Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 3
  • 4
2021-07-25, 04:54
  #37
Medlem
Du gjorde ett par klassiska misstag. Du borde inte äta mat efter du tagit svampen, ta den på tom mage. Du borde också inte ta svampen två dagar i rad, helst ett par veckor uppehåll istället. Du borde också inte ta svampen i den setting att du gömmer det fran frugan. Set and Setting, plats och inställning. Styr upp ett bra set, utomhus och för dig själv. Om du e hemma själv och kan spela musik och inte låssas titta på meningslös tv medans du låssas vara full eller nykter. Du har försökt kontrollera upplevelsen av din vardagliga verklighet för mycket för svamparnas kraft att kunna verkligen visa sina gåvor
Citera
2021-08-08, 00:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benditist
Tanken av att hamna i någon form av psykos skrämmer mig eftersom jag under min tripp upplevde vad jag skulle vilka kalla för psykos vilket var det värsta jag någonsin upplevt. Mina minnen från den resan börjar sakta försvinna men jag vill minnas att jag förlorade mig själv, förlorade mitt ego, längre och längre bort medans en lite del av mig fortfarande klöste sig fast vid någon form av realitet i stundens hetta, djupt nere i helvetet där jag fick möta mina inre demoner.
Det är inte en psykos, utan snarare bara en upplösning av ditt ego. Du trippade ganska hårt, med andra ord. Tror du hade haft en ännu mer givande resa om du hade tagit mer hänsyn till set och setting, och kanske haft med dig någon som kunnat guida dig när du kände dig vilsen.
Citera
2021-12-05, 23:33
  #39
Medlem
Grattis till sämsta set och setting....

En ovetandes fru i närheten som du döljer din påverkan för, samtidigt som du ser på nåt trivialt och trippstörande som tv-hockey. Spökmackor för att provocera magen dessutom, hört talas om fasta? Det finns en anledning till att naturfolken avstår födointag en tid före intag vid ceremonier.

Ändå bra jobbat att du lyckades uthärda det hela och landa i positiv outcome. Hoppas det står sig.
Se till att göra det ordentligt nästa gång ifall det blir aktuellt, du riskerar en usel upplevelse och att gå miste om mycket bra saker när du smygtrippar i din aningslösa partners närvaro. Snedtrippsvarning redan där utfärdas om du inleder med att noja dig över sällskapet som nån sorts svettig dubbelagent i en spionfilm. Stäng av teven och alla andra intryck en tid innan och drick vatten men låt bli att äta på många timmar eller ät bara lätt under dagen, fruktsallad t.ex.

Saknas bara att trippen slår till när svärmor tittar in på spontanbesök eller nån angelägen jävla dammsugarförsäljare tränger sig på och försöker övertala dig att köpa en Robolux 2000, medan du motar honom med golvmoppen i hallen samtidigt som väggarna andas och du mår som ett jävla rymdskepp.
Citera
2021-12-06, 10:58
  #40
Medlem
George1s avatar
Som andra nämnet är det nog ingen ide att försöka dölja trippen hemma.
Se upp med att ta den alltför frekvent då kan ångesten komma tbx värre och sätta sig..
bra rapport!
Citera
2021-12-26, 23:31
  #41
Medlem
även jag vill höra hur TS mår idag. Jag är själv inne på exakt samma bana nämligen.
Citera
2022-12-20, 19:56
  #42
Medlem
benditists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXID
även jag vill höra hur TS mår idag. Jag är själv inne på exakt samma bana nämligen.

Ångesten har återvänt emellanåt dom stunder jag glömt bort att allt bara är en illusion men för stunden så är Jag i balans.

Edit: med balans så menar jag att Jaget befinner sig i nuet istället för att bekymra mig det som hänt eller ska hända. Lite flummigare med andra ord men det är både kul och skönt.
__________________
Senast redigerad av benditist 2022-12-20 kl. 20:27.
Citera
2022-12-27, 18:40
  #43
Medlem
Lite intresserad av hur lång tid du var ångestfri, och var det en gradvis återkomst eller satt den bara där i fejjan på morgonen som en fet siames med attitydproblem som valde ditt ansikte som säng?
Citera
2023-01-04, 17:47
  #44
Medlem
Airwave92s avatar
Fastän jag lidit av depression av majoriteten av mitt liv och även funderat på att testa psykadeliska, så har jag aldrig vågat då jag till 95% kommer snea och hamna i nåt jävla helvete där jag möter djävulen

Visst finns chansen att man kan läkas, som i ditt fall tydligen, men alla vet hur risky psykadeliska är och det antingen kommer döda dig eller hela dig. Gäller och ha ett starkt psyke som definitivt inte jag har.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback