Citat:
Ursprungligen postat av
Rennato
Problematiken här är att det här handlar om gatan och kriminella individer.
Vi har inte hittat på dessa namnen, namnen vi använder för personerna vi nämner är vad dom är kända som.
Hade jag skrivit en persons riktiga till tals namn hade väldigt få vetat vem jag syftar på.
Speciellt yngre generationen använder smeknamn mer än sitt vanliga namn.
Dom är under influens av kulturen från London och USA.
Sedan så skriver man slarvigt när någon slarvar först.
Det är inte logiskt för mig att strukturera meningen och använda ett mer nyanserat språk när den som jag svarar på inte gör det.
Sedan så är det väll inte speciellt svårt att söka upp vad vissa ord betyder som används flitigt här i tråden, eller har jag fel?
Tycker inte språket i sig är ett problem men det är ändå svårt att hänga med i svängarna med alla gäng, kopplingar och konflikter hit och dit plus att folk säger emot varandra (naturligt på ett forum) och man måste försöka sålla bort de som inte har koll men ändå skriver självsäkert.
Det är jättebra när man i trådar liksom signalerar vad man vet säkert och vad man bara spekulerar och tror eller "det ryktas si och så men det är inget jag kan ta gift på". Obs, ingen kritik just till dig utan tråden i allmänhet.
Det är också många korta inlägg som gör det svårare för mindre insatta att få ihop hela sammanhanget. Samtidigt så har man väl rätt att diskutera utan att vara superpedagogisk.
EDIT: Menar att det verkar vara rätt rörigt/komplicerat i verkligheten och då blir det ju svårare att greppa här med.