Citat:
Har haft mobilt bredband i många år och är mer än nöjd. Har faktiskt inget annat val då allt numera går via mast här ute på landet. Utifrån för mina behov så räcker både hastigheten och den surfpott jag har mer än väl till. 249kr i månaden för 50 gb surf och en hastighet på mellan 25-45 Mbit/s. Hej!
Telia, dom jävlarna, tänker höja priset på 100 Mbps bredband till 479 kr. Detta tycker jag är för dyrt då de redan är dyra nog, jag funderar därför på att skaffa mobilt bredband 200 GB eller obegränsat. Skulle spara 200 - 300 spänn i månaden, nackdelen är väl egentligen att hastigheten är upp till ~50 Mbps.
Någon som kör mobilt bredband via en 4G router (till datorn) idag istället för fast som kan berätta hur det funkar? Jag streamar inte speciellt mycket och aldrig mer än 1080p. Spelar inte online-spel. Enligt windows slurpar jag för 150-200 GB i månaden så båda alternativen ovan skulle funka (där windows verkar stå för mycket själv så jag har stängt av windows update, tänker bara uppdatera någon dag i månaden typ).
Bojkotta Telia!
Mvh
Telia, dom jävlarna, tänker höja priset på 100 Mbps bredband till 479 kr. Detta tycker jag är för dyrt då de redan är dyra nog, jag funderar därför på att skaffa mobilt bredband 200 GB eller obegränsat. Skulle spara 200 - 300 spänn i månaden, nackdelen är väl egentligen att hastigheten är upp till ~50 Mbps.
Någon som kör mobilt bredband via en 4G router (till datorn) idag istället för fast som kan berätta hur det funkar? Jag streamar inte speciellt mycket och aldrig mer än 1080p. Spelar inte online-spel. Enligt windows slurpar jag för 150-200 GB i månaden så båda alternativen ovan skulle funka (där windows verkar stå för mycket själv så jag har stängt av windows update, tänker bara uppdatera någon dag i månaden typ).
Bojkotta Telia!
Mvh
Dessutom krånglar det ju nästan aldrig utan allt löper på. Fiber tackade jag nej till då det skulle kosta skjortan att dra till huset.
Abonnemangen är ju många då vi alla har olika behov men det mobila bredbanden som sådant verkar ovanligt stabilt och dessutom inte väderkänsligt som det ADSL jag en gång i tiden hade då kopparledningar för vanlig telefoni gick fram till huset.
Har Telia för bredbandet och Halebop för mobilen.