Citat:
Ursprungligen postat av
Ohorsamhet
Om oron är din comfort zone kanse det är så att när andra hjälper dig vill du inte bli hjälpt, du vill klara dig själv... och det är väl positivt? Gissar att du är rätt ung och inte har så mycket livserfarenhet... lösningen ligger möjligen i att bryta dig loss och rå om dig själv. Att bli vuxen helt enkelt.
Om du blivit curlad kan jag förstå både oron och viljan att bryta dig fri. Gör det. Livet är långt. Ju tidigare du rår om dig själv desto bättre. Enda sättet att bli ”modigare” är att vara det. Ta kontroll över dina känslor och bestäm dig för vem du vill vara. Vill du vara ett gråtande knyte eller vill du vara något annat?
...och jämför dig inte med andra. Jämför dig med den du var igår och sträva efter att bli den du vill vara.
ju mer jag försöker & vill så blir det tvärtom, precis som om den inspårade hjärnan känner sig förolämpad.
Nära och kära reagerar ofta även de tvärtom för de är så jävla trötta på mitt tjat om min oro och framför allt alla frågorna efter bekräftelse och varje dag tjatar jag tafflande om min oro och om de skall lämna mig om de ska lämna mig. Jag tror att allt detta kan bli bra snabbt fast jag oroar mig ändå