Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-06-11, 12:54
  #13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceCutG
Hej alla på flashback. En fredag så planerade jag och mina polare att dricka. Min polare kände en langare. Vi köpte 1L Smirnoff. Vi var noga med att korken inte var öppnad. Jag öppnade flaskan och det var ett vakumljud som klickade till. Jag drack cirka 60cl av flaskan och spydde flera gånger vad jag fick berättat i efterhand av vänner (minns inget). Nästa dag mådde jag extremt dåligt. Jag kände mig allmänt borta och yr kräktes upp allt jag åt. Jag skakade och hade frossa. och kände mig extremt trött. Jag mådde extremt dåligt i 3 dagar. 3dje dagen märkte jag att jag började se lite suddit bara lite. Tillslut började jag misstänka att det var något konstigt med spriten som var välpaketerad som Smirnoff. Flaskan såg inte ut som Smirnoffen i Svierge så jag började googlade lite och hittade detta:

VIKTIGA LÄNKAR NEDAN.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...lska-flaskorna

https://nyheter24.se/nyheter/932252-...nfektionsmedel

https://www.tvnet.lv/4870784/garazas...aresu-krajumus

https://www.delfi.lv/news/national/c....d?id=48831063

https://eng.lsm.lv/article/society/c...-port.a282382/

https://www.facebook.com/Valsts.poli...0651586364076/

Alkoholen jag drack verkar vara producerad förfalskad av kriminella ligor från Lettland. Spriten kan innehålla allt mellan himmel och jord.

Det jag undrar till er hembrännare och alkohol kunniga. Nu har det gått 2 månader sen jag drack skiten. Symtomen jag har sen jag drack skiten är lite suddig syn och huvudvärk. Vad ska jag göra?
Kan det ha varit en metanolförgiftning? Kan någon förklara hur de har framställd alkoholen för jag är okunnig på hur man framställer alkohol. Eftersom metanol är endast dödligt om man får 1ml per kg. 10ml för att synen ska skadas. Så om jag väger 80kg krävs 80ml för att dö. så om jag väger 80kg och dricker 10ml metanol kan man fortfarande överleva en metanolförgiftning dock med synproblem.

Jag är nojjig eftersom jag inte vet vad jag drack för något. Hur skulle ni reagera. Känner mig nojjig eftersom jag inte vet vad jag druckit. Hur skulle ni reagera i en sådan situation?

När jag var 15 bast drack jag också en halvliter sprit och spydde i flera dagar. Så blir det när du inte arbetat upp toleransen. Se det som en livserfarenhet! Drick mindre nästa gång.

Hade du druckit 60cl metanol hade du stendött på fläcken.
__________________
Senast redigerad av JeffDavis 2021-06-11 kl. 12:58.
Citera
2021-06-11, 12:59
  #14
Medlem
PaulSmiths avatar
Troligtvis är det hembränt som inte gjorts ordentligt. Det finns rester av metanol ifall de gjort fel då.

https://www.clawhammersupply.com/blo...-dummies-guide

Man tar ju och "slänger bort" de första som kommer ur när man destillerar. Samt hanterar delarna som kommer sen i form av heads, tails och heart.

Så du har nog fått i dig nåt som innehållit hela klabben. Som folk skriver är det nog övergående. Men du ska nog akta dig då det kan sluta riktigt jävla illa.
Citera
2021-06-11, 16:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Troligtvis är det hembränt som inte gjorts ordentligt. Det finns rester av metanol ifall de gjort fel då.

https://www.clawhammersupply.com/blo...-dummies-guide

Man tar ju och "slänger bort" de första som kommer ur när man destillerar. Samt hanterar delarna som kommer sen i form av heads, tails och heart.

Så du har nog fått i dig nåt som innehållit hela klabben. Som folk skriver är det nog övergående. Men du ska nog akta dig då det kan sluta riktigt jävla illa.

Om du kollar på länkarna jag skickade i början av inlägget ser du hur deras fabriker. Så jag vetefan om det är hembränt dom har gjort. Enligt polisen ska de ha blandat teknisk sprit i osv. Så måste inte vara hembränt.
Citera
2021-06-11, 17:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Du drack alltså alldeles för mycket sprit, blev för full och sedan bakfull.
Nu försöker du skylla på spriten.
Har sparat spritflaska ser indentisk ut med den polisen varnar om på länkarna jag skickar. 1L smirnoff med plastkort med guld stämplar runt. Så i detta fallet varnar det vara fel på spriten.
Citera
2021-06-11, 17:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
När jag var 15 bast drack jag också en halvliter sprit och spydde i flera dagar. Så blir det när du inte arbetat upp toleransen. Se det som en livserfarenhet! Drick mindre nästa gång.

