2021-05-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Stämmer inte. BO mycket respekterad och omtyckt i Tälje. Barndomsvänner i nätverket.

Så, jag callar bullshit på att det finns den inblandningen.

Det kommer såklart gå tusen rykten i stan efter en sådan händelse. Nätverket nämns alltid, oavsett, när det händer något i Tälje.

Finns inte bror eller nära vän när man knullat en annans väns fru.
Citera
2021-05-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vilka krogar ägde han?
Åtminstone Oliver Twist i Södertälje och Central Bar på Folkungagatan i Sthlm. Har garanterat tvättat massvis med pengar.
Citera
2021-05-24, 23:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vilka krogar ägde han?
Offentliga uppgifter. Vill du har mer detaljer, ratsit.se. https://mrkoll.se/person/Ninos-Minas...aQdYQacYfruerA
2012 redan ägde han Charles Dickens på Folkungagatan enligt artiklar.
Citera
2021-05-24, 23:22
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Hon är ju vacker, den här Ornina, men jag hade ju inte velat DÖ för henne !!
Det finns massor av lika vackra tjejer, men som man inte blir dödad för.

Vacker?! Tittade du enbart på den vinklade ansiktsbilden? Där hon står i vit brudklänning eller vad det nu är, så är hon inte alls vacker, fyrkantig i huvudet. Skitsamma, ingen man ska behöva dö för om det är motivet, fel i skallen på folk som riktar krutet åt fel håll. Nej, jag är emot att döda, men de som tänker i såna sjuka banor, så är det ju bruden som ska avrättas, logiken är bortblåst.
Citera
2021-05-24, 23:27
Medlem
hassehares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Åtminstone Oliver Twist i Södertälje och Central Bar på Folkungagatan i Sthlm. Har garanterat tvättat massvis med pengar.

Oliver Twist i Södertälje?....vart ligger det stället i S-tälje?
Citera
2021-05-24, 23:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Stämmer inte. BO mycket respekterad och omtyckt i Tälje. Barndomsvänner i nätverket.

Så, jag callar bullshit på att det finns den inblandningen.

Det kommer såklart gå tusen rykten i stan efter en sådan händelse. Nätverket nämns alltid, oavsett, när det händer något i Tälje.
Jag tror också mer på svartsjuka - alternativt att det handlar om skumraskaffärer som gått fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Detta har inget med syrianer/assyrier att göra.

Det finns assyrier från Irak som pratar assyriska språket. Ett exempel är "shlama" som betyder hej på assyriska. På syrianska/arameiska säger man "shlomo"

De som kallar sig för assyrier och som pratar det syrianska språket är i grund och botten syrianer. Det vill säga arameer. Ser man exempelvis till i Turkiet fanns det inte "assyrer" alla kallades för arameer eller suryoye.

Däremot de från Irak är assyrier.

BO kallade sig för assyr men pratade syrianska.
Det var du som hävdade att assyrierna var illa ute - inte jag.
Citat:
Han är inte knullad. Det kommer att bli hämnd efter hämnd. Nätverket mot assyrierna

Assyrier och syrianer är samma folk och har samma språk.
Citera
2021-05-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror också mer på svartsjuka - alternativt att det handlar om skumraskaffärer som gått fel.

Det var du som hävdade att assyrierna var illa ute - inte jag.

Assyrier och syrianer är samma folk och har samma språk.

BO och anhöriga. Som är assyrier. Nätverket består av syrianer för det mesta. Det kan man läsa i tidningarna när Bulent sponsrade sfc med pengar
Citera
2021-05-24, 23:30
Medlem
Wuzzuppos avatar
Citat:
Detta har inget med syrianer/assyrier att göra.

Det finns assyrier från Irak som pratar assyriska språket. Ett exempel är "shlama" som betyder hej på assyriska. På syrianska/arameiska säger man "shlomo"

De som kallar sig för assyrier och som pratar det syrianska språket är i grund och botten syrianer. Det vill säga arameer. Ser man exempelvis till i Turkiet fanns det inte "assyrer" alla kallades för arameer eller suryoye.

Däremot de från Irak är assyrier.

BO kallade sig för assyr men pratade syrianska.

Assyrier/Syrianer är samma etnisk folkgrupp. De talar arameiska som i dagligt tal kallas för assyriska eller syrianska på svenska språket. “Ashuri eller Madinhoye”= Öst.

Turoyo (Suryoyo) dialeken är västarameiska medans Ashuri (Suraye / Aturaye) dialekten är östarameiska.

I början kallades de för assyrier när de första anlände till Sverige och sen i 70-talet kallades andra sig för syrianer. Båda fungerar och är samma.
Citera
2021-05-24, 23:36
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oh_snap
Jag har träffat hans bror Johnny flertalet gånger genom arbetet, verkar vara en hårt arbetande samt vettig människa!

Som dom flesta syrianer jag har träffat i så fall. Dom har ett driv, arbetar hårt och är vettiga.
Citera
2021-05-24, 23:37
Medlem
BO visste att kvinnan var off limits. Han visste riskerna att inleda ett sexuell affär med en exfru till någon vars familj han kände. Jag är ytterst tveksam om någon hade dött om mannen hade varit en främmande person ifrån en annan folkgrupp, säg svensk. Södertälje är Södertälje. Åk utanför staden och du har all fitta i världen att knulla. Klantigt av BO. Slampigt av kvinnan.
Citera
2021-05-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
BO visste att kvinnan var off limits. Han visste riskerna att inleda ett sexuell affär med en exfru till någon vars familj han kände. Jag är ytterst tveksam om någon hade dött om mannen hade varit en främmande person ifrån en annan folkgrupp, säg svensk. Södertälje är Södertälje. Åk utanför staden och du har all fitta i världen att knulla. Klantigt av BO. Slampigt av kvinnan.

BO visste väl vem temiz släkten är. Han visste att de är släkt med den stora släkten melkemichel. Han kände ranis bror.

Att skryta om att man ligger med henne är fjantigt.
Citera
2021-05-24, 23:45
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
BO visste väl vem temiz släkten är. Han visste att de är släkt med den stora släkten melkemichel. Han kände ranis bror.

Att skryta om att man ligger med henne är fjantigt.

Ja skröt han om det så har jag lättare för att förstå uppkommen situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in