Jag har en nojja om att jag har kort på bankortet och det blir stulet så blippar dom bort nån hundring. Denna nojja hade jag även förut då man kunde handla utan kod.
Pallar dock inte föra över pengar och kolla om det finns tillräckligt när jag handlar etc. bankappen suger det tar för lång tid. Bank id hit och dit klicka skriva summa etc etc.
Därför har jag löst det som så att jag handlar med ett kreditkort vilket även ger mig försäkringar när jag köper vissa saker. Och sen betalar av det räntefritt med pengarna som då även samlar om än lite, ränta. Win-win ser jag och fungerat bra i 6 år. Och i ärlighetens namn känns annat dumt.
MEN jag har varit lat nog att inte se över situationen sedan jag tecknade remember card gratis en gång för 6 år sedan (dock nyttjat en av deras försäkringar en gång).
Jag har sedan dess insett att det finns kreditkort som ger cashback eller annan bonus. Då jag spenderar 20 laxar på kortet varje månad har jag således nog gått miste om en hel del poäng.
Vad ska jag välja? Dock kanske det finns kort med mycket bra försäkringar men det är mest konsumtion av skit och mat inga resor som pengarna går på.
Litar inte på alla sidor som finns att kreditkortsgivarna inte betalat för att få bra poäng etc. så därför frågar jag trogna gamla flashback!
Snälla, hjälp mig i kreditkortsdjungeln
Senast redigerad av Kalsongbatong 2021-06-24 kl. 20:01.