Hade du druckit 60cl metanol hade du stendött på fläcken.
Som sagt tror inte jag fått den metanol i flaskan. Dock är jag rädd för om det finns en hög metanol halt. T.ex 2% metanol och 40% etanol. Ren metanol hade jag dött av. Helt uppenbart. Men små mängder är det jag spekulerar kring.
Citera
2021-06-12, 07:43
  #18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Troligtvis är det hembränt som inte gjorts ordentligt. Det finns rester av metanol ifall de gjort fel då.

https://www.clawhammersupply.com/blo...-dummies-guide

Man tar ju och "slänger bort" de första som kommer ur när man destillerar. Samt hanterar delarna som kommer sen i form av heads, tails och heart.

Så du har nog fått i dig nåt som innehållit hela klabben. Som folk skriver är det nog övergående. Men du ska nog akta dig då det kan sluta riktigt jävla illa.

Ähh! Trams. Olle har gjort eget i många år tidigare i mitt liv. Aldrig kastat bort det första som kommer. När man kör det genom kolet så försvinner alla konstiga grejer. Gör man det bara rätt så smakar det perfekt.
Citera
2021-06-12, 12:17
  #19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceCutG
Som sagt tror inte jag fått den metanol i flaskan. Dock är jag rädd för om det finns en hög metanol halt. T.ex 2% metanol och 40% etanol. Ren metanol hade jag dött av. Helt uppenbart. Men små mängder är det jag spekulerar kring.

Aldrig hört talas om att köpesprit skulle innehålla 2% metanol. Då måste ju nån idiot ha gjort sig besväret att blanda i det för att skada folk. Låter extremt otroligt.
Citera
2021-06-12, 13:46
  #20
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceCutG
Har sparat spritflaska ser indentisk ut med den polisen varnar om på länkarna jag skickar. 1L smirnoff med plastkort med guld stämplar runt. Så i detta fallet varnar det vara fel på spriten.
Att flaskan har plastkork och är på 1L behöver inte automatiskt betyda att det inte skulle vara äkta Smirnoff eftersom 1L flaskan finns att köpa utomlands med plastkork i riktiga butiker men korken ser inte likadan ut och även lite skillnad på etiketten.

Handlar man smuggel från någon okänd så finns säkert en viss risk men själv beställer jag ibland från andra länder utan att betala svensk punktskatt som också borde räknas som smuggel men eftersom det kommer från riktiga butiker som funnits i många år så borde det vara äkta innehåll.
(FB) Länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige (samt diskussion)
Ett par billiga sorter med plastkork som inte jag har haft problem med:
Porthos
BlackJack
Citera
2021-06-12, 23:05
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Att flaskan har plastkork och är på 1L behöver inte automatiskt betyda att det inte skulle vara äkta Smirnoff eftersom 1L flaskan finns att köpa utomlands med plastkork i riktiga butiker men korken ser inte likadan ut och även lite skillnad på etiketten.

Handlar man smuggel från någon okänd så finns säkert en viss risk men själv beställer jag ibland från andra länder utan att betala svensk punktskatt som också borde räknas som smuggel men eftersom det kommer från riktiga butiker som funnits i många år så borde det vara äkta innehåll.
(FB) Länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige (samt diskussion)
Ett par billiga sorter med plastkork som inte jag har haft problem med:
Porthos
BlackJack
JAG HAR KVAR FLASKAN MED SMIRNOFFEN JAG KÖPTE AV LANGARE DEN SER IDENTISK UT SOM DEN POLISEN VARNAR OM. EXAKT VARENDA DETALJ. SNÄLLA KOLLA PÅ LÄNKARNA INNAN NI BÖRJAR PRATA
__________________
Senast redigerad av NiceCutG 2021-06-12 kl. 23:10.
Citera
2021-06-12, 23:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Aldrig hört talas om att köpesprit skulle innehålla 2% metanol. Då måste ju nån idiot ha gjort sig besväret att blanda i det för att skada folk. Låter extremt otroligt.
Kolla länkarna. Polisen säger att flaskorna innehåller teknisk sprit. Teknisk sprit kan bland annat innehålla 95%etanol och 5% metanol. Så tänk om de späder ner industri sprit med metanol till 40 procent. Som du ser i tillverkning processen har de dunkar i ett garage samt en 1000 liters tank. Hur ska de ha koll på att varenda dunk innehåller etanol? Tänk så innehåller en dunk av de 20 stycken metanol? Då blir det fortfarande en metanolhalt
Citera
2021-06-12, 23:32
  #23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceCutG
JAG HAR KVAR FLASKAN MED SMIRNOFFEN JAG KÖPTE AV LANGARE DEN SER IDENTISK UT SOM DEN POLISEN VARNAR OM. EXAKT VARENDA DETALJ. SNÄLLA KOLLA PÅ LÄNKARNA INNAN NI BÖRJAR PRATA
Du missförstår mig, jag har kollat dina länkar och det känns som att du har rätt i att din flaska är en av de falska ...min poäng var bara att man kan handla smuggel som inte är farlig om man gör det från säkrare källor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback