Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2021-05-16, 20:50
  #1
Medlem
Kön: Man
Ålder: 23-27
Vikt:85-95
Tidigare erfarenheter: Röka, Svamp, LSD, Ketamin, Kokain, Amfetamin, MDMA/E
Intag: California sunshine 1 droppe(Sockerbit) förstått det är svårt att avgöra ug/droppe men kranen sa det låg mellan 140-170 ug vet inte fall detta stämmer.
Tid: ungefär 6-7 timmar


bakgrund:
jag har sedan tidigare stor erfarenhet inom MDMA/E vilket är favorit substanser. Dels att ta det med vänner och bara må underbart men även intagit flertalet tillfällen i ensamhet där kvällarna bestått av mycket välmående, CEV:S och reflektioner.

Fall man inte flummar med polare försöker jag oftast reflektera över resan efteråt fall det finns något jag kan ta med mig och dra lärdom av vilket även är fallet vid denna tripp. Är tidigare inte speciellt bevandrad inom psykedeliska droger (finns ett inlägg jag gjort i LSD FAQ för den som vill läsa om det där det framgår att mitt första tillfälle inte gav mig något speciellt.)

Läst en hel del tripprapporter där det är allt ifrån människor som sett små tomtar springa runt till folk som haft starka känslor och där omgivningen känns extra intensiv. Jag vill ha något mellanting vill inte bli urspårad utan ha kontroll (speciellt då jag är själv) men ändå att det ska vara lite mer intensivt. Jag har iallafall bestämt mig att ta det själv då jag tror det kommer va den bästa settingen för mig att skapa vana med denna drog då jag kan få vara för mig själv och inte bry mig om några andra även fall en polare Z invänder och tycker jag ska ta det med någon. Men jag har bestämt mig själv blir det värsta fall får jag ringa någon och tala mig igenom det ifall det går sideway.


Prolog: Som sagt suget på något psykedeliskt funnits ett längre tag, helst LSD men varit svårt att få tag på och övervägt senaste tiden att beställa hem. Förra veckan plingar det iallafall till på telefonen *california sunshine 150 ug 3 droppar för 500*. Känner hur ett sug går genom kroppen när jag läser meddelandet, ska jag köpa? jag vill ju prova trippa igen men det kommer verkligen inte lämpligt i tiden. En hel del arbete som tar upp mycket av tiden även under helgen och jag vill undsätta en heldag för detta men haft ett stort sug på senaste att ta någon substans för släppa lite tryck men det får vänta.

Veckan började bra men lite stressfull men jag bestämmer mig för att undersöka fall det finns LSD kvar får jag inte tillfället kan jag spara det iallafall och ta det till sommaren. Bestämde mig för att köpa på fredagen och kanske även ta denna dag ifall det gick att lösa tidigt vilket inte blev fallet.

Skriver detta nu direkt då minnet är som färskast, ber dock om ursäkt redan nu för språkliga brister.

Intro:
Dagen börjar med lite skolarbete och det varit livliga diskussioner över ett arbete vilket gjort mig lite sne så bestämmer mig för att skita i allt fuck detta jag trippar istället. jag varvar ner lite komma i mood, allt känns bra jag vill fortfarande trippa så lets do this.

15:00
Jag tar sockerbiten lägger den i munnen och suger på den tills den har försvunnit nu väntar vi och ser. Läst lite olika hur lång tid det tar att kicka in men förväntar mig efter 60/90 minuter att börja känna lite uppgång. Plockar undan lite så lägenheten är ren och fräsch och hoppar in i duschen för känna mig clean inför resan som komma skall. Standard rutin när jag tar någon substans och planerat in det vill jag alltid duscha i honungstvål det har bara blivit en grej men den är tyvärr slut idag vilket gör mig lite sad...

Kommer ut ur duschen och informerar X och Y om det lilla äventyr jag står inför. X tycker det låter nice och säger att jag får slå en signal fall det händer något och jag vill han ska komma över. Y uttrycker sin glädje inför den dag jag har framför mig och frågar fall Y kan skicka några låtar som ska sätta tonerna för dagen. En timme har gått och jag känner ett mysigt pirr genom kroppen likt den härliga känslan man får av MDMA/E. Ingen stress dagen får bli som den blir jag ska iallafall va hemma och se hur det känns och fall jag känner mig djärv kanske det blir ut på lite äventyr.

De har nu gått en 1h och 50 minuter och saker känns bara härliga saker ser fina ut genom fönstret, fortfarande lite sad jag inte fick duscha i honungstvål. Så jag bestämