Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-25, 11:12
Medlem
Barshageudds avatar
Detta ser jag fram emot. Spelade första spelet vid release (2006?) men det var en buggig mess så la av. Många många år senare spelade jag Lost Alpha vilket hör till en av mina bästa spelupplevelser.

Release på PC i april 2022 enligt steam:

https://store.steampowered.com/app/1..._of_Chernobyl/
Citera
2021-06-25, 19:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har inga stora förhoppningar, spel överlag har fördummats väldigt mycket sen 2006 :/ sen är frågan om de fortsätter med horror som i originalet eller om dom släpper den biten
Citera
2021-06-25, 19:31
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har inga stora förhoppningar, spel överlag har fördummats väldigt mycket sen 2006 :/ sen är frågan om de fortsätter med horror som i originalet eller om dom släpper den biten

Ville bara stryka under det, inget mer.

Till ämnet
: Har inte spelet det/de första spelet/spelen i serien men ämnar ta tag i det. Gillar upplägget och miljöerna mycket. Är ett stort fan av Metro-serien så jag hoppas att magkänslan inte sviker mig helt.

Vad gäller det som visats av 2:an så väntar jag med att bli allt för intresserad då det är allt för vanligt (standard?) att fixa till videorna ganska ordentligt, inte bara grafiska.
Citera
2021-06-25, 21:51
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det håller jag med om, men av någon anledning nådde detta igenom bruset. Jag tror inte jag spelat ett spel från början till slut (förutom små indiespel) som producerats efter att första Stalker kom i princip, förutom just Lost Alpha men det är väl att beteckna som en modd.

Jag är inte typen som förbokar, men ska bli intressant att se vad GSC har att komma med.
Citera
2021-06-26, 22:15
Medlem
bringeroflights avatar
Detta ser jag fram emot. Spelade Call of Pripyat tidigare och gillade det skarpt. Bra stämning och spelande så hoppas det blir en värdig uppföljare.
Citera
2021-12-21, 21:11
Medlem
PeterJihadis avatar
Det är inte många spel jag ser framemot nuförtiden. För precis som Arne.Anka påpekar - så görs ytterst få spel med sådan stor passion längre.
Det är typ Fromsoftware som håller stilen numera. Men detta spel har jag definitivt ögonen på. Det var lite snack om att S.T.A.L.K.E.R. 2 skulle ha NFTS med. Men efter mycket kritik från fansen så (hör och häpna) lyssnade faktiskt spelutvecklarna till sina fans och de bestämde sig för att det var ett dåligt beslut.
Kul med ett S.T.A.L.K.E.R. som kommer släppas till PS också, dock tre månader efter releasen till PC och XSX.
Citera
2022-01-09, 21:42
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det är inte många spel jag ser framemot nuförtiden. För precis som Arne.Anka påpekar - så görs ytterst få spel med sådan stor passion längre.
Det är typ Fromsoftware som håller stilen numera. Men detta spel har jag definitivt ögonen på. Det var lite snack om att S.T.A.L.K.E.R. 2 skulle ha NFTS med. Men efter mycket kritik från fansen så (hör och häpna) lyssnade faktiskt spelutvecklarna till sina fans och de bestämde sig för att det var ett dåligt beslut.
Kul med ett S.T.A.L.K.E.R. som kommer släppas till PS också, dock tre månader efter releasen till PC och XSX.

Det ryktas och tyder på det, men det är inget bekräftat än att det blir Playstation-release efter 3 månader.
Citera
2022-01-12, 19:33
Medlem
C0ws avatar
Försenat till december. Kuk.
Citera
2022-01-12, 23:18
Medlem
Det var en försening som hette duga, det. Väldigt tråkiga nyheter. Det måste vara en bra bit till målsnöret om de skjuter upp releasen till slutet av året? Kanske dags att sänka sina förväntningar på det här
Citera
2022-01-12, 23:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det var en försening som hette duga, det. Väldigt tråkiga nyheter. Det måste vara en bra bit till målsnöret om de skjuter upp releasen till slutet av året? Kanske dags att sänka sina förväntningar på det här

Kom igen, det är inte ett Stalker-spel om det inte försenas rejält.
Citera
2022-01-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kom igen, det är inte ett Stalker-spel om det inte försenas rejält.
Glöm det jag skrev
Citera
2022-02-24, 14:32
Medlem
Nihennas avatar
Vi kan nog tacka detta spelet adjö. Inte för att ett spel är viktigt i dessa tider. Tack för den, Putin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in