2021-05-20, 12:03
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Det räcker att en polis misstänker eller påstår att den misstänker dig för brott för att få agera därefter.

Det låter inte alls bra. Det måste ju krävas någon grund till det hela känner jag.
Citera
2021-05-20, 12:04
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Dom är så jävla kåta på piss, så dom tar varje liten chans att mjölka lite. Patetiska.

Sjukt patetiska. Skäms ni inte? Sade jag. Oerhört förnedrande.
Citera
2021-05-20, 12:06
Medlem
ms18s avatar
Med tanke på dina andra trådar framkommer det att du är en knarkare. Polisen vet väl om det sen tidigare och har rätt med tanke på din historik och att du ser förstörd ut rätt att ta prover på dig.

Sluta grina och väx upp.

(inväntar svar från andra pundare nu om att polisen är gris etc etc)
Citera
2021-05-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Kan jag anmäla det? De skjutsade inte ens mig tillbaka och de skulle ändå den vägen. Min bil fick stå på en grusväg 1 km ifrån där jag bodde då jag fick åka med de. Aldrig tidigare straffad och klarat mig undan varje gång. De hade verkligen så svaga grunder så det är oerhört dålig stil tycker jag.
De vet att en rejäl andel av män (gissar 1/4) från 16-25 röker något olagligt ibland, och de har väl fått direktiv att driva in pengar i stadskassan och bättra på statistiken. Någon som har ett jobb och blir tagen med en pinne, ja det blir många tusen det! För dennes eget bästa förstås.
Citera
2021-05-20, 12:09
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Med tanke på dina andra trådar framkommer det att du är en knarkare. Polisen vet väl om det sen tidigare och har rätt med tanke på din historik och att du ser förstörd ut rätt att ta prover på dig.

Sluta grina och väx upp.

(inväntar svar från andra pundare nu om att polisen är gris etc etc)

Lägg ner. Är proper och ingen på varken arbete eller människor runtomkring mig skulle tro att jag tar droger. Klarat mig på spontana urinprover från jobb, (flera slumpmässigt som skulle pissa), tre gånger från polisen också. Tar alltså droger med så jämna mellanrum att jag är clean flera veckor åt gången innan jag tar droger. Dricker inte alkohol heller så på något sätt behöver jag berusa mig då och då.
Citera
2021-05-20, 12:10
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Sjukt patetiska. Skäms ni inte? Sade jag. Oerhört förnedrande.

Det blir så här när myndigheten är inkompetent och dom har ett resultat att redovisa. Uppklarningsstatistiken gör ingen skillnad på ringa narkotikabrott och mord.

Taktiken är att "pissa av" så många det bara går, förr eller senare är det jackpott, vips har man ett uppklsrst brott att redovisa.
Citera
2021-05-20, 12:14
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Det blir så här när myndigheten är inkompetent och dom har ett resultat att redovisa. Uppklarningsstatistiken gör ingen skillnad på ringa narkotikabrott och mord.

Taktiken är att "pissa av" så många det bara går, förr eller senare är det jackpott, vips har man ett uppklsrst brott att redovisa.

Exakt. Undrar bara hur de kan ha en stolthet och lägga sig på kvällarna och inte ifrågasätta sig själva att de blev poliser för att trakasera medborgare...

men det är helt riktigt det där med statistiken som du säger. De har gång på gång gjort bort sig bara och det är så roligt att se deras miner.

Nu tänker jag bara om jag blir stoppad nästa gång i framtiden, om jag faktiskt tagit någon drog några dagar innan, vad jag gör då? För de kan tydligen inte se att jag blivit stoppad flera gånger tidigare och faktiskt varit clean varje gång. Har så dålig koll på mina rättigheter tyvärr
Citera
2021-05-20, 12:18
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Exakt. Undrar bara hur de kan ha en stolthet och lägga sig på kvällarna och inte ifrågasätta sig själva att de blev poliser för att trakasera medborgare...

men det är helt riktigt det där med statistiken som du säger. De har gång på gång gjort bort sig bara och det är så roligt att se deras miner.

