2021-05-23, 19:11
Medlem
Hej kära flashbackare,

Nu är det så att min bank (SEB) har fryst mitt bankkonto pga att jag gjort en del kontantuttag senaste tiden. Rör sig sammanlagt om ca 30k.

Vad ska jag ange för förklaring till varför jag gjort detta så jag kan få tillgång till kontot igen? Tänkte säga att jag spelat poker med polarna och förlorat en del pengar, eller betalat av privata skulder/gett gåvor i samband med högtider. Efter detta funderar jag starkt på att avsluta mitt konto hos SEB och öppna ett annat hos en annan bank.

Tack på förhand!
Citera
2021-05-23, 19:13
Moderator
Chantres avatar
Låter märkligt. Vad har de gett för förklaring?
Citera
2021-05-23, 19:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelare
Hej kära flashbackare,

Nu är det så att min bank (SEB) har fryst mitt bankkonto pga att jag gjort en del kontantuttag senaste tiden. Rör sig sammanlagt om ca 30k.

Vad ska jag ange för förklaring till varför jag gjort detta så jag kan få tillgång till kontot igen? Tänkte säga att jag spelat poker med polarna och förlorat en del pengar, eller betalat av privata skulder/gett gåvor i samband med högtider. Efter detta funderar jag starkt på att avsluta mitt konto hos SEB och öppna ett annat hos en annan bank.

Tack på förhand!
Låter underligt om kontantuttagen är anledningen... Har själv tagit ut betydligt större belopp i kontanter på kort tid (en vecka) för inte så länge sedan och det har aldrig varit problematiskt. Däremot får man ju frågor om man försöker sätta in kontanter... Då är man skum.
Citera
2021-05-23, 19:18
Medlem
Haha sjukt när man tänker efter att man inte får göra som man vill med sina skattade pengar och dessutom måste ge en förklaring.

Sinnessjukt.
Citera
2021-05-23, 19:22
Medlem
Henriksss avatar
Hänvisa till foldern som MSB skickat ut. Dom råder folk att ha kontanter hemma.
Tycker dom det är för mycket så säg att du tycker det känns rimligt och tryggt.
Citera
2021-05-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Låter märkligt. Vad har de gett för förklaring?
Har endast talat med ”vanlig” kundservice som sa att det berodde på några transaktioner som gjorts. Har ej gjort några underliga transaktioner förutom just dessa kontantuttag. Blev hänvisad till en viss avdelning inom banken som jag ska kontakta imorgon för vidare förklaring.

Kommer då säga att jag spelar poker några gånger om månaden där vi spelar om pengar, räcker det eller finns det någon säkrare anledning att uppge?

Demokratin är i allra högsta grad hotad. Vi går mot ett totalitärt kontrollsamhälle där stat/myndigheter och bankerna ska övervaka och styra våra liv. Därför jag satsat mer på krypto men även där går det nedåt just nu...
Senast redigerad av Storspelare 2021-05-23 kl. 19:31.
Citera
2021-05-23, 19:33
Medlem
Va konstigt. Det är bara 30tusen, det är inte 3 miljoner ....
Citera
2021-05-23, 19:37
Medlem
Citat:
Hej kära flashbackare,

Tack på förhand!

Ja, har du inte gjort något olagligt så skulle jag ju säga att det bästa är att säga sanningen?
Vad har kontantuttagen gått till?
Citera
2021-05-23, 19:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Hej kära flashbackare,

Tack på förhand!

Dom pysslar med penningtvätt å korruption men ska syna folket. Å vissa hejar på "utvecklingen". Fy fan vad vidrigt detta samhället är! Blir fan mörkrädd.

NÄR ÄR NI NÖJDA!? 😡

Jag hade sagt att det ska du skita i, det är mina pengar. Vafan ska jag redovisa dom för! Men om du inte vill vara rebellisk så säg att du har spelat poker...
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2021-05-23 kl. 19:44.
Citera
2021-05-23, 19:51
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hej kära flashbackare,

Tack på förhand!

Det är väl bara att säga sanningen vad du har använt pengarna till? Sen är det konstigt att dom frågar om uttag. Tycker dom fullständigt ska skita i det.
Citera
2021-05-23, 19:55
Medlem
Kaustis avatar
Till er som svarar, har ni läst TS posthistorik? Han har åkt fast för narkotikabrott nyligen och tar nu ut större summor pengar. Antagligen har han swishat någon langare eller liknande som polisen tagit i ett annat fall också och sen kopplar banken ihop ett och ett. Det lär i alla fall finnas en hel del mer bakom det här än det TS skriver...
Citera
2021-05-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Till er som svarar, har ni läst TS posthistorik? Han har åkt fast för narkotikabrott nyligen och tar nu ut större summor pengar. Antagligen har han swishat någon langare eller liknande som polisen tagit i ett annat fall också och sen kopplar banken ihop ett och ett. Det lär i alla fall finnas en hel del mer bakom det här än det TS skriver...
Det du pratar om hände 2019, närmare två år sedan. Sedan dess har jag skött mig exemplariskt med vitt jobb. Kontanterna jag tagit ut har varit från min lön som jag får varje 25e. Inget olagligt för då hade nog polis och andra myndigheter kopplats in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in