2021-05-30, 08:54
Medlem
Snapcounts avatar
Så då blev det tomt på kontot :

07:57 Russland gir lån til Hviterussland

Russland vil gå videre med et nytt lån til Hviterussland, på 500 millioner dollar, melder Reuters. Det er klart etter en runde samtaler mellom de to landene i Sotsji. Der ble Vestens kraftige motreaksjon på Hviterusslands kapring av et passasjerfly og arrestasjon av en regimekritiker diskutert.

I fjor lovet Vladimir Putin sin hviterussiske motpart Aleksander Lukasjenko et lån på hele 1,5 milliarder dollar i et forsøk på å stabilisere nabolandet etter det kaotiske valget i august.

https://www.nrk.no/nyheter/hviterussland-1.11790591
Citera
2021-05-30, 09:46
Avstängd
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så då blev det tomt på kontot :

07:57 Russland gir lån til Hviterussland

Russland vil gå videre med et nytt lån til Hviterussland, på 500 millioner dollar, melder Reuters. Det er klart etter en runde samtaler mellom de to landene i Sotsji. Der ble Vestens kraftige motreaksjon på Hviterusslands kapring av et passasjerfly og arrestasjon av en regimekritiker diskutert.

I fjor lovet Vladimir Putin sin hviterussiske motpart Aleksander Lukasjenko et lån på hele 1,5 milliarder dollar i et forsøk på å stabilisere nabolandet etter det kaotiske valget i august.

https://www.nrk.no/nyheter/hviterussland-1.11790591

Får dom väl göra en gång i veckan framöver.

Nån som vet hur mycket dom förlorar på uteblivna flygavgifter?
Citera
2021-05-30, 09:47
Avstängd
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ja, han har länge varit medlem i en pronazistisk milis i Vitryssland (samma som NMR haft kontakter med), stridit för den ökända Azov-bataljonen i Ukraina och sedan flera år stått på amerikanska lönelistor som "oberoende" "demokratisk" journalist och varit med om att organsiera våldsamheter efter presidentvalet i Vitryssland.

Om dödsstraff finns på straffskalan i Vitryssland kommer han med rätta dömas till döden.

Herregud! Svenska media, som annars framställer ett parti som nazistiskt eftersom de hade en revisor i sin första styrelse som visat sympatier för nazismen och brunsmetat det i 30 år, framställer denne nazist och mördare som "oberoende demokratisk journalist". Det är fullständigt otroligt vilket hyckleri!

Här är en artikel som beskriver hans tidigare förehavanden:

https://southfront.org/self-proclaim...oked-neo-nazi/

Lögner, han var journalist .
Citera
2021-05-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ja, han har länge varit medlem i en pronazistisk milis i Vitryssland (samma som NMR haft kontakter med), stridit för den ökända Azov-bataljonen i Ukraina och sedan flera år stått på amerikanska lönelistor som "oberoende" "demokratisk" journalist och varit med om att organsiera våldsamheter efter presidentvalet i Vitryssland.

Om dödsstraff finns på straffskalan i Vitryssland kommer han med rätta dömas till döden.

Herregud! Svenska media, som annars framställer ett parti som nazistiskt eftersom de hade en revisor i sin första styrelse som visat sympatier för nazismen och brunsmetat det i 30 år, framställer denne nazist och mördare som "oberoende demokratisk journalist". Det är fullständigt otroligt vilket hyckleri!

Här är en artikel som beskriver hans tidigare förehavanden:

https://southfront.org/self-proclaim...oked-neo-nazi/

Jag finner inga ord för att beskriva hur korkad du måste vara som tar en Krim-baserad nättidning som drivs av ukrainska separatister som har huvudet så långt upp i Putin's röv att det är ett under att dom klarar av att hitta tangenterna och stava sig igenom ett textstycke som en trovärdig källa. I en utopi hade alla ni i tråden som har noll källkritik fått en lavett av datorskärmen varje gång ni satt er ner vid den och började ord bajsa här på Flashback.

Du och Swordomer som länkade en artikel som tyckte det var okej att nämna att Radio Free Europe/Radio Liberty startades av CIA men att utelämna faktumet att CIA inte haft något samrörelse med organisationen sedan 1972, alltså nästan 50 år sedan borde vara bannlysta från att få skriva bland vuxet folk. Det räcker liksom inte för er muppar som sitter och sniffar lim i Putin's rövhål att nämna att Radio Free Europe/Radio Liberty finansieras av den amerikanska kongressen utan ni måste driva det ytterligare och hinta mot att den skulle sponsras av CIA. Har ni någonsin funderat på att ni kanske befinner er på fel sida av argumentet när ni måste antingen ljuga eller förvränga sanningen för att bilda opinion för eran sak?

Att sitta och titta på er internet soldater ta parti för en diktatur med ett välkänt förflutet av tortyr efter dom kapat ett kommersiellt flygplan för att kunna plocka in en journalist som man dessutom väljer att nästan omgående tortera får mig att vilja spotta på er. Ni är jordens avskum och Vitryssland kunde lika gärna vara Al Qaida.
Senast redigerad av Teu 2021-05-30 kl. 10:48.
Citera
2021-05-30, 13:26
Medlem
wwrs avatar
Fallet påminner lite om Skripal.

Putin anfaller upprepade gånger med nervgas i en brittisk småstad, både under sitt eget omval och ryska fotbolls-VM.

En rysslakejdiktator drar i ett känsligt politiskt skede på sig hela värld(spress)ens vrede genom att under största möjliga ståhej kapa ett flygplan med en tidigare totalt okänd nolla till blogger och ge honom en omgång. EU flyttar genast fram.

Ingen skulle någonsin kunna tro att de lömska ryssarna är så ofattbart tröga att de avslöjar sig på detta sätt. Detta utgör typiska fall av maskirovka där de döljer sin oerhörda och farliga list.
Senast redigerad av wwr 2021-05-30 kl. 14:07.
Citera
2021-05-30, 14:06
Medlem
Lagt märke att en hel del som hatar Israel i palestinakonflikten och anser dom vara förtryckare och allt möjligt sluter upp bakom diktatorn med mustasch och putin.
Citera
2021-05-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fallet påminner lite om Skripal.

Putin anfaller upprepade gånger med nervgas i en brittisk småstad, både under sitt eget omval och ryska fotbolls-VM.

En rysslakejdiktator drar i ett känsligt politiskt skede på sig hela värld(spress)ens vrede genom att under största möjliga ståhej kapa ett flygplan med en tidigare totalt okänd nolla till blogger och ge honom en omgång. EU flyttar genast fram.

Ingen skulle någonsin kunna tro att de lömska ryssarna är så ofattbart tröga att de avslöjar sig på detta sätt. Detta utgör typiska fall av maskirovka där de döljer sin oerhörda och farliga list.

Tja, dom mobiliserade en halvmiljon trupper och utrustning i mängder längs den ukrainska gränsen för lite drygt en månad sedan för att sedan dra tillbaka trupperna men mycket av utrustningen lämnades vid gränsen så det kan mycket väl vara som du säger att Ryssland bollar scenarios i huvudet. Dock så kommer Rysslands handlande alltid reagera på hur USA svarar då dom är själva mycket väl medvetna om sin plats i matkedjan.

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Lagt märke att en hel del som hatar Israel i palestinakonflikten och anser dom vara förtryckare och allt möjligt sluter upp bakom diktatorn med mustasch och putin.

Dom får väl betalt för att opponera USA och västvärlden överlag. Spelar ingen roll om det är genom att stötta Kina, Palestina eller Vitryssland. Jag vet att vissa av dom satt och hyllade Orban för att han låter Kina utnyttja Ungern för att smita förbi tullunionen och anti-dumping spärrarna.
Senast redigerad av Teu 2021-05-30 kl. 15:53.
Citera
2021-05-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag finner inga ord för att beskriva hur korkad du måste vara som tar en Krim-baserad nättidning som drivs av ukrainska separatister som har huvudet så långt upp i Putin's röv att det är ett under att dom klarar av att hitta tangenterna och stava sig igenom ett textstycke som en trovärdig källa. I en utopi hade alla ni i tråden som har noll källkritik fått en lavett av datorskärmen varje gång ni satt er ner vid den och började ord bajsa här på Flashback.

Du och Swordomer som länkade en artikel som tyckte det var okej att nämna att Radio Free Europe/Radio Liberty startades av CIA men att utelämna faktumet att CIA inte haft något samrörelse med organisationen sedan 1972, alltså nästan 50 år sedan borde vara bannlysta från att få skriva bland vuxet folk. Det räcker liksom inte för er muppar som sitter och sniffar lim i Putin's rövhål att nämna att Radio Free Europe/Radio Liberty finansieras av den amerikanska kongressen utan ni måste driva det ytterligare och hinta mot att den skulle sponsras av CIA. Har ni någonsin funderat på att ni kanske befinner er på fel sida av argumentet när ni måste antingen ljuga eller förvränga sanningen för att bilda opinion för eran sak?

Att sitta och titta på er internet soldater ta parti för en diktatur med ett välkänt förflutet av tortyr efter dom kapat ett kommersiellt flygplan för att kunna plocka in en journalist som man dessutom väljer att nästan omgående tortera får mig att vilja spotta på er. Ni är jordens avskum och Vitryssland kunde lika gärna vara Al Qaida.

Tror du det är någon skillnad om CIA direkt eller indirekt via kongressen styr dessa kanaler?

Jordens avskum är de som omfamnar en ideologi som mördat miljontals människor så som du och Roman Protasevich gör
Citera
2021-05-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Tror du det är någon skillnad om CIA direkt eller indirekt via kongressen styr dessa kanaler?

Jordens avskum är de som omfamnar en ideologi som mördat miljontals människor så som du och Roman Protasevich gör

Jasså du är tillbaka nu igen efter att moddarna fått jobba hårt och slita med att rensa upp ditt skitsnack? Hur många inlägg fick du behålla i tråden? 1 av 5?

Jag förstår att du inte förstår skillnaden i att finansieras av en kovert myndighet kontra offentlig myndighet men jag ska försöka dumma ner det till den nivå att även du kan förstå. Kongressen i USA och i förlängning U.S. Agency for Global Media som är den myndighet som faktiskt administrerar utbetalningarna till Radio Free Europe/Radio Liberty måste redovisa sina budget inför folket, CIA behöver inte redovisa ett skit, eller, i varje fall inte för allmänheten.

https://www.usaspending.gov/agency/1163
Jag orkar inte leta upp hur mycket av kakan som Radio Free Europe/Radio Liberty får men jag är övertygad att du kan gräva fram en hyfsat exakt siffra om du är villig att lägga ner lite tid.

Att CIA aldrig skulle finansiera någonting genom en offentlig myndighet förstår alla utom möjligtvis du.

För övrigt så kommer du få det jävligt svårt att hitta en världsomspännande ideologi som inte "mördat miljontals människor" må det så vara kristendom, islam, judendom, buddism, hinduism, taoism, kapitalism, kommunism, nazism, liberalism, fascism etc. direkt eller indirekt. Du får gärna fortsätta kalla mig nazist då jag älskar doften av dina tårar "It smells like victory" men jag skulle uppskatta om du inte upprepar tidigare misstag och tar dig tiden att stava rätt på mitt 3 karaktärer långa namn. Jag förstår att det kan vara svårt men rätt ska vara rätt.
Citera
2021-05-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Bra, gör ett nytt försök, du misslyckades förra gången!

Frivillig som journalist och kämpe för Ukrainas frihet, ja, i mina ögon är det skillnad på det och en nynasse som springer runt på våra gator och klubbar ned invandrare och meningsmotståndare och en man som ställer sig på ett förtryckt folks sida mot diktaturer, i detta fall i Ukraina, men idag i hans hemland Vitryssland.

Att man bär en uniform när man ska ge sig ut och dokumentera i en krigszon är rätt naturligt. Nu är han med Azov och då blir det deras uniform. Eller skulle du föredra att han burit rysk uniform? Eller en knallgul Kalle Anka-dräkt? Det gäller i dessa lägen att smälta in för att inte råka illa ut, så jo, det spelar väldigt stor roll.

Jag gillar att du har en nästan unik förmåga att länka till webbplatser som är välkända för att vara extremt vänstervridna och som stöttar "rebellgrupper" med kommunistiska förtecken, stöttar islamism, alltid är emot USA och EU och trots, eller kanske på grund av, det också stöttar diktaturerna Ryssland och Vitryssland.

Det finns inga nyheter här och det finns inget som styrker dina nazistanklagelser. Kan du inte peka på just vad på denna vänsterextrema webbplats som styrker dina ord?

En skrattretande "forskningssida" som till största delen publicerar dokument som avhemligats av CIA, i kombination med propaganda mot USA och EU, i kombination med hyllanden av det numera kollapsade Sovjetunionen, historieförvanskning av saker som folkmordet mot det ukrainska folket på 1930-talet (genom att Sovjet lät folket svälta ihjäl för att kuva dem).

Peka nu gärna på exakt vad på denna sida som styrker ditt uttalande och förklara gärna om du sympatiserar med budskapet på denna och andra sidor du länkar till.

Jaha? Vad sade nu denna länk? Kan du bemöda dig med att läsa innan du publicerar? Ingenting som styrker nazism här heller...

Samma sak igen, ingenting som stöder nazism. Läs gärna kommentarerna! :-)

Jag håller om att det är rörigt, förstår inte Kinakopplingen, men javisst är det kul att läsa dina länkar. Angående USA så vet jag inte vad det har med sakfrågan att göra? Menar du att USA stöttar frihetskämpar som vill bli av med diktaturen i Vitryssland? Strålande initiativ av USA, borde efterhärmas av alla demokratier i världen.

Jag talar inte ukrainska, men jag talar och förstår ryska och har studerat lite ukrainska. Ryska, vitryska och ukrainska är nära varandra (med ukrainska och vitryska ungefär som svenska i förhållande till danska och svenska, med ryska lite längre bort). Här är min översättning (med kommentarer inom parenteser) och detta är alltså ett utdrag från en kanal på Telegram där Andriy Biletsky skriver följande:

"Andriy Biletsky
Angående situationen i Vitryssland

Infångandet av Ryanairflygplanet är ett piratdåd och inget annat. I denna situation är Roman Protasevych gisslan, faktiskt tillfångatagen av terrorister.

Jag kommer genast att placera alla poäng över "och". (Har svårt att översätta den meningen.) Ja, Roman kämpade verkligen tillsammans med Azov och andra militära enheter mot ockupationen av Ukraina. Han var med oss ​​nära Shirokin, där han skadades. Men hans vapen som journalist var inte en maskingevär utan ord.

Nu om situationen i allmänhet. Hela Vitrysslands folk har, precis som Roman, hållits som gisslan av Lukashenko-regimen, vilken redan har gjort det klart: de går öppet mot sammangående med Ryssland.

För oss handlar dessa händelser inte bara om sorg (eller omsorg) för folket i grannlandet, inte om patetiska sympatier, utan vetskapen om att många vitryssar kom till Ukraina för att bekämpa ockupanterna. Detta är 1 082 kilometer gemensam gräns, vars säkerhet nu är en stor fråga.

Vad kan man göra?

Vi måste hjälpa det vitryska folket på alla sätt som finns tillgängliga för oss i dess kamp för frihet från Lukasjenko och hans regim. Ge omedelbart (ukrainskt) medborgarskap till alla vitryssar som kämpade för Ukraina, stöd motståndshandlingar och allt som kan vara nödvändigt.

I framtiden måste Vitryssland bli en strategisk partner och stark allierade till Ukraina i konfrontationen med Ryssland. Jag tror att vitryssarna, som vi på Maidan, kommer att lyckas att kasta ut Lukasjenko och göra Vitryssland till ett oberoende och fritt land."

Jag tänker svara väldigt kort här

Från en av länkarna

Citat:
#Ukrainian media reports that #Protasevich served in the press-service of the neo-Nazi-led Azov battalion in #Ukraine during the war in #Donbas: "... украинскую страницу в биографии Протасевича: белорус одно время работал в пресс-службе «Азова»."

Ingen skulle tjänstgöra i presservice för "Neo-Nazi-led Azov battalion" utan att själv vara nazist och endast ett nazitroll skulle försvara detta.

Ingen annan än en nazist skulle heller ta en selfie på sig själv i en T-shirt med en svastika på.

Sedan får du orera bäst du vill.

Sedan på vilken sorts hemsida bilderna finns på ändrar bildernas budskap.

Du får försvara en nazist hur mycket du vill det är din ensak
Citera
2021-05-30, 16:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jasså du är tillbaka nu igen efter att moddarna fått jobba hårt och slita med att rensa upp ditt skitsnack? Hur många inlägg fick du behålla i tråden? 1 av 5?

Jag förstår att du inte förstår skillnaden i att finansieras av en kovert myndighet kontra offentlig myndighet men jag ska försöka dumma ner det till den nivå att även du kan förstå. Kongressen i USA och i förlängning U.S. Agency for Global Media som är den myndighet som faktiskt administrerar utbetalningarna till Radio Free Europe/Radio Liberty måste redovisa sina budget inför folket, CIA behöver inte redovisa ett skit, eller, i varje fall inte för allmänheten.

https://www.usaspending.gov/agency/1163
Jag orkar inte leta upp hur mycket av kakan som Radio Free Europe/Radio Liberty får men jag är övertygad att du kan gräva fram en hyfsat exakt siffra om du är villig att lägga ner lite tid.

Att CIA aldrig skulle finansiera någonting genom en offentlig myndighet förstår alla utom möjligtvis du.

För övrigt så kommer du få det jävligt svårt att hitta en världsomspännande ideologi som inte "mördat miljontals människor" må det så vara kristendom, islam, judendom, buddism, hinduism, taoism, kapitalism, kommunism, nazism, liberalism, fascism etc. direkt eller indirekt. Du får gärna fortsätta kalla mig nazist då jag älskar doften av dina tårar "It smells like victory" men jag skulle uppskatta om du inte upprepar tidigare misstag och tar dig tiden att stava rätt på mitt 3 karaktärer långa namn. Jag förstår att det kan vara svårt men rätt ska vara rätt.
Du erkänner med andra ord att du är en nazi-apologet och att ändamålen helgar medlen.

Nja, jag vet inte. Våra fienders fiender är inte alltid våra vänner och de tenderar att hoppa på dig bakifrån och bita dig i nacken.
Citera
2021-05-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du erkänner med andra ord att du är en nazi-apologet och att ändamålen helgar medlen.

Nja, jag vet inte. Våra fienders fiender är inte alltid våra vänner och de tenderar att hoppa på dig bakifrån och bita dig i nacken.

Det enda jag erkänner är att jag inte kunde bry mig mindre om vad temptedmania, eller någon annan för den delen, väljer att sätta för etikett på mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback