Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-08, 08:33
  #385
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Karin Olsson försitter inte chansen att på meta-nivå bemöta de som skrivit om CW. Ett sätt att positionera sig i en aktuell kulturdebatt. Det är bara generella ståndpunkter ”har man förändrats bör man få en chans” (skrev ej precis så) och aldrig specifikt. Sorgligt Karin.

I Åsa Linderborgs krönika om metoo och Cissis avbön (i dagens Aftonbladet) får Karin Krösamaja Olsson en släng av sleven:

“Jag skulle vilja höra Cissi Wallin utveckla sina nyfunna insikter om drevfeminism och deplatformering. Oavsett om hon bottnar i den bassängen eller inte, borde mediebranschen ödmjukt ta tillfället i akt att äntligen diskutera sig själv. Hittills har självinsikten, civilkuraget och viljan att öppet dra lärdom varit svag, för att inte säga obefintlig. Det gäller särskilt de klätterbaroner som hellre idisslar andras missgärningar än funderar över sina egna.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...rit-obefintlig
Citera
2021-06-14, 10:26
  #386
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Exakt så. Det krävs att man är oändligt vidrig för att skriva detta: https://pbs.twimg.com/media/Dg99BLxW...g&name=900x900
Ahahahaha! Det är alltså Mr Cool's fel att en exflickvän råkade ut för en fullblodsgalning?

Cissi borde personligen be om ursäkt till alla hon har felbehandlat.
Citera
2021-06-18, 22:40
  #387
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ahahahaha! Det är alltså Mr Cool's fel att en exflickvän råkade ut för en fullblodsgalning?

Cissi borde personligen be om ursäkt till alla hon har felbehandlat.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ja otroligt

Hon använder det faktum att hans exflickvän styckmördats för att få klaga på hans gamla rap-texter .

Det där borde hon personligen be om ursäkt för
Tror hon skiter i hans låttexter fullständigt, och har nog alltid gjort det. Hon såg det förmodligen som kraftfull ammunition i ett försök att sänka någon hon är avundsjuk på. (Om ni missat det, så har ju CW en karriär inom stand-up. Bakom sig, då).

Det går nog inte att be om ursäkt för det där. Förmodligen det värsta jag läst, det saknar liksom... allt, utom ren ondskefullhet riktad mot en person man inte känner.
Citera
2021-07-30, 16:25
  #388
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hur har det gått för Cissi Wallin? Har hon hittat in i värmen med en ny publik?
Kanske Ivar Arpi gläntat på dörren till värmen?

Nån som vet?
Citera
2021-07-30, 21:51
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
I Åsa Linderborgs krönika om metoo och Cissis avbön (i dagens Aftonbladet) får Karin Krösamaja Olsson en släng av sleven:

“Jag skulle vilja höra Cissi Wallin utveckla sina nyfunna insikter om drevfeminism och deplatformering. Oavsett om hon bottnar i den bassängen eller inte, borde mediebranschen ödmjukt ta tillfället i akt att äntligen diskutera sig själv. Hittills har självinsikten, civilkuraget och viljan att öppet dra lärdom varit svag, för att inte säga obefintlig. Det gäller särskilt de klätterbaroner som hellre idisslar andras missgärningar än funderar över sina egna.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...rit-obefintlig

Åsa Lindeborg är en vidrig människa som ska hålla käften och gräva ner sig någonstans. Hon och Aftonbladet drev Benny Fredriksson till självmord med sina lögner (hon har själv erkänt det).
Cissi Wallin ljög om att hon blivit våldtagen och har hållit på med trams i flera år, hon behöver hjälp.
Rent vansinne att dessa häxor får synas och höras i media.
Citera
2021-09-01, 21:21
  #390
Medlem
Turist i tidens avatar
Jag älskar Cissi Wallins normalisering
Citat:
I princip alla föräldrar vill sina barn det absolut bästa. Man får ont i hela själen när ens unge mår dåligt. Men det är inte ett skäl till att utsätta tusentals svenska barn för medicinska experiment, med än så länge högst ovissa effekter på sikt. Såpass ovissa att svenska läkare och forskare på senare tid vaknat ur den identitetspolitiska dimman och dragit tillbaka riskabla hormonbehandlingar för barn och unga.
https://www.expressen.se/kronikorer/...ka-experiment/
Citera
2021-09-29, 22:00
  #391
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
CW är rökt och hon har faktiskt fattat det själv. Hjälper nog föga.


Hon spelar ju för gallerierna. Hennes sk "avbön" var ju ingalunda allvarligt menad. Den var endast ett socialt trix för att komma in i mediavärmen igen.

Hon förstörde ju några oskyldiga mäns liv med falsk ryktesspridning, så det är ju klart att hon ljuger om det lönar sig.
Citera
2022-04-30, 19:00
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://www.svt.se/kultur/debattoren...oll-jag-pa-med
Medieprofilen Cissi Wallin har varit en högljudd opinionsbildare i sociala medier de senaste åren. Nu gör hon avbön i en krönika i Expressen.

Under flera år var jag en stor del av en rörelse, en obehaglig mentalitet på nätet som drog fram vecka efter vecka”, skriver hon.

Cissi Wallin skriver att hon i flera år varit del av en lukrativ rörelse som, i feminismens namn, hängt ut personer i sociala medier.

Wallin skriver vidare att hon skäms över sitt agerande och ställer sig frågan ”vad fan höll jag på med?”

”Jag tror inte någon, oavsett kön, bygger ett hållbart mående och vettigt fokus i livet genom att ständigt känna och speja efter förtryck”.
Vad säger ni om detta?

Är Wallin ärlig med sitt pudlande? Vad kommer vi få se från Wallin framöver?

Hur kommer synen på Wallin vara i media och i sociala medier?


Cissi Wallin är en medeltida inkvisitor och jag trodde inte det bekymrade henne att hon krossat andra människors liv. Läste Virtanens tidsdokument/reportage i bokform och förstår att hon är en lögnare, kan ju bara hoppas att samvetet hinner ikapp tillslut.
Citera
2022-04-30, 19:07
  #393
Medlem
Har hon "bibbat"?
Citera
2022-09-26, 09:24
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Karin Olsson försitter inte chansen att på meta-nivå bemöta de som skrivit om CW. Ett sätt att positionera sig i en aktuell kulturdebatt. Det är bara generella ståndpunkter ”har man förändrats bör man få en chans” (skrev ej precis så) och aldrig specifikt. Sorgligt Karin.

Flashback-användaren L-Y-F har redan varit inne på ett liknande spår och jag förstod inte det grunda resonemanget då heller, skulle du kunna utveckla hur du tänker?
Citera
2022-11-19, 10:51
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
MARKUS HAR VARIT RANTANDE OCH OBEHAGLIG MOT MINORITETER!!

Lite som när Henko från Haveristerna gave her the buissnes.
Helt plötsligt fans de listor på kvinnor som kännde sig hotade av honom. Som snickrade på anmälningar osv. 3 år senare har inget skett på den fronten. Jävla fjant.

Det där med att Henko kontaktade BO för Axels psykopatiska "kuk ner i halsen" på småflickor och andra obehagligheter och gav henne hans "försäkringar" om att inga repressalier skulle ske om hon kontaktade polisen, och de fleråriga trakasserierna av Wallin som följd av att Wallin var den som vågade gå ut med Axels äckligheter offentligt, räknar nog inte många in som att Haveristerna gave her the buissnes i positiv bemärkelse. Det är bara vidrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback