• 1
  • 2
2021-06-18, 15:43
Medlem
Hejsan

Dressmann har rätt ok herrkläder, men jag känner att jag skulle kunna "gå upp en nivå", alltså kunna spendera lite mer pengar för att få ett bättre plagg, bättre kvalité o.s.v.

Vad skulle steget upp från Dressmann vara tycker ni? Vad för butik eller märken?
Citera
2021-06-18, 15:51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Allt är väl ett steg upp, jämfört med Dressmann.

Men MQ eller Brothers är väl en bra början.
Citera
2021-06-18, 15:52
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkottsakerNeger
Hejsan

Dressmann har rätt ok herrkläder, men jag känner att jag skulle kunna "gå upp en nivå", alltså kunna spendera lite mer pengar för att få ett bättre plagg, bättre kvalité o.s.v.

Vad skulle steget upp från Dressmann vara tycker ni? Vad för butik eller märken?

Second hand eller coop är ett solklart steg från dressman.....

"rätt ok herrkläder"
Citera
2021-06-18, 15:56
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Second hand eller coop är ett solklart steg från dressman.....

"rätt ok herrkläder"

Vad är felet? Med saker man kan hitta på dressman kan man trots allt mycket väl kan vara bättre klädd än 90% av alla slashasar man ser på stan.
Citera
2021-06-18, 15:58
Medlem
liten.igelkotts avatar
Vilken typ av kläder är det du vill ha och vad är du ungefär beredd att betala för byxor, skjortor med mera?
Citera
2021-06-18, 15:58
Medlem
flukkes avatar
Kan börja med att dressman är lite av en guilty pleasure för mig. Tycker dom har bra basplagg och fyllde på rejält i förra helgen under deras 3 för 2 rea. Men för finare tillfällen kan jag starkt rekommendera Suitsupply.

Beställde själv en custom made kostym därifrån härom veckan och är väldigt nöjd. De 10k som jag betalade kändes väldigt prisvärt.
Gillade speciellt deras skjortor, känns som att man får mycket pengarna. Lätt värt ett besök och rekommenderar start att boka en konsult som hjälper dig med en outfit!
Citera
2021-06-18, 16:00
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
Vad är felet? Saker man kan hitta på dressman innebär trots att att man mycket väl kan vara bättre klädd än 90% av alla slashasar man ser på stan.

deras "jeans" är ren skit efter nån slags 80-tals mönster, du ser inte klok ut i dem...jämfört med ett par märkesjeans som sitter ordentligt

plain vit tshirt kan väl funka.

hoodie med dragkedja har jag köpt för evigheter sen för o slippa fula tryck och se ut som reklampelare. ..

kallingarna kan du ju inte använda annat än i hemlighet.
Citera
2021-06-18, 16:01
Medlem
Även Dressmann har, flera, olika prisklasser och stilar. Men visst, men det kostar betydligt mer, Boomerang och Gant.
Citera
2021-06-18, 16:10
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkottsakerNeger
Hejsan

Varför inte skräddarsytt ? Kostar bra mycket mer än konfektion men du får plagg som sitter som en andra hud och dessutom får du välja vilket tyg du vill ha. Lönar sig alla gånger ett par byxor samt något ytterplagg kanske någon skjorta. Resten kan man ju skaffa på Dressman.
Citera
2021-06-18, 16:36
Medlem
Hej, tack för svaren så här långt. Tack för tipsen.

Citat:
Vilken typ av kläder är det du vill ha och vad är du ungefär beredd att betala för byxor, skjortor med mera?

Jag är ute mest efter basplagg / vardagskläder. Jag har aldrig kostym, kavaj, skjorta eller liknande.

Jag uppskattar kläder som är praktiska/funktionella och diskreta, det vill säga inga stora logos eller tryck. Som en annan uttryckte det "se ut som en reklampelare".
Dock inte till den graden att gå runt i vildmarksbyxor till vardagen inne i staden, som man kan se ibland.

Vad är jag beredd att betala? Jag skulle säga "Dressmans pris + 100 eller 200 kr" beroende på vad det är för specifikt plagg vi pratar om. Eller kanske +20% - 30% för att uttrycka det på ett annat sätt.
Senast redigerad av SkottsakerNeger 2021-06-18 kl. 16:39.
Citera
2021-06-18, 16:38
Medlem
Mysbyxor och en collegetröja hela vakna delen av dygnet.
Skiter i om nån har en åsikt.
Bor på Östermalm för övrigt.
Citera
2021-06-18, 16:43
Medlem
Youresocools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Mysbyxor och en collegetröja hela vakna delen av dygnet.
Skiter i om nån har en åsikt.
Bor på Östermalm för övrigt.
Då vet vi det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in