Nu tänker jag bara om jag blir stoppad nästa gång i framtiden, om jag faktiskt tagit någon drog några dagar innan, vad jag gör då? För de kan tydligen inte se att jag blivit stoppad flera gånger tidigare och faktiskt varit clean varje gång. Har så dålig koll på mina rättigheter tyvärr

Det är värt att kolla up vad du har för rättigheter. Det finns en kanal på Youtube som heter advokatsnack. Mkt informativ och bra kanal.
Citera
2021-05-20, 12:25
Medlem
Fråga till TS:
Under vilka omständigheter blir du stoppad på?
Lunkade längst gatan? Körandes i bil? Bärandes på väskor/påsar?

Upplever du dig ha en unik, utstickande eller stereotypisk klädsel?
Är du dömd sen tidigare samt skriven på fordon?

Min uppfattning från polisiärt arbete är att står man skriven eller (som du säger) ser ut på ett visst sätt så stannar dom direkt, vid mån av tid.
Sen kanske det inte gärna slår helt rätt.. jag menar, ser det ut som en så är det förmodligen en. Dock ger detta inte rätten till (vad jag tycker) deras trakasserier.

Men det är klart, en till lyckad rapportering i bagaget hjälper ju när man ska söka sig uppåt.
Förjävligt o se hur ordningsmakten gått och blivit prestigefull.
Citera
2021-05-20, 12:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Lägg ner. Är proper

Förutom att du för bara en månad sedan
Citat:
Har som längst varit ren i två månader och till en början har det kunnat kännas jättebra, men tre, fyra veckor in kommer en sorts post-abstinens och hjärnspökena är totala, det har alltid fått mig att gå från att känna att livet faktiskt kan vara meningsfullt till att känna det totalt motsatta, är så svag psykiskt som aldrig håller ut...

Citat:
Tar alltså droger med så jämna mellanrum att jag är clean flera veckor åt gången innan jag tar droger.

And therein lies the problem. Du måste klara av att vara ren i minst 9 månader i sträck för att du skall kunna klassa dig som "icke knarkare".

Med tanke på att du tar opiater så vet polisen självklart om dina drogvanor. De har opiaterna under hård kontroll. Hade du rökt t ex gräs istället så hade du inte haft dessa problem med snuten då de inte spanar lika hårt på gräsförsäljare som de gör på opiatförsäljare.

Sluta lipa och acceptera att du blivit punktmarkerad av polisen p.g.a dina drogvanor.
Citera
2021-05-20, 12:27
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förutom att du för bara en månad sedan

And therein lies the problem. Du måste klara av att vara ren i minst 9 månader i sträck för att du skall kunna klassa dig som "icke knarkare".

Med tanke på att du tar opiater så vet polisen självklart om dina drogvanor. De har opiaterna under hård kontroll. Hade du rökt t ex gräs istället så hade du inte haft dessa problem med snuten då de inte spanar lika hårt på gräsförsäljare som de gör på opiatförsäljare.

Sluta lipa och acceptera att du blivit punktmarkerad av polisen p.g.a dina drogvanor.

Men va? Har alltid lämnat negativa urinprov och är aldrig straffad så vadå ”känner till mina drogvanor?” Hur då?
Citera
2021-05-20, 12:28
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Fråga till TS:
Under vilka omständigheter blir du stoppad på?
Lunkade längst gatan? Körandes i bil? Bärandes på väskor/påsar?

Upplever du dig ha en unik, utstickande eller stereotypisk klädsel?
Är du dömd sen tidigare samt skriven på fordon?

Min uppfattning från polisiärt arbete är att står man skriven eller (som du säger) ser ut på ett visst sätt så stannar dom direkt, vid mån av tid.
Sen kanske det inte gärna slår helt rätt.. jag menar, ser det ut som en så är det förmodligen en. Dock ger detta inte rätten till (vad jag tycker) deras trakasserier.

Men det är klart, en till lyckad rapportering i bagaget hjälper ju när man ska söka sig uppåt.
Förjävligt o se hur ordningsmakten gått och blivit prestigefull.

När jag kör bil. Ingen skulle någonsin tro att jag tar droger. Är väl klädd och sticker inte alls ut på något sätt.

Hört att de kan ”scanna av” fordonet de ligger bakom men i och med att jag aldrig blivit dömd undrar jag i så fall om det möjligen är så att det framkommer i deras system att jag blivit stoppad flera gånger pga misstänkt drogratfylla och allt vad de anklagat mig för men som alltid blivit nedlagt pga negativa drogprov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in