Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2021-05-23, 16:12
  #73
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför propagerar du FÖR satanism? Vi som tycker att t ex cancerforskning är bra, är alltså satanister, enl dig? Men ok då. Bra jobbat.

Jag har alltid gillat att spela djävulens advokat.

Dock så är jag inte på någon sida av staketet personligen, mer intresserad av en god diskussion.
Citera
2023-04-18, 17:42
  #74
Medlem
Intressant teori. Beror på vartifrån den "vetenskapliga tesen" härstammar ifrån.
Citera
2023-04-18, 17:48
  #75
Medlem
sfrges avatar
Sen måste ju folk skilja på satanism och djävulsdyrkan.
Satanister tror inte på någon Gud eller någon djävul. Är inte Alexander Bard satanist? Jag tror inte han offrar barn och dricker blod på nätterna.
Citera
2023-04-18, 20:29
  #76
Medlem
Varför skulle satan kallas satan om han var Gud?

För mig är det det uppenbart att världen har skapats av någon entitet. Den kristne guden har inte skapat men för den skulle behöver det inte vara satan som har gjort det.

"Lagarna" har människor hittat på själva och lagarna är till för att gynna ens egen grupp evolutionsmässigt. Inte stjäla av, mörda osv. den egna gruppen.
__________________
Senast redigerad av larsjohansson 2023-04-18 kl. 20:41.
Citera
2023-04-18, 23:44
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Sen måste ju folk skilja på satanism och djävulsdyrkan.
Satanister tror inte på någon Gud eller någon djävul. Är inte Alexander Bard satanist? Jag tror inte han offrar barn och dricker blod på nätterna.


Han utövar zorotarism vilket är en helt separat religion men har inte egentligen något med satanismer att göra per automatik.
Citera
2023-04-19, 15:25
  #78
Medlem
TwoThousands avatar
Och då överlätt människosläktet till satans envälde och frestelser.
Men en dag ska förbannelsen brytas och världen blir återställd igen.
Folk blir dömd på domedagen förväntas åka till himlen eller helvetet.

Vetenskapsmännen dom allra farligaste männen tänkte ut fullt av handbojor och kedjor.

Sitter pratar om vetenskap och den där världssekten men har aldrig själv sett någonting alls.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2023-04-19 kl. 15:28.
Citera
2023-04-19, 20:19
  #79
Medlem
Charles Darwin var en frimurare. Låt det tala för sig själv.

"Professing themselves to be wise, they became fools" (Romans 1:22)
Citera
2023-05-02, 22:52
  #80
Avstängd
senhackarens avatar
Vetenskapen är bra.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback