, 13:46
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han möter allt annat än en nobody i första omgången, nämligen 21-seedade Ugo Humbert som vann turneringen i Halle för en vecka sen. Skulle Kyrgios vinna den matchen väntar beskedligare motstånd i andra omgången i form av Londero/Mager.

Okej. Det var inte min avsikt, att kalla Humbert en "nobody". Jag hade inte kollat vilket motstånd som väntar Kyrgios i första omgången. Eller inte lagt det på minnet iaf.
2021-06-28, 12:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Traditionens makt är stor i Wimbledon, och precis som sig bör inleds alltihop med ett rejält regnavbrott

Numera har man åtminstone två arenor med tak, och regerande mästaren Djokovic inleder som brukligt på centercourten kl. 14.30 med att möta wild card-spelaren Jack Draper, rankad 253, som nyligen gjorde sensation i Queens genom att slå Sinner och Bublik.

Djokovic känner sig nog säker på gräset, på annat sätt kan jag inte tolka att han nöjde sig med att spela dubbel på Mallorca som förberedelse. Jag är mer tveksam till Tsitsipas val att inte spela matcher alls efter Paris, och han säger själv att han hoppas kunna spela in sig på gräset efterhand. Möter Tiafoe i första omgången.
Senast redigerad av ingetbranick 2021-06-28 kl. 12:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in