2023-01-05, 17:55
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
Och hur skulle man göra det utan att "lämna ut" de som är inblandade? Om man funderar på vad du skriver om stjärnstatus och lång vänskap så borde de flesta inse att detta inte gjordes utan väldigt starka skäl. Troligen inte ekonomiska eftersom hela den här cirkusen kostar på för alla parter inte minst det ekonomiska för TGC.
Att Giganten slänger ut iden att starta egen stream känns som önsketänkande? Hur lätt är det att starta med allt som krävs och hur mycket pengar måste in innan det vänder till plus om det nånsin gör det?

Hur ofta får man reda på hela sanningen i affärs eller kändisvärlden efter att folk går vidare åt var sitt håll?

Du blev medlem i januari 2023, två inlägg och dessa i den här tråden plus att du backar upp TGC. Du förstår att det sänder vissa signaler i den här tråden och eldar på diskussionen om varför Sargon fick gå?
Citera
2023-01-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du blev medlem i januari 2023, två inlägg och dessa i den här tråden plus att du backar upp TGC. Du förstår att det sänder vissa signaler i den här tråden och eldar på diskussionen om varför Sargon fick gå?

Förstår inte att mina inlägg skulle elda på diskussionen? Förklara! Och att jag följt Flashback länge och följer Twitter då det hänt nåt som pressen mörkar utan att bli medlem eller att göra inlägg. Är det så konstigt? Har följt stugan länge och spelvärlden ännu längre och klart att man undrar vad som hänt, men förväntar mig inte att få hela förklaringen. Speltipsen blir inte bättre för att många går bananas, och att de funkar är det viktigaste för mig.
Citera
2023-01-05, 19:18
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Han kör bara poker nuförtiden, brukar träffa honom på tele2.

Okej, jag förstår 👍
Citera
2023-01-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
Och hur skulle man göra det utan att "lämna ut" de som är inblandade? Om man funderar på vad du skriver om stjärnstatus och lång vänskap så borde de flesta inse att detta inte gjordes utan väldigt starka skäl. Troligen inte ekonomiska eftersom hela den här cirkusen kostar på för alla parter inte minst det ekonomiska för TGC.
Att Giganten slänger ut iden att starta egen stream känns som önsketänkande? Hur lätt är det att starta med allt som krävs och hur mycket pengar måste in innan det vänder till plus om det nånsin gör det?

Hur ofta får man reda på hela sanningen i affärs eller kändisvärlden efter att folk går vidare åt var sitt håll?

Citat:
Ursprungligen postat av Capitals93
Att starta upp en egen stream med den statusen giganten redan har tror jag inte alls är svårt. Plus att han redan hållit i streams och allt sånt runt omkring kan han säkert få hjälp med.
Kan omöjligt vara några stora pengar det kostar att börja streama eller? Sen att tjäna vettiga pengar på det är ju en annan sak.

Har man företag ihop är det ofta kytum inom avtal att ingen får starta en konkurrerande verksamhet om någon går ur eller blir utköpt inom en viss tid,säg 3 år ex.
Citera
2023-01-05, 20:27
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Har man företag ihop är det ofta kytum inom avtal att ingen får starta en konkurrerande verksamhet om någon går ur eller blir utköpt inom en viss tid,säg 3 år ex.

Det måste vara riktigt avancerade saker som du pysslar med då. Vanligtvis köps du på mellan 3-18 månader max. Tror inte gigantens klasul om det ens finns någon skulle sträcka sig längre än max 2månader.
Du får ju tänka på att du måste avlöna personen eller ge den tillräckligt med deg för att klara sig som tidigare under tiden.
Citera
2023-01-05, 20:37
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Grymt!

Bra betalt med andra ord...

Citat:
I intäkterna 4 miljoner har jag inte räknat in systemen som de kör på sina livesändningar för EU, ST och Powerplay + samarbete med Unibet. Då kan vi istället hypotetiskt tänka oss att de snuddar vi intäkter på 5 miljoner i månaden och 8% i provision -> 400.000 kr i månaden

400.000
- hyra för lokal
- löner

Skulle exemplet ovan stämma så skulle det innebära att dom max kan betala ut 50k per skalle säkert lite olika, och då har dom tight med utgifter tex. Till hyran. Så under 50k. För att jobba i princip varje dag i månaden ca 4-6h om dagen för typ 300kr/h.
Det ser jag inte som rimligt eller bra betalt.
Citera
2023-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Det måste vara riktigt avancerade saker som du pysslar med då. Vanligtvis köps du på mellan 3-18 månader max. Tror inte gigantens klasul om det ens finns någon skulle sträcka sig längre än max 2månader.
Du får ju tänka på att du måste avlöna personen eller ge den tillräckligt med deg för att klara sig som tidigare under tiden.

Behöver def inte vara "avancerade"saker,känner till flera avtal inom okomplicerade verksamheter.

Du behöver inte ge lön(har man verksamhet ihop betalar inte nån "lön"till ngn annan..)till någon som blivit utköpt.
Citera
2023-01-05, 23:21
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Skulle exemplet ovan stämma så skulle det innebära att dom max kan betala ut 50k per skalle säkert lite olika, och då har dom tight med utgifter tex. Till hyran. Så under 50k. För att jobba i princip varje dag i månaden ca 4-6h om dagen för typ 300kr/h.
Det ser jag inte som rimligt eller bra betalt.

Jag skulle inte maxa min lön om jag fick in fyra miljoner i månaden utan då skulle jag ta ut en lön så jag klarar mig och sedan ta vinstuttag. Men jag förstår hur du tänker.

Vill man kolla deras årsinkomster (Timman, Fredrik och Bengt) så tar man bara fram deras fyra sista i personnumret och ringer skv eftersom det är offentliga handlingar.

Imorgon när de släpper andelar plus de som ligger ute under Stugans Musketörer. Utgå ifrån att varje system blir slutsålt, dubbla systemkostnaden och lägg därtill on stream 175, on stream 78 chans och on stream red så får du summan hur mycket de drar in på stryktipsomgång och sedan ser du affstegen som jag postade.
Citera
2023-01-06, 00:04
Medlem
Kan det inte vara något med allt socialt? När jag var på eventet förra året + SM pokern osv så var Sagge en helt annan person.

Den personen han visar sig vara på stream är inte facit på hur han är i verkligheten. Han var väldigt tillbakadragen, han var spydig mot sina medarbetare och tänkte bara på sig själv.

Han tog ut sin ilska på alla nya som kommit in det senaste, vilket gjort att han själv inte får streama lika ofta vilket också drar ner på hans inkomst.

Han börjar tjafsa med Timman o Bengan och något internt bråk startar. Bengt o Timman kommer efter lite snack överens om att det inte fungerar ha det på det viset och förklarar att han måste acceptera att Stugan har mål att breda ut sig på flera fronter, ge andra chansen för att lyckas osv.

Sargon tänker bara på sig själv och sitt eget bästa och inser att hans tankar och idéer inte kommer fungera. Han blir arg och ifrågasätter Bengt o Timman när de säger att han får sparken.

Jag skulle inte heller bli förvånad om giganten sen ser det som ett svek och inte kan ta in att något är dåligt med honom pga att han alltid är älskad på streams osv.

Jag tror det är något hål i Gigantens huvud som inte går att laga medan han är kvar i stugan. Han klarar inte av att andra tar hans plats, hans pengar som han annars skulle få om de nya inte fick skärmtid.
Citera
2023-01-06, 00:14
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Här kan du även se deras stege för provision.

Deras provisionsstege ser ut enligt nedan (per månad):
> 200.000:- 3%
201.000-500.000 3.5%
501.000-1.000.000 4%
1.000.001-2.000.000 5%
2.000.001-5.000.000 6%
5.000.000 -> 8%

Om vi bara kastar ett getöga på dom andelarna som nu ligger ute så inbringar dessa idag 240,000 kr men lägg då till att dom kör Europatipset fyra gånger i månaden och då blir det 960,000 kr plus Stryktipset som dom också kör men då är det fler spelläggare som lägger andelar.

Säg att bara på andelar på deras hemsida drar dom in i månaden 2,500,000 och av detta får dom då 6% utbetalt vilket blir 150,000 kr. Lägg därtill att dom även kör on stream andelar, topptiset, bomben och powerplay. En bra månad landar dom kanske på 200,000 kr i provision från Svenska Spel.

Detta har varit uppe på diskussion tidigsre. Men du har fel.

Procenten är sänkta (iallafall om man läser på Tradedoubler - nätverket som sköter åt svenska spel). Dessutom räknar du fel med procenten. Så som jag tolkar det inne på Tradedoubler är att varje steg ”nollställs”. Dvs första 500k får du en procent, på nästa miljon en annan procent. Dvs du kan ej tänka att dom får 6% på 2.5 miljoner. Utan i ditt fall får dom 6% på 500.000kr. Så tolkar jag det
Citera
2023-01-06, 00:20
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Detta har varit uppe på diskussion tidigsre. Men du har fel.

Procenten är sänkta (iallafall om man läser på Tradedoubler - nätverket som sköter åt svenska spel). Dessutom räknar du fel med procenten. Så som jag tolkar det inne på Tradedoubler är att varje steg ”nollställs”. Dvs första 500k får du en procent, på nästa miljon en annan procent. Dvs du kan ej tänka att dom får 6% på 2.5 miljoner. Utan i ditt fall får dom 6% på 500.000kr. Så tolkar jag det

Om du har tillgång till affstegen för Svenska Spel, publicera den istället. Den jag publicerade var för 2022 och den är säkert uppdaterad som du säger.
Senast redigerad av Mittpunkt 2023-01-06 kl. 00:24.
Citera
2023-01-06, 00:57
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Kan det inte vara något med allt socialt? När jag var på eventet förra året + SM pokern osv så var Sagge en helt annan person.

Den personen han visar sig vara på stream är inte facit på hur han är i verkligheten. Han var väldigt tillbakadragen, han var spydig mot sina medarbetare och tänkte bara på sig själv.

Han tog ut sin ilska på alla nya som kommit in det senaste, vilket gjort att han själv inte får streama lika ofta vilket också drar ner på hans inkomst.

Han börjar tjafsa med Timman o Bengan och något internt bråk startar. Bengt o Timman kommer efter lite snack överens om att det inte fungerar ha det på det viset och förklarar att han måste acceptera att Stugan har mål att breda ut sig på flera fronter, ge andra chansen för att lyckas osv.

Sargon tänker bara på sig själv och sitt eget bästa och inser att hans tankar och idéer inte kommer fungera. Han blir arg och ifrågasätter Bengt o Timman när de säger att han får sparken.

Jag skulle inte heller bli förvånad om giganten sen ser det som ett svek och inte kan ta in att något är dåligt med honom pga att han alltid är älskad på streams osv.

Jag tror det är något hål i Gigantens huvud som inte går att laga medan han är kvar i stugan. Han klarar inte av att andra tar hans plats, hans pengar som han annars skulle få om de nya inte fick skärmtid.

Visst, så skulle det kunna vara. Det känns bara som att det är något mycket större som varit avgörande för beslutet att kicka honom än lite vanligt internt gnabb på jobbet, även om det säkert förekommit massa sådant också.
Med tanke på Gigantens enorma status och popularitet i Stugan (kolla bara youtube och tiktok-kanalen som svämmar över av klipp på honom) så hade man säkert löst en mindre konflikt för att göra honom nöjd. Jag tror att det är något stort och väldigt känsligt som hänt som gjort att man varit tvungen att ta till så drastiska åtgärder.
Något som betraktas som ett så enormt svek att det inte går att förlåta. Inte bara 25 års vänskap med Bengan är över, utan även vänskapen med övriga också. Det ska nog mycket till innan det går så långt…
Nu är ju Giganten totalt utraderad från stugan. Inte en enda bild är kvar på honom.
Det anmärkningsvärda är att det inte bara är ledningen som känner till vad som hänt. Vanliga anställda som Adam och Junifalk vet också om det.

Hoppas vi får veta sanningen nån gång men det är väl inte så troligt tyvärr.
Senast redigerad av Impaler 2023-01-06 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in