2021-06-13, 15:28
Medlem
sasos avatar
ts hade du själv viljat jobba i skogen?
Säg att du var tvungen att flytta till ryssland. Hade du då jobbat i skogen?
Om svaret är ja, då kan jag erbjuda dig jobb med gratis boende.
Citera
2021-06-13, 15:29
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är för tufft mot vissa patienter men de som har FK har ju redan anställning. det är inte de jag menar utan långtidsarbetslösa som står en bit från arbetsmarknaden.

Lönen är kollektivavtal så den kan inte vara så dålig. Jag vet inte vad man tjänar på att sätta gran men det måste ju vara högre än bidragen?? Eller har det ballat ut helt igen i Sverige med det?

Jo, det finns en press att söka jobb men kanske inte vilka jobb man söker.

De här jobben är ganska hårt kroppsarbete och ratas av såväl arbetslösa ungdomar som invandrare. Vilket leder till en arbetskraftsinvandring.

Vilket jag tycker är fel och helt absurt.
Det har ballat ut. Det kostar att ta sig till och från jobb så det ska till mycket i högre ersättning för att det ska vara värt att inte välja att fika hela dagen.
Citera
2021-06-13, 15:34
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/gransknin...e-forhallanden
Citera
2021-06-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Har någon någonsin sett en enda sökesannons för den här typen av jobb? Jag har aldrig gjort det, men det behöver ju inte betyda att de inte finns.
Ja, till saken hör ju att intresset för att anställa oerfarna plantsättare inom skogsbranschen är lågt. Till skillnad från vad TS vill framställa det som är skogsvård inte någon sorts okvalificerat arbete. Riktmärtket är att plantera 2500 plantor per dag, men den som är oerfaren kan ligga under halva den effektiviteten. För en sådan person ska minimilön fortfarande betalas ut, men skogsföretagen vill aldrig vara fast med någon som sätter 1000 plantor på en arbetsdag på lång sikt. Dessa utgör nämligen en nettokostnad för arbetsgivaren.
Citera
2021-06-13, 15:45
Medlem
Citat:
https://yrkeskollen.se/lonestatistik...etare-rojning/

Röjning är det ca 27.500 i snitt.

https://statsskuld.se/jobb/lonestati...are-plantering

Plantering 24.300

Såg en dokumentär på SVT (uppdrag granskning kanske) där ett gäng afrikaner blev lovade månadslön men fick betalt per planta. (månadslönen var alltså uppskattad lön baserat på x antal plantor.)
För att komma upp i den omtalade lönen så skulle de behöva sätta plant 16h/dag 6dar i veckan, utan raster, för att hinna med. Nåt ditåt var det, kommer inte ihåg den exakta uträkningen som gjordes.
Citera
2021-06-13, 16:31
Medlem
Gå gör det själv om det verkar så pass skoj.
Citera
2021-06-13, 16:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sanningen är väl den att bidragsblattarna skulle göra mer skada än nytta ute i skogen.

Men trots det bör man givetvis marschera ut hela Rinkeby & Rosengård till landet, Pol Pot-style.
Att leva på bidrag skall inte vara möjligt överhuvudtaget.
Citera
2021-06-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
ts hade du själv viljat jobba i skogen?
Säg att du var tvungen att flytta till ryssland. Hade du då jobbat i skogen?
Om svaret är ja, då kan jag erbjuda dig jobb med gratis boende.

Det är hårt men friskt arbete, inget man mår dåligt av. Helt ärligt kommer du med bra referenser från ett sådant jobb öppnas det dörrar för dig.

Jag hade gärna sett krav på att man ska ta den här typen av jobb, åtminstone om man är långtidsarbetslös.
Citera
2021-06-13, 17:06
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Det är hårt men friskt arbete, inget man mår dåligt av. Helt ärligt kommer du med bra referenser från ett sådant jobb öppnas det dörrar för dig.

Jag hade gärna sett krav på att man ska ta den här typen av jobb, åtminstone om man är långtidsarbetslös.

Det du säger låter bra med jag tror inte många hade nappat.
Själv skulle jag aldrig vilja jobba i skogen.
Citera
2021-06-13, 17:08
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Varför jobba när du får gratis pengar, gratis bostad, gratis sjukvård, gratis utbildning, gratis fitta (via våldtäkt) och gratis allt annat?

Finns inga krav på dessa slapptaskar att göra något så varför göra något, likt gökens unge så har babben placerats i ett främmande bo och matas av en annan fågels mamma.

Börja med att vräka alla som inte tänker betala för sig och strypa bidragen, erbjud en flygstol hem till Bajshålistan.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-06-13 kl. 17:12.
Citera
2021-06-13, 17:08
Citat:
"Jobb i skogen" kan gälla allt från bärplockning till granplantering eller röjning av virkesåker. Och egentligen även jobb vad gäller gurkodling eller jordgubbar.

Varje år har vi en stor arbetskraftsinvandring till dessa jobb samtidigt som arbetskraftsreserven i Sverige är stor.

Man behöver inte kunna svenska för dessa jobb eller ha särskilda yrkeskunskaper. Så varför är inte "källarpojkarna" eller Hassan, 37 år ute och jobbar?

Bör vi åtgärda detta och tvinga ut dem på fälten? Jag lutar åt det...

https://www.gp.se/debatt/arbetskraft...nad-1.20037064

Jobben finns men ingen bosatt Sverige vill ta dem... hur sjukt är inte det , med vår höga långtidsarbetslöshet?
Det är väl rimligt att man inte vill jobba med slitsamma smutsiga kroppsarbeten om man har alternativet att slippa? Annars hade väl varenda människa blivit gruvarbetare istället för att läsa till ett kontorsarbete?
Citera
2021-06-13, 17:11
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking

Är du av så pass dåligt genetiskt material som de flesta babbar är så är det faktiskt något de skulle må dåligt av, de skulle även skada sig ganska omgående, det är inte precis som om det är asfalterad rak mark ute i busken, det skulle stukas, vricka och brytas fötter om vartannat.

Återvandra de istället, det genererar rejäla sänkta kostnader för varje babbe man gör sig av med, sluta vurma för det här packet, inse att de hatar er och vill er illa som om facit inte redan var bevis nog för vad de tycker om er. Ut med dessa onda varelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in