• 1
  • 2
2021-05-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Varför ska du jobba när du pluggar? Man klarar sig på studiemedel (bidrag +lån). Flytta hemifrån till studentbostad, gärna korridor. God gemenskap och oftast gratis på sommaren.
Studenthälsan brukar vara bra!
Ut och rör på dig minst 1 tim om dan. Ät bra mat, frukt och grönsaker! Och plugga tillsammans med någon så behöver du inte fuska.
Du är bra!

Håller med dig, flytta hemifrån o klipp navelsträngen.
Kommer göra susen.

Vad är det dina föräldrar jobbar med? Har dom också fysik utbildning och toopjobb?
Citera
2021-06-04, 19:07
Medlem
Hadyoursixs avatar
Det finns människor i Sverige som knappast kan svenska som får jobb; ofta via bemanningsföretag inom lager/industri. Så jovisst kan du få jobb med rätt attityd.

Dina föräldrar har höga krav på dig, men vad skulle du göra om de inte hade några alls? Dessutom är du tillräckligt gammal för att klara dig själv utan dina päron. Du har jätte mycket möjligheter, tex att flytta någonstans i Sverige och fortsätta din utbildning antingen på samma lärosäte eller att byta till ett annat.

Det är du själv som valt att inte ha kontakten med andra människor. Alla mobbade kan få kompisar, liksom hur svårt är det att kontakta någon annan mobbad nörd med aspbergers på discord nuförtiden?
Citera
2021-06-04, 22:54
Medlem
Du behöver flytta hemifrån.
Jag vet att det är svårt med inget jobb och så vidare men om du har en diagnos så kan du säkert få hjälp.
Du får inte sluta kämpa.

Jag känner 8gen mig själv i dig.

Även om jag är 30 år äldre.

Stor kram
Citera
2021-06-04, 23:59
Medlem
Det låter som du förstår dig själv och din situation väldigt bra. Det låter jävligt jobbigt och du borde i en ideal situation få mer stöd av öppenpsyk, eller typ kurator på vc, samt ha större möjligheter att reglera takten på dina studier. Egentligen borde socialtjänsten/kommunen hjälpa dig med egen bostad också. Studielägenhet eller liknande. Absolut inte nyttigt för mänskor över 20 år att bo hemma, men tyvärr har moderaterna och kompani sedan 90-talet förstört bostadsmarknaden.

Om du känner att du blir för deprimerad bör du kontakta vc eller psyk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in