Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-06, 10:40
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Ja jag vet också sanningen bakom det
Mest intressant hur dom väljer att ducka frågor

Obekvämt så klart att berätta sanningen trots att alla vet varför dom gör som dom gör. Alla vet att dom pumpar ut system som en maskin för att öka resultatet så att den gigantiska köpeskillingen faller ut om en månad. Det hade jag också gjort så klart, om jag inte vore idiot vill säga.

Det finns också information ute på internet om hur mycket pengar som ramlar ut ifall de ökar resultatet och det är information som vem som helst kan läsa.

Vi som gnäller kanske är avundsjuka, vad vet jag? Jag känner ingen avundsjuka till att dom gjort ett grymt jobb och nu kan få ut miljontals kronor. Det som jag däremot motsätter mig är att dom är så fruktansvärt hemlighetsfulla och vill gärna inte svara på obekväma frågor.

När köpeskillingen har fallit ut så tror jag att andelsförsäljningen kommer att minska litegrann. Man kommer inte att pumpa ut system i samma hastiga tempo och i lika stora valörer som innan uppköpet.
Citera
2023-02-06, 11:17
Medlem
Känns sekt liknande, sett bilder från Gbg där alla har stugan merch, där pengarna går till toppen av pyramiden. Där spelberoende människor luras in att få merch, varor typ kortlekar mm för att trycka på länkar o registrera sig och spela på nya sajter mm.

Ne det var bättre förr, kändes mer genuint med stugan på twitch, idag åker mina stugan pokermarker mm i soptippen och det känns för jävla gött.
Citera
2023-02-06, 11:46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Känns sekt liknande, sett bilder från Gbg där alla har stugan merch, där pengarna går till toppen av pyramiden. Där spelberoende människor luras in att få merch, varor typ kortlekar mm för att trycka på länkar o registrera sig och spela på nya sajter mm.

Ne det var bättre förr, kändes mer genuint med stugan på twitch, idag åker mina stugan pokermarker mm i soptippen och det känns för jävla gött.

Det är för att dom idag är ett vinstdrivande bolag och driver den för att tjäna pengar och därför är alla länkar du klickar på afflänkar.
Citera
2023-02-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Obekvämt så klart att berätta sanningen trots att alla vet varför dom gör som dom gör. Alla vet att dom pumpar ut system som en maskin för att öka resultatet så att den gigantiska köpeskillingen faller ut om en månad. Det hade jag också gjort så klart, om jag inte vore idiot vill säga.

Det finns också information ute på internet om hur mycket pengar som ramlar ut ifall de ökar resultatet och det är information som vem som helst kan läsa.

Vi som gnäller kanske är avundsjuka, vad vet jag? Jag känner ingen avundsjuka till att dom gjort ett grymt jobb och nu kan få ut miljontals kronor. Det som jag däremot motsätter mig är att dom är så fruktansvärt hemlighetsfulla och vill gärna inte svara på obekväma frågor.

När köpeskillingen har fallit ut så tror jag att andelsförsäljningen kommer att minska litegrann. Man kommer inte att pumpa ut system i samma hastiga tempo och i lika stora valörer som innan uppköpet.

Varför gnälls det då? Om inte avundsjuka eller annat negativt? Det som är negativt gentemot att du spelar själv är väl att det kan vara fler att dela på toppvinsterna (om du får någon sådan själv någon gång). Eftersom det är affiliate så betalar du inte extra för att vara med som hos många andra som lägger system. Varför inte sitta still i båten och se hur det blir längre fram i vår?
Och gnäll om att det är "klubbkänsla" bland följarna och de som kommer på event. Varför inte börja klaga på lagfansen för olika klubbar och att de går på matcherna? Eller börja gnäll på företag som har kundklubbar för att få större köptrohet så att de tjänar mer pengar. Och varför de inte svarar på alla frågor hur de bygger upp dom? Underliga diskussioner är väl det minska man kan säga.
Citera
2023-02-06, 13:03
Medlem
Citat:
Det var intressant igår på streamen, ett flertal undrade varför systemen hette Adam/Bengan igår på stream men fick inget svar. Adam vägrade svara
För var ju enbart Adam som byggde systemen, är det Bengt som lämnar in dom?

Vad menar ni med att han duckade svara frågor? Han skrek ju rakt ut att han hade byggt systemet häromdagen och att han alltid bygger Adam/bengan och så ändrar Bengan om han tycker ngt är skit, och så garvade dom.. Det här finns ju rakt på internet i videoformat. Hur lyckas ni skruva till precis allting?

Sedan är det väl inte musketörer som satt is streamen? Adam har varit på företaget i flera år nu väl? Och de andra är ju skribenter på fotboll. Hans Nils har väl typ aldrig lagt upp ett system?

Vad gäller att köpa andelar, så ja, det är lite av ett lotteri. Jag är dock väldigt noga med att göra det mindre till ett lotteri. Jag köper enbart på JP-omgångar eller sälsynt bra omgångar utan JP. Då har jag en turordning där jag köper:

1. Dybbans större
2. Bengans större
3. Adam/Bengan större
4. Adam större

Jag förväntar mig inte att vinna utan gör det som en sidosyssla att han något kul att kika på vid sidan om pokern. Nu har det ju dock gått väldigt bra på dessa system senaste året!

Sedan är det många av er som tycks så himla hatiska, men ändå kikar på varenda stream? Det kan väl inte vara hälsosamt att sitta och vara så arg och ändå kika?
Citera
2023-02-06, 13:06
Medlem
Citat:
Det är för att dom idag är ett vinstdrivande bolag och driver den för att tjäna pengar och därför är alla länkar du klickar på afflänkar.

Ja det är väl en sammanfattning. Oavsett om det är de som startade detta skulle vilja ha det något annorlunda så siktar väl alla företag på att göra vinst.
Citera
2023-02-06, 13:17
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zainozorro112
Vad menar ni med att han duckade svara frågor? Han skrek ju rakt ut att han hade byggt systemet häromdagen och att han alltid bygger Adam/bengan och så ändrar Bengan om han tycker ngt är skit, och så garvade dom.. Det här finns ju rakt på internet i videoformat. Hur lyckas ni skruva till precis allting?

Sedan är det väl inte musketörer som satt is streamen? Adam har varit på företaget i flera år nu väl? Och de andra är ju skribenter på fotboll. Hans Nils har väl typ aldrig lagt upp ett system?

Vad gäller att köpa andelar, så ja, det är lite av ett lotteri. Jag är dock väldigt noga med att göra det mindre till ett lotteri. Jag köper enbart på JP-omgångar eller sälsynt bra omgångar utan JP. Då har jag en turordning där jag köper:

1. Dybbans större
2. Bengans större
3. Adam/Bengan större
4. Adam större

Jag förväntar mig inte att vinna utan gör det som en sidosyssla att han något kul att kika på vid sidan om pokern. Nu har det ju dock gått väldigt bra på dessa system senaste året!

Sedan är det många av er som tycks så himla hatiska, men ändå kikar på varenda stream? Det kan väl inte vara hälsosamt att sitta och vara så arg och ändå kika?

Han lägger reducerat för 100 kr per andel.

Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
Ja det är väl en sammanfattning. Oavsett om det är de som startade detta skulle vilja ha det något annorlunda så siktar väl alla företag på att göra vinst.

Tidigare så gjorde dom det för att det var roligt och det har många sagt också. Idag har mycket förändrats. Idag är inställningen den annorlunda känns det som. 20% för att det är roligt och 80% för att det som är roligt går att tjäna stora pengar på. Dom är väl medvetna om att dom kan tjäna mycket mycket mer än vad dom gör idag men dom väljer att inte göra det och det handlar väl om spelansvar från deras sida tror jag. Hade dom inte haft ett spelansvar så hade dom kanske haft en omsättning på 40-50 miljoner om året och inte 15-16 miljoner kronor. Men dom är smart som duckar obekväma frågor och låtsas som att det regnar och kör vidare för dom vet att pengarna strömmar ändå in i bolaget oavsett om dom svarar eller inte. Så hade jag också betett mig om jag visste att pengarna strömmade in trots att jag inte besvarade vissa frågor.
Citera
2023-02-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zainozorro112

1. Dybbans större
2. Bengans större
3. Adam/Bengan större
4. Adam större

Två tredjedelar av alla inlägg i tråden har kommit till de senaste fem veckorna och "hatinläggen" är ändå rätt så få vilket borde vara naturligt. Kan man gissa på vilket "gäng" som står bakom dom flesta bittraste inläggen? Odds på det?
Citera
2023-02-06, 13:29
Medlem
Och typ 100% av ”fanboysen” reggade och kom till tråden och försvarar livet ur tgc exakt efter giganten skrev på twitter. Måste va jobbigt att ta allt så personligt 😂😂
Citera
2023-02-06, 15:51
Medlem
Citat:
Och typ 100% av ”fanboysen” reggade och kom till tråden och försvarar livet ur tgc exakt efter giganten skrev på twitter. Måste va jobbigt att ta allt så personligt 😂😂

Som följare tar jag det inte personligt, men nivån på angreppen som en del skriver bygger INTE en bättre stuga, dvs bättre tips till oss som följer och tycker att spelet går bättre än då man själv körde spretiga analyser och spel. Kanske dom som gillar intriger trivs med högt och aggressivt tonläge, och förstås de som av nån anledning tycker det är bra om det går dåligt för stugan och dom som jobbar med den.
Citera
2023-02-06, 18:58
Medlem
Citat:
Team Klonk förbryllar mig ganska mycket. Han som lägger systemen verkar vara väldigt väldigt duktig och insatt i mycket men han sätter aldrig tretton rätt på sina system. Någon som har en hypotes till varför? Jag får ändå en känsla av att han är snäppet vassare på reducerat än de övriga i stugan. Har köpt ett reducerat av honom en gång och det var ganska stort minns jag, nästan 8000 rader men han fick 8 rätt Till imorgon har han två system ute, ett på nästan 12000 rader och ett annat på strax över 7000 rader.

Lyckas man får mindre än 10rätt med ett 8000kr system ska man skriva handskriva förlåtbrev och skicka ut till samtliga medlemmar i bolaget.
Citera
2023-02-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoreMac
varians, testa att lägg en potentiell 8748 varje ST-omgång. Du märker snabbt att det är svårt att sätta 13 med utdelning

Det är inte svårt att få ett högst snitt med 8000rader, det är bara GB som är värdelösa som systembyggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in