2021-05-24, 15:11
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/pol...identifierade/

"Under måndagen har en polisinsats ägt rum i Falun.

En kvinna i 35-årsåldern är misstänkt för grovt koppleri och över 200 misstänkta sexköpare har identifierats i stor utredning."
Citera
2021-05-24, 15:33
Medlem
Liberationfronts avatar
Förstår inte en sak med dessa härvor. Det har under det förra året varit en del razzior på bordeller, även detta år. Ändå förefaller inte dessa entreprenörer gå stealth. Eller på ngt sätt skala ner eller så?

När jag dealade förr i tiden och någon i staden åkte på razzia då slutade ju de flesta för en tid, alternativt skalade ner: höll sig till stammisar så det gick runt, vissa la av helt,

Varför denna hybris bland bordell folket?
Citera
2021-05-24, 16:56
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Tänk om man kunde lägga samma resurser på våldtäkter, gängvåld och misshandel som man gör vid sexköp. Sverige skulle vara mycket tryggare.

Polisen lägger oändligt mycket mer resurser på de brott du nämner.

Men sexköp är ganska tacksamt att utreda om säljaren och/eller hallick har dokumenterat namn/telefonnummer på torskarna och det finns uttag eller swish att kolla upp. Ett riktigt torskstim
Citera
2021-05-24, 18:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Polisen lägger oändligt mycket mer resurser på de brott du nämner.

Men sexköp är ganska tacksamt att utreda om säljaren och/eller hallick har dokumenterat namn/telefonnummer på torskarna och det finns uttag eller swish att kolla upp. Ett riktigt torskstim

Precis 200 här alltså på ett bräde. Folk som åker fast för ett sådant här brott kommer ju också i många fall bara skriva under ett strafföreläggande så att det inte går till rätten.

Men 200 alltså i stad som Falun. Borde vara som så att närmast alla kommer känna någon som åkt fast.
Citera
2021-05-24, 20:00
Medlem
omkretss avatar
Vem är den kvinnliga hallicken?
Citera
2021-05-24, 20:01
Medlem
Lawmars avatar
Är också nyfiken på vem hon är, kanske någon man känner
Citera
2021-05-24, 20:45
Medlem
C.B.G.s avatar
200 (!) sexköpare i lilla Falun. Sexköp måste vara ett vanligare fenomen än vad jag föreställt mig.
Citera
2021-05-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
200 (!) sexköpare i lilla Falun. Sexköp måste vara ett vanligare fenomen än vad jag föreställt mig.

Reagerade också på det så jag kände mig tvungen att räkna på det.

Jag kollade antalet män mellan 20-70 år som var bosatta i Falun. I stort sett innebar det att var sextionde man var sexköpare. Nu kan det ha rest män från andra orter också men andelen är onekligen betänklig.

Några virila 70+ kanske också finns med bland sexköparna men det torde förmodligen inte vara så många.
Citera
2021-05-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Reagerade också på det så jag kände mig tvungen att räkna på det.

Jag kollade antalet män mellan 20-70 år som var bosatta i Falun. I stort sett innebar det att var sextionde man var sexköpare. Nu kan det ha rest män från andra orter också men andelen är onekligen betänklig.

Några virila 70+ kanske också finns med bland sexköparna men det torde förmodligen inte vara så många.

Om det finns mycket arbetare på orten som arbetar några veckor och sedan åker hem några veckor - då finns det en jättemarknad för prostitution. Känner dock inte till hur det ser ut med sådana arbetsplatser just i Falun.
Citera
2021-05-24, 21:07
Medlem
T-bears avatar
Ingen från orten som vet om det rör sig om en thaimassage eller annan typ av sexförmedling ?
Citera
2021-05-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Om det finns mycket arbetare på orten som arbetar några veckor och sedan åker hem några veckor - då finns det en jättemarknad för prostitution. Känner dock inte till hur det ser ut med sådana arbetsplatser just i Falun.

Jag funderade på de stora skidtävlingar som årligen brukar vara i Falun. Visserligen har det varit två speciella coronavintrar men nog brukar det följa med stora ledarstaber etc. Jag kan tänka mig att ledare från Frankrike, Tyskland, Italien kanske har en liten annan syn på prostitution.

Därmed inget ont sagt om dessa befolkningar i stort.
Citera
2021-05-24, 21:21
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag funderade på de stora skidtävlingar som årligen brukar vara i Falun. Visserligen har det varit två speciella coronavintrar men nog brukar det följa med stora ledarstaber etc. Jag kan tänka mig att ledare från Frankrike, Tyskland, Italien kanske har en liten annan syn på prostitution.

Därmed inget ont sagt om dessa befolkningar i stort.

Måste tillstå att min bild av längdåkningsvärlden skulle få sig en rejäl knäck om detta skulle visa sig stämma.

Finns det några större arbetsgivare på orten med inhyrda jobbare? Sånt vet jag har förekommit på andra orter i Sverige trots pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in