Citat:
Ursprungligen postat av
Intetrump
Av olika anledningar sitter jag med en skuld på 402 000 kr i lån samt 30 000 i kreditkort och på det ett CSN lån. Någon mer i liknande situation?
Vill framåt... betala av, bli fri.. Just nu är tanken att leva på 3000 kr i månaden samt 1500 kr till mat, när alla räkningar och lån som måste betalas av varje månad är betalda. Stora delar av skulden är på grund av spelmissbruk som jag nu aktivt tar tag i. I övrigt är det på grund av kreditkortsskulder som jag tagit lån för att lösa.Men skaffat mig nya kreditkortsskulder och nya lån. 2017 hade jag bara min CSN skuld samt 40 000 kr i kreditkortsskuld. Ett barn cirka två veckor i månaden. Pekpinnar undanbedes...
Det går, jag är ett levande exempel på det, blir skuldfri i september efter att ha betalat av i nästan sex år, 550 000 ungefär avbetalat, har levt lågt och självkänslan är typ borta. Rekommenderar regelbunden psykologträff för det tar på en oerhört att leva fattigt och känna sig skuldtyngd av varför det blev som det blev, lösningen har såklart blivit fly till att spela med det lilla man har för att döva smärtan, värdellst ekorrhjul. Även om det är gratisgrejer som erbjuds, avstå! Var för mig svårt att hålla en relation när man inte är så stolt i sig själv, känner bättre förutsättningar nu som singel för att möta skuldfriheten och bygga upp mitt liv och låsa lite av det extra kapitalet i fonder så man inte har för mycket tillgängligt. Gäller att inte vara naiv och tro man helt plötsligt kan hantera mycket pengar.
Näväl blev lite långt, skicka gärna pm om du vill, diskuterar gärna för är skönt att ha någon man inte känner att bolla med och hålla sig stark, för det är helvete för självkänslan många gånger under resan