Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-09, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Nu säger hon att hon inte ens saknat CB de två veckor han varit borta för att träna till Vasaloppet. ”Jag har så mycket annat roligt för mig på dagarna”. Nygift och saknar inte sin man ens efter två veckor 🤔 Det konstiga är att hon inte ens skäms för att erkänna det. De flesta hade nog ljugit. Men hon måste markera mot honom hela tiden.
Jag är helt övertygad om att deras relation inte innefattar kärlek utan är en relation som bygger på nyttan med partnern. Hon får en pass opp med snopp och han får ett liv i rampljus och ett fint hus med mus...
Citera
2024-03-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Då har PW diagnostiserats med ADHD enligt podden. Alla dessa människor som skaffar sig "diagnoser" för att skylla sina tillkortakommanden på "diagnosen" för att komma undan med sitt dåliga beteende istället för att ta ansvar för det. Så jävla trött på det. Den enda diagnos de ska få är ADIH= Allmänt Dum I Huvudet. Att det finns de som verkligen har ADHD ifrågasätter jag inte och att det kan vara svårt att leva med diverse diagnoser men det är definitivt överdiagnostiserat.

Är inte alls förvånad att hon gör det nu, när hon träffat CB.

Han har garanterat manipulerat henne; spelat offer och fått henne att söka hjälp.

Vissa saker hon nämnde i podden gav mig gåshud.

OT: Jag levde med en man som gav mig kaffe i tid och otid, gjorde saker jag inte bad om, lagade mat han visste att jag helst inte åt, osv.

Så fort jag markerade att jag inte ville ha eller ville göra något själv sa han: "Du vet att det där är sjukt va? Det bör du söka hjälp för...".

Eller: "Jag gör ALLT för dig och du bara skiter på mig!!".

Detta görs naturligtvis bakom stängda dörrar och utanför var han en ängel.

De enda som brukar se igenom en manipulerande person är de som känner en person på djupet, men frågan är om PW har någon sådan i sin omgivning...

🚩🚩🚩
Citera
2024-03-09, 13:31
Medlem
Att Pernilla har fått diagnosen ADHD kan väl ändå förvåna någon? Det som är förvånande är väl att hon inte fått diagnosen tidigare.
Citera
2024-03-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Att Pernilla har fått diagnosen ADHD kan väl ändå förvåna någon? Det som är förvånande är väl att hon inte fått diagnosen tidigare.

Vånka fören?
Citera
2024-03-09, 14:38
Medlem
Citat:

Sätter 1000 pix på att CB påverkat henne, till sin fördel. Läkaren i poddavsnittet säger ju själv att ADHD påverkas av omgivningen. Fram till nu har säkert ingen tyckt det varit ett problem. Alla hennes närmaste antingen älskar eller "lever på" 😉 henne.

En - som jag förstått att CB är - pedant person (med narcissistiska drag?) klarar ju inte av det beteendet och i deras värld är inte helt sällan den andra personen som ska ändra på sig.

För till hennes fördel var hon ju på banan igen när de träffades, så..? Han hade nog inte drivit på relationen så hårt om hon fortfarande satt och grät över Theos pappa eller förköpte sig på nätterna...

Just i detta nu är det inte en ADHD-diagnos hon behöver. HAN vill ha den att "skylla på". 🤮
Senast redigerad av Realdoll00 2024-03-09 kl. 14:42. Anledning: Glömde
Citera
2024-03-09, 14:58
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Sätter 1000 pix på att CB påverkat henne, till sin fördel. Läkaren i poddavsnittet säger ju själv att ADHD påverkas av omgivningen. Fram till nu har säkert ingen tyckt det varit ett problem. Alla hennes närmaste antingen älskar eller "lever på" 😉 henne.

En - som jag förstått att CB är - pedant person (med narcissistiska drag?) klarar ju inte av det beteendet och i deras värld är inte helt sällan den andra personen som ska ändra på sig.

För till hennes fördel var hon ju på banan igen när de träffades, så..? Han hade nog inte drivit på relationen så hårt om hon fortfarande satt och grät över Theos pappa eller förköpte sig på nätterna...

Just i detta nu är det inte en ADHD-diagnos hon behöver. HAN vill ha den att "skylla på". 🤮
Läskigt scenario 😳
Han har lyckats snärja in sig hos någon med pengar.
Hon är ju inte perfekt, men hon får duga

Samlivet kanske inte alltid är en dans på rosor.
Nu kan han säga: Det är inte mig det är fel på. Det är din ADHD!

Vill han bara ha den bekväma ursäkten att falla tillbaka på?
Eller ska hon medicineras, och formas till någon han står ut att leva med? 😬
Senast redigerad av osnuten 2024-03-09 kl. 15:09.
Citera
2024-03-09, 16:09
Medlem
Ja, det är säkert CBs fel att hon sedan alla år tillbaka har haft väldigt tydliga symtom på ADHD…
Citera
2024-03-09, 16:39
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ja, det är säkert CBs fel att hon sedan alla år tillbaka har haft väldigt tydliga symtom på ADHD…
Har hon sedan alla år tillbaka haft dessa tydliga symptom, kanske han borde undvikit henne?
Hon verkar trevlig, men är ingenting för mig
Citera
2024-03-09, 17:07
Medlem
Citat:

Que...?

Hon har ADHD de luxe, supertydligt.

Jag tänker att han är den enda som stör sig på hennes beteende och då är en diagnos en gåva från himlen.
Citera
2024-03-09, 17:17
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Que...?

Jag tänker att han är den enda som stör sig på hennes beteende och då är en diagnos en gåva från himlen.

Hon har ingen adhd. Hon och B och Christina har narcissistiska drag imho gansk högt upp i spektrat men något psykolog här får gärna bekräfta eller dementera. Men definitivt knte adhd. Narcissism.
Citera
2024-03-09, 17:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Que...?

En gåva till honom då så han kan reta sig på Pernilla med gott samvete och tala om för henne och alla andra hur jobbig hon är att leva med.

Detta blir inget kul äktenskap för Pernilla. Hon kommer bli helt kuvad av C.
Citera
2024-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En gåva till honom då så han kan reta sig på Pernilla med gott samvete och tala om för henne och alla andra hur jobbig hon är att leva med.

Detta blir inget kul äktenskap för Pernilla. Hon kommer bli helt kuvad av C.

Exakt! Han har fått henne dit han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in