Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-14, 21:23
  #13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade helt glömt bort detta. Släpps ju direkt efter Horizon och Elden ring så kanske inte konstigt. Gör det inte lätt för sig Square. Även om Final Fantasy är en stor franchise och säljer på sitt namn. Verkar vara ganska blandade åsikter när man läser recensionerna hittills. Verkar vara ok, men inget toppenlir. Bra combat men ganska wack story.
https://www.metacritic.com/game/play...fantasy-origin
Citat:
Laugh at the dialogue, stay for the great combat system.

Ungefär något sådant jag väntat mig med alla information man fått om spelet på förhand och trailerna. Lär bli ett köp så småningom. Team Ninja förtjänar det förtroendet för sina Nioh spel från mig iallafall. Men inget högprioriterat bland alla andra toppspel som släpps just nu.
Citera
2022-07-31, 18:47
  #14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Svårt att få någon riktig känsla kring spelet. Inte dåligt. Men inget som som satte några större positiva avtryck heller. Combaten är ok. Gillar jobsystemet. Levla upp. Nya skills. Men också levla för att låsa upp nya jobb. Fastnade till slut för combon Paladin/Sage. Sage med grym magic damage, sen Paladin som ostoppbar tank där man healar sig själv med varje attack. Börjat gå över lite till breaker när jag grindat och spelat low level missions då den är bäst DPS. Zantsuken instakillar i princip allt utom bossar. Combaten är ok i övrigt. Men inte mer. Nioh spelen är bättre.

Bandesignen ganska trist dock. Gråa och tråkiga. Och dom återanvänds för varje side mission. Det blir ganska repetetivt och trist ju längre man spelar.

Musiken var dock bra och satte större intryck än Nioh spelen.

Storyn inte lika knäpp som trailerna visade. Nu spelar jag med Japanska röster vilket brukar göra att dialogen inte blir lika ”cringe” eller knäpp. Tycker den dock berättas på ett lite halvdåligt sätt och det blev lite svårt att hänga med i tvisterna. Mycket av storyn gömd undan i loggar att hitta. Karaktärerna är dessutom dötrista. Kändes som ett nytt Dudebro FFXV även om 2 kvinnliga partymembers tillkom kändes deras roll sekundär.

En sammanfattning blir väl ett ok 7/10 spel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback