Hej!
Jag pratade med en person som har barn, som är från ett annat land, och han sa till mig "so, when are you gonna get kids, you don't wanna be a childless weirdo do you". Jag var bara artig då och sa typ "får se, nån gång kanske" för jag orkade inte ta diskussionen, han var ganska jobbig.
Men sanningen är att jag aldrig kommer att skaffa barn, det har jag vetat sedan jag var typ 15 och idag, nästan 20 år senare, är jag lika säker.
Men, det som gjorde mig väldigt nyfiken, är vad föräldrar anser om oss som väljer att vara barnlösa hela livet, vad de VERKLIGEN tycker. Jag har några kompisar med barn, men de är för snälla för att vara ärliga tror jag. De säger typ "äh du kanske ångrar dig framöver" bara.
Det kanske är en weird tråd, men jag är nyfiken på vad ni, som föräldrar, tänker? Tycker ni att vi är konstiga? Varför? Blir ni rent av obekväma att vara nära någon som inte vill ha barn? Är mina vänner obekväma runt mig tro? Det kanske inte är en så djup fråga som jag presenterar, men jag vill bara veta lite hur folk resonerar.