• 2
  • 3
2010-08-04, 17:31
Medlem
Om ni tycker det e konstigt att man itne får hyra bil med betalningsanmärkning - så lyssna på detta.
Jag har haft hemförsäkring hos folksam i flera år och alltid betalat 191kr/månad.
de senaste 2 månaderna har de istället dragit 350 kr från mitt konto.
Jag kontaktade dem och fick veta att eftersom jag hade en betalningsanmärkning ansågs jag inte vara pålitlig och fick därför högre avgift för min lilla 2a än en med en villa.
haha,. jag försökte då säga upp försäkringen - inte en chans att jag tänker betala 4000 om året för hemförsäkring med lösöre på 200.000. Fick till svar att jag inte kan säga upp förrän juni 2011.
jag ahr sedan dess ringt och mailat dem minst 2 ggr om dagen och varit arg
Nu har de iaf släppt mig som kund och jag har tecknat en ny föräkring där dessa regler inte finns.

Det sjuka är att annmärkningen funnits hela tiden och går ut 2011, men de hävdar att deras system inte uppfattat detta förrän nu..
Sjukt!!
Citera
2010-08-04, 17:53
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Är det inkassobolag eller kronofogden som vill ha pengar?
Har själv haft skulder hos båda och kronofogden var svårast att ha att göra med.
Inkasso däremot var väldigt medgörliga och frös räntan och gick med på en lagom månadsbetalning.
Så mitt råd är att ta kontakt med den som vill ha pengar och försöka ordna till en så bra avbetalningsplan som möjligt istället för att ta lån.

Inte så konstigt eftersom det är inkassobolagen och inte KFM som du är skyldig pengar. KFM får inte förhandla med dig om avbetalningsplaner, frysa ränta, etc. Finns utrymme för utmätning som läggs ett beslut.
Citera
2010-09-12, 20:40
Medlem
slurpss avatar
det där med att man inte får hyra bil m,m är skitsnack, jag är nog en av dom svartaste fåren här med många anmärkningar... jag har aldrig haft problem att hyra bil på avis, hertz, m,m hyra kärra alltid fungerat med, enda jag blivit nekad är att hyra en STOR skylift på Cramo i göteborg.

annars har jag fixat hemtele, internet m,m trots skulder på över 1.8 mille,
Citera
2010-09-12, 22:22
Medlem
Hur blir han skuldfri genom att låna till ockerränta?

Man får väl bara låna till ockerränta om man inte verkar kunna hantera sina lån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in