2021-06-08, 17:59
Medlem
Tjena!

Gjorde ett online quiz på högskolan för några veckor sedan. Hade uppe flikar bredvid och sökte även till mig något av svaren, nu har examinatorn anmälde mig för fusk. Ska in på förhör om någon vecka.

Någon som vet hur det loggas?

Kan jag säga att jag hade uppe flikar bredvid och att min internet uppkoppling var dålig så att dem uppdaterades?

Mvh en första och sista gångs fuskare
Senast redigerad av wilzon1950 2021-06-08 kl. 18:01.
Citera
2021-06-08, 18:29
Medlem
karlskrona1234s avatar
be om att fö göra om det
Citera
2021-06-08, 18:33
Medlem
Yinool0401s avatar
Dom har program för att se om man googlat fram svaren.
Citera
2021-06-08, 18:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Aldrig gjort någon onlinetenta men att de skulle ha fuskkontroller låter spontant tämligen i sin ordning - MEN, det isf. föranlett av information strax före man öppnar filen/länken där du godkänner kakor (eller vad det nu kan vara) som kontrollerar detta? Att de utan samtycke tar sig rätten att veta vilka andra fönster du har öppna (utöver deras provsida) kanske inte är i sin ordning? Jag har dålig koll på dessa grejer, spekulerar fritt!
Citera
2021-06-14, 21:08
Medlem
Kostcirkelns avatar
De kan inte se vad du gör i andra flikar, de kan däremot t.ex. ha byggt sin sida så de ser hur du rör musen. Om de ser att musen försvinner bort från sidan och att du sedan klickar rätt svar så lär det ju bero på att du bytt flik eller bytt fönster och sökt fram svaret. Om du gjorde quiz:et på en vanlig hemsida (och inte installerade något browser plugin eller utförde quiz:et i en speciell datormiljö) så lär de väl inte ha några konkreta bevis för att du fuskat.

Har du mer info om hur provet gick till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in