Citat:
Ursprungligen postat av
asfalt89
Kan det inte vara något med allt socialt? När jag var på eventet förra året + SM pokern osv så var Sagge en helt annan person.
Den personen han visar sig vara på stream är inte facit på hur han är i verkligheten. Han var väldigt tillbakadragen, han var spydig mot sina medarbetare och tänkte bara på sig själv.
Han tog ut sin ilska på alla nya som kommit in det senaste, vilket gjort att han själv inte får streama lika ofta vilket också drar ner på hans inkomst.
Han börjar tjafsa med Timman o Bengan och något internt bråk startar. Bengt o Timman kommer efter lite snack överens om att det inte fungerar ha det på det viset och förklarar att han måste acceptera att Stugan har mål att breda ut sig på flera fronter, ge andra chansen för att lyckas osv.
Sargon tänker bara på sig själv och sitt eget bästa och inser att hans tankar och idéer inte kommer fungera. Han blir arg och ifrågasätter Bengt o Timman när de säger att han får sparken.
Jag skulle inte heller bli förvånad om giganten sen ser det som ett svek och inte kan ta in att något är dåligt med honom pga att han alltid är älskad på streams osv.
Jag tror det är något hål i Gigantens huvud som inte går att laga medan han är kvar i stugan. Han klarar inte av att andra tar hans plats, hans pengar som han annars skulle få om de nya inte fick skärmtid.
Visst, så skulle det kunna vara. Det känns bara som att det är något mycket större som varit avgörande för beslutet att kicka honom än lite vanligt internt gnabb på jobbet, även om det säkert förekommit massa sådant också.
Med tanke på Gigantens enorma status och popularitet i Stugan (kolla bara youtube och tiktok-kanalen som svämmar över av klipp på honom) så hade man säkert löst en mindre konflikt för att göra honom nöjd. Jag tror att det är något stort och väldigt känsligt som hänt som gjort att man varit tvungen att ta till så drastiska åtgärder.
Något som betraktas som ett så enormt svek att det inte går att förlåta. Inte bara 25 års vänskap med Bengan är över, utan även vänskapen med övriga också. Det ska nog mycket till innan det går så långt…
Nu är ju Giganten totalt utraderad från stugan. Inte en enda bild är kvar på honom.
Det anmärkningsvärda är att det inte bara är ledningen som känner till vad som hänt. Vanliga anställda som Adam och Junifalk vet också om det.
Hoppas vi får veta sanningen nån gång men det är väl inte så troligt tyvärr.