2021-06-07, 16:38
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ändå väljer Arpi att hora ut sig till svinen på SvD. Hur jävla lågt kan man egentligen sjunka?

Varför inte, det är ju så vänstern har agerat sen -68.
Vill minnas att han var vänster från början, men sen insett att han haft fel och tänkt om... rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-06-07, 17:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Varför inte, det är ju så vänstern har agerat sen -68.
Vill minnas att han var vänster från början, men sen insett att han haft fel och tänkt om... rätta mig om jag har fel.
Jag kanske var lite hård mot honom. Men om man blir tystad på det viset, sannolikt mer än en gång så känns det både märkligt att stanna kvar & ännu märkligare att återvända dit en gång till efter att man sagt upp sig.
Citera
2021-06-07, 20:59
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, de behöver hängas ut som de veka kräk de är. Namn?

Jag håller med dig till en viss gräns. Men, för det första erkänner han ju att han skäms djupt för detta. Det sitter långt inne att erkänna något sådant för en medieperson.

För det andra, detta hände 2015. Jag tror folk i gemen börjar glömma hur sjukt infekterad hela samhällsdebatten kring invandring var då. Säger inte att just du glömt det, men det bör vägas in i resonemanget. Idag kan Arpi posta sitt blogginlägg utan att halshuggas av samtliga journalistkollegor och resten av kultursverige. Det hade han inte kunnat göra 2015, han hade inte haft en jävel vid sin sida och han hade blivit snabbt massakrerad och sedan smugits ut i kylan bakvägen. Kom igen, det här vet du.

Det sagt så hade det så klart varit snyggare om han stått på sig redan då. Men uppriktigt sagt tror jag han hade hamnat ute kylan, oavsett om han vunnit på ett rättsligt plan, och nästan ingen hade vetat vem han var idag. Det hade inte blivit någon större uppståndelse kring hans "försvinnande" heller.

Vem minns t ex Marika Formgren idag?

Det här var en väldigt bra sammanfattning på en sådan som Emma Advokat. Tack för den.

Jag minns Marika Formgren. En redig kvinna som föredrog att helt byta bana (ingenjör, tror jag) framför att bara skriva sådant som tilläts publiceras.
Citera
2021-06-07, 21:01
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
https://twitter.com/AdvokatEmma/

Borta?

Läste en tweet så sent som igår tror jag där hon skrev att hennes farfar eller så överlevde föriiiiintelsen så ja hon ger ju fullt utslag på juderadarn påminner lite om feminist pastorn Ester Kazen oxå!

Jobba för öppna gränser för ett oändligt inflöde av icke vita till vita länder. Deras modus opperandi som sagt.

Någon påstod att han lämnade redan 1937 för att slippa militärtjänst. Ingen aning om det stämmer.
Citera
2021-06-07, 21:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag minns Marika Formgren. En redig kvinna som föredrog att helt byta bana (ingenjör, tror jag) framför att bara skriva sådant som tilläts publiceras.
Jepp. Hon var en av de väldigt få rakryggade inom media.
Citera
2021-06-08, 08:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben

Citat:

Exakt, och hon blev utfryst och bytte sedermera bana, som du säger, till ingenjör.

Ett fåtal av oss som är intresserade av M&J minns henne, de allra flesta har ingen aning om vem det är. Trots att hon var en ganska namnkunnig journalist innan hon bytte bana. Poängen jag vill få fram är att det inte lönar sig att "stå på sig" i det korrupta medieklimat vi har i Sverige. Du "försvinner". Antigen frivilligt eller ofrivilligt. Låt vara att du kanske försvinner med äran i behåll.

Nu finns ju ett större utbud av plattformar än för bara ett par år sedan så kanske hade situationen sett annorlunda ut för Formgren idag. Mats Skogkär till exempel har ju fått börja skriva i Bulletin efter att han frysts ut av etablerad gammelmedia.
Citera
2021-06-08, 12:24
Medlem
Citat:

Hade varit kul att se henne återvända till debatten nu när debattklimatet blivit något bättre.
Citera
2021-06-09, 01:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Hade varit kul att se henne återvända till debatten nu när debattklimatet blivit något bättre.

Det finns en hel del debattörer från den tiden som var viktiga murbräckor men sedan helt lämnade offentligheten: Pär Ström , Pelle Billing och hon matematikern.
Citera
2021-06-09, 15:18
Medlem
***s avatar
Kan rekommendera senaste avsnittet av God Ton där Per och Hanif tillintetgör AdvokatEmma fullständigt.

https://play.acast.com/s/godton/tag%...s%2F1061482849
Citera
2021-06-12, 17:55
Medlem
Tankesmedjan har tydligen gått för långt enligt vänstertwitter, och skämtat om asylaktivisten Emma:
Citat:
Den breda vänstern
@johanna_linder
ORIGINELL take från Tankesmedjan i P3-töntarna om bråket mellan Emma Persson o Hanif Bali. ”Är det inte den som säger ifrån mot en mobbare OCKSÅ en mobbare?” - dvs Balis take rätt av. Också fräscht konsekvent använda Balis ”AvocadoEmma” samt antyda hon är psyksjuk.
https://twitter.com/johanna_linder/s...56649015058433

Inslaget, börjar efter ca 28 min:
https://sverigesradio.se/avsnitt/1724546
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in