Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-06-16, 23:50
Medlem
SluskarnasSlisks avatar
Tja! Jag ska flytta från Östergötland till Norrland i höst och planerar att spä på mä dän Östgötska personan väl där för att bli känd som hålans Östgöte. Tänker ba hur mycket östgöte är lagom för invånarna i hålan? Har inte långsiktiga planer på att etablera mig i den kulturella sfären där uppe men tänker ba hur jävla kul vore det inte o bli känd som "Östgöten" i en norrländsk håla. Tänkte bli vän mä epagrabbarna på macken genom o dra iväg mä ett "ÖH, äre däjsel i tanken ellä?". Missförstå mig inte, älskar Norrlandskulturen, men hur fan kan jag rättvist representera Götaland på ortens enda krog??
Citera
2021-06-16, 23:54
Medlem
Var i Norrland ska du flytta? Ganska stor skillnad på exempelvis Värmland och Norrbotten.
Citera
2021-06-16, 23:59
Medlem
SluskarnasSlisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Var i Norrland ska du flytta? Ganska stor skillnad på exempelvis Värmland och Norrbotten.
Västerbotten mannen
Citera
2021-06-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SluskarnasSlisk
Västerbotten mannen

Åhå, första tipset är att börja snusa
Citera
2021-06-17, 00:11
Medlem
SluskarnasSlisks avatar
Citat:
Åhå, första tipset är att börja snusa
Jag försöker men dä ba bränner, ska låta det gro i några månader till. Annars vore det ju passande o gå runt som ortens antisnusande skorsten istället
Citera
2021-06-17, 00:20
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SluskarnasSlisk
Tja! Jag ska flytta från Östergötland till Norrland i höst och planerar att spä på mä dän Östgötska personan väl där för att bli känd som hålans Östgöte. Tänker ba hur mycket östgöte är lagom för invånarna i hålan? Har inte långsiktiga planer på att etablera mig i den kulturella sfären där uppe men tänker ba hur jävla kul vore det inte o bli känd som "Östgöten" i en norrländsk håla. Tänkte bli vän mä epagrabbarna på macken genom o dra iväg mä ett "ÖH, äre däjsel i tanken ellä?". Missförstå mig inte, älskar Norrlandskulturen, men hur fan kan jag rättvist representera Götaland på ortens enda krog??

Hur mycket norrländska kommer vara lagomt för östgötskan 😅

Såg att du hade fått ett tips redan å här kommer det ett till.. Istället för att säga ja/jo så "säg" det med en inåt andning.
Citera
2021-06-17, 00:49
Skaffa en bensinfläckig T-shirt med Miss Motor-motivet från Smala Sussie. Torde göra susen!
Citera
2021-06-17, 02:05
Medlem
Timmervargens avatar
Håla i Västerbottens inland? Du kommer inte förstå vad dom säger.
Citera
2021-06-17, 02:17
Medlem
Mardolls avatar
Kommer du själv från glesbyd och är intresserad av bilar/motorfordon/cruising tror jag du smälter lätt in i de flesta svenska hålor. Östergötland eller Västerbotten behöver inte bli någon större kulturkrock.
Citera
2021-06-17, 07:44
Medlem
Kennethkvartings avatar
När du ska köpa skaldjur med tillbehör ska du säga: Jag ska på affären och köpa reaker och döyleikt

Det är det roligaste jag har hört en östgöte säga.
Citera
2021-06-17, 08:22
Medlem
Citat:
Har norrlandsgränsen dragit sig söderut ända till Åmål nu?
Snart inget kvar av Svealand om denna annektering av land får fortgå.
Svearna kommer få det som palestinska folket.
Citera
2021-06-17, 09:59
Medlem
Bassplays avatar
Det tar nog inte lång tid innan du börjar låta norrländsk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in