2021-05-18, 20:32
Medlem
Så jag bor i ett hus som är relativt nybyggt. De senaste veckorna har min ytterdörr börjat göra knäppande ljud. Snabba knäppar som kommer från ingenstans. Är inte jättehögt men tillräckligt för att jag ska reagera och störa mig på det. Hur frekvent det är varierar men till exempel idag vid 16 så knäckte det varje minut i cirka 2 timmar.

Från kl 13-cirka 21 så ligger solen på ytterdörren, kan det vara den som orsakar ljuden? Har en vit ytterdörr.
Citera
2021-05-18, 20:45
Medlem
MrAndress avatar
Du har spänningar i dörren, som gör att det knäpper vid temraturskillnader. Kan även vara att kåken har satt sig och skapar spänningar i dörren.
Citera
2021-05-18, 20:55
Medlem
Kan också vara glapp i låshuset eller felaktig montering av tätningslister.
Citera
2021-05-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicarious90
Så jag bor i ett hus som är relativt nybyggt. De senaste veckorna har min ytterdörr börjat göra knäppande ljud. Snabba knäppar som kommer från ingenstans. Är inte jättehögt men tillräckligt för att jag ska reagera och störa mig på det. Hur frekvent det är varierar men till exempel idag vid 16 så knäckte det varje minut i cirka 2 timmar.

Från kl 13-cirka 21 så ligger solen på ytterdörren, kan det vara den som orsakar ljuden? Har en vit ytterdörr.

Det borde ju vara lätt för dig att ta reda på om det är solskenet. Finns ju många mulna dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in