2022-05-21, 21:17
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.lashback
Ställ gärna frågor om ni vill veta mer om AfS så skall jag göra mitt bästa för att ge min sida av partiet.

Jag förstår att du har varit upptagen den senaste veckan och hoppas att du mår bra!

Initiativet att besvara frågor om AfS är välkommet eftersom jag tror vi är många som har svårt att analysera vilka partier som egentligen är på rätt sida inför valet 2022. Du finner mina frågor i inlägg #466. :]
2022-05-25, 19:22
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Fast man vet ju inte vad man får om man röstar på SD.

EU-frågan
Tidigare emot, idag för

De ville tidigare dubblera angtalet kvotflyktingar (SD skrev till och med en motion om det), idag vill de minska antalet kvotflyktingar.
(FB) SD vill dubblera antalet kvotflyktingar till 4000 om året

Bistånd
De ville tidigare öka biståndet, idag vill de minska biståndet (tror jag, om de inte svängt igen)

NATO-frågan
Tidigare emot, idag för
Kasselstrand på Twitter:
Citat:
För den som tror att SD-KD-M erbjuder någon som helst förändring kan det vara värt att granska deras budget, som Sverige just nu styrs av.

Ta bara en titt på utgiftsområde 7, bistånd, som ligger oförändrat på över 50 miljarder.

Skillnaden i totala utgifter är 0,1%.
https://twitter.com/gustavkassel/sta...C9yb7fp7kqAAAA

SD är tydligen nöjda med dagens nivå på bistånd, även de andra utgiftsområdena verkar harmonisera väl med sossarnas.

Sossarna regerar just nu på M:s, KD:s och SD:s budget, massinvandringen fortgår i oförminskad takt.
M, KD och SD hade möjlighet att strypa invandringen via budgeten, men det gjordes inte.

Jeff Ahl förklarar (tidsstämel):
https://youtu.be/LdzwMZIplvc?t=2675

Valet i höst handlar om S 1.0 eller S 2.0
Status quo med andra ord.
Och folk snackar om att en röst på AfS är en bortkastad röst.
Visst, en röst på AfS är en bortkastad röst om det är sosse-politik (utbytt befolkning) du vill ha.
Senast redigerad av Grodfrityr 2022-05-25 kl. 19:32.
2024-02-10, 17:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Därför att alla vettiga Afs-politiker har lämnat partiet.
2024-02-10, 18:19
Medlem
bl-gr-ns avatar
Sverige är i kris!
Det krävs krafttag för att få landet på rätt köl, efter decennier av EU-styre och anti-svensk politik från Moderater och Sossar.
Så länge SD levererar är det, i mitt tycke, att ge dom mer makt bättre än att sprida den på två Sverigevänliga partier.
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2024-02-10, 20:18
Moderator
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Fortsätt där.
Tråd låst.
/Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto