Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-05, 15:59
  #1
Medlem
Hej jag ska resa inom EU och undrar som rubriken.
Kan jag tex använda comviq fastpris 145kr och ringa och surfa som vanligt när jag är utomlands som i sverige?

Comviqs sida är inte så tydliga. Och det är svårt att nå dem.

Hoppas någon här har erfarenhet och vet. Tack!
Citera
2021-06-05, 16:55
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Comviqs sida är inte så tydliga. Och det är svårt att nå dem.
Citat:
Fria samtal, SMS och MMS inom Sverige. Upp till 100 GB surf i Sverige och upp till 18 GB i EU/EES. Upp till 1000 utlandsminuter ingår till 41 länder. Fastpris gäller i 30 dagar, Fastpris Vecka gäller i 7 dagar.
Utklipp från Comviqs hemsida så du verkar få en del men inte helt fria samtal ...sedan kan man också ha tankar och funderingar på fastpris när man är utomlands som du har formulerat dig i rubriken
Citera
2021-06-05, 16:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Utklipp från Comviqs hemsida så du verkar få en del men inte helt fria samtal ...sedan kan man också ha tankar och funderingar på fastpris när man är utomlands som du har formulerat dig i rubriken

"Inom sverige" Behöver ju veta när man ör utomlands.
Vad menar du med det sista?
Citera
2021-06-05, 17:05
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
"Inom sverige" Behöver ju veta när man ör utomlands.
Vad menar du med det sista?
Ursäkta såg lite fel, du får bara 1000 utlandsminuter om du fyller på med 345kr fastpris eller 100 minuter som ingår i fastpris 245kr men vill du bara tanka med 145kr så behöver du också köpa +Saldo som finns för 50 och 100kr.
Det sista var bara på skoj om din formulering i rubriken.

Själv brukar jag klara mig med WhatsApp / Skype utomlands om jag inte är borta länge ...ser att surfen kan användas utomlands även vid 145kr.
Citera
2021-06-05, 18:17
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2021-06-07, 21:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ursäkta såg lite fel, du får bara 1000 utlandsminuter om du fyller på med 345kr fastpris eller 100 minuter som ingår i fastpris 245kr men vill du bara tanka med 145kr så behöver du också köpa +Saldo som finns för 50 och 100kr.
Det sista var bara på skoj om din formulering i rubriken.

Själv brukar jag klara mig med WhatsApp / Skype utomlands om jag inte är borta länge ...ser att surfen kan användas utomlands även vid 145kr.


Kan bekräfta att man kan tanka på som vanligt som hemma i sverige. Kan ringa och surfa som vanligt. Fick detta sms:

"Hej och välkommen till *(landet)! Här ringer, SMS:ar och MMS:ar du precis som hemma till hela EU/EES. Du kan även använda upp till 12 GB av din surf utan extra kostnad. Villkor för resten av världen finns på www.comviq.se/utland Ha en trevlig resa! Hälsningar Comviq"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback