Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-07, 20:49
  #25
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kommer nog bli kortbetalning i hela EU framöver. Är ju så urbota dumt att gå mot trenden och trenden har i 30 år varit att allt gått mot kortbetalning och idag kan man fan betala nästintill allt med kort, inklusive buss, marknader, varje bensinstation i hela landet,alla butiker osv.

Inom katiebranschen så brukar man säga "the trend is your friend",d.v.s om trenden visar att en aktie eller hela marknaden går ett åt visst håll så är det troligen där det barkar.

Samma med kortbetalningar. Trenden har i 30 år varit att alla började ta mer och mer kortbetalningar för att idag har alla det utom laddstationerna.

De går mot trenden och att göra det är ett misslyckande.
Sen är det också värdelöst att Bee/Mer-laddkortet inte funkar utomlands, det gjorde det förr när det hette Clever.
Det går ju liksom på fel håll..
Citera
2023-01-07, 21:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Sen är det också värdelöst att Bee/Mer-laddkortet inte funkar utomlands, det gjorde det förr när det hette Clever.
Det går ju liksom på fel håll..

Gällande laddkort/brickor så finns det vissa som funkar utomlands, men vissa gör det inte.

Minns inte vilka det gäller nu, men minns att Teslabjörn skulle försöka ladda i Sverige med några norska kort från samma företag, men det gick inte.

Så bara för att man har rätt företag på brickan ellerkortet så är det ingen garanti för att man kan ladda hos samma företag utomlands.
Citera
2023-01-08, 11:06
  #27
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Vore det inte enklare med sedelautomat för euro i laddstolparna i Europa? Såvitt jag vet kan man ta ut en eurosedel i Grekland och betala med den i Tyskland utan problem. Varför skulle man inte kunna använda samma koncept för att ladda elbilen?
Citera
2023-01-08, 12:20
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Vore det inte enklare med sedelautomat för euro i laddstolparna i Europa? Såvitt jag vet kan man ta ut en eurosedel i Grekland och betala med den i Tyskland utan problem. Varför skulle man inte kunna använda samma koncept för att ladda elbilen?

Sedlar?

Jag skulle hellre se gammaldags byteshandel för att både tanka och ladda. Byta en bunt morötter mot lite diesel eller några kWh.
Citera
2023-01-08, 16:47
  #29
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Vore det inte enklare med sedelautomat för euro i laddstolparna i Europa? Såvitt jag vet kan man ta ut en eurosedel i Grekland och betala med den i Tyskland utan problem. Varför skulle man inte kunna använda samma koncept för att ladda elbilen?
Samma anledning som att de inte tar kort, för att de vill binda upp folk till deras egna laddnätverk.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback