• 1
  • 2
2021-05-21, 18:04
Medlem
CoZeCos avatar
Hej, nu struntar jag fullständigt i om ni gör hemgjorda eller köpta burgare nu vill jag bara veta vad som gör era burgare till ERA burgare.

Jag brukar köra en hotsauce i både botten och toppen som bas sen kör jag: vitlökssås och oregano i botten, senap och cayennepeppar i toppen och när jag byggt burgaren så toppar jag med färsk koriander innan locket går på
Citera
2021-05-21, 18:07
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Picklad gurka och rödlök är mumma mumma
Citera
2021-05-21, 18:15
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Hej, nu struntar jag fullständigt i om ni gör hemgjorda eller köpta burgare nu vill jag bara veta vad som gör era burgare till ERA burgare.

Jag brukar köra en hotsauce i både botten och toppen som bas sen kör jag: vitlökssås och oregano i botten, senap och cayennepeppar i toppen och när jag byggt burgaren så toppar jag med färsk koriander innan locket går på
Vilken senap?
Citera
2021-05-21, 18:19
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vilken senap?

Björnekulla skånsk senap grov och stark
Citera
2021-05-21, 18:26
Medlem
Stekta champinjoner brukar alltid få vara med, tillsammans med bacon och ost. Mer behövs inte för en ordentlig burgare.
Citera
2021-05-21, 18:30
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Stekta champinjoner brukar alltid få vara med, tillsammans med bacon och ost. Mer behövs inte för en ordentlig burgare.

Det kan jag absolut hålla med om! jag älskar svamp
Citera
2021-05-21, 18:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Gör nästan alltid olika burgare. Men Frisco/Briochebröd är ett måste. Burgaren minst 200g. Sedan tar jag de toppings jag vill/har. Mycket toppings, så det blir en fet burgare. Ketchup/hot sacue, dressing/bbq.

Sallad, tomat, gurka/inlagd gurka, lök, ost, bacon, jalapenos i den mån jag har.

https://aroseken.se/burgare-en-vinnare-aret-om

https://media-cdn.tripadvisor.com/me...hamburgare.jpg
Citera
2021-05-21, 18:35
Medlem
80kgProteins avatar
Stekt ägg och bea i, riktigt grisigt och fint
Citera
2021-05-21, 18:36
Medlem
CyberIngmars avatar
Panerad halloumi cosplayar hamburgare.
Isbergssallad ovan och under
Tomater
Jalapeños
Johnny's ketchup sötstark
Kavli dressing eller Max som finns i butik. Även dressing ovan och under.

Bröd potato bun eller Max Frisco.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-05-21 kl. 18:42.
Citera
2021-05-21, 18:37
Medlem
ManOrAnimals avatar
Cheddar, halloumi, pickles, isbergssallad, hackad lök. Dressing varierar. Klassisk eller ’sourcream and pepper’ och nån stark sås. Sötstark senap är inte helt fel.

Finns en tacos-variant som jag gillar. Lägg till jalapeños och lite krossade nachos.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^

Det är bara snuskhumrar och gubbjävlar som äter bacon.
Stekta champinjoner är däremot riktigt nice!
Senast redigerad av ManOrAnimal 2021-05-21 kl. 18:45.
Citera
2021-05-21, 18:44
Medlem
DDRTVs avatar
Först och främst 100% kött hemmagjord eller köpt.

Annars;
Peppar
Ost
Rödlök,
Tomat
Senat
Ketchup

Och Max dressing då jag inte hittat någon god färdig sås. Även om jag tycker Max dressingen är något söt tycker jag den är bättre än övriga köpedressing jag testat.
Citera
2021-05-21, 18:47
Medlem
Asmodeusvults avatar
Bara gjort smashed härförleden.

Inte rulla några fina bullar utan bara försiktigt putta ihop färsen, med rejält med fett kvar i lagom stora klumpar. Smashas i ett stadigt tryck med någon rejäl grunka som nog egentligen inte hör hemma i köket jag fått av flickvän.

Det blir alltså rejält vida burgare med förhoppningen på god och utspridd malliard och krispiga kanter.

Egen dressing. Mycket enkel. Senap (någon dijon eller vad jag vill testa för stunden), hemgjord majo och stark ketchup i lika stora delar och sedan i med samma picklade gurka som sedan läggs på burgaren, fast skuren i småbitar.

Resten är hyfsat standard. Briochebröd som steks en stund på en klick smör. På med övriga tillbehör. Klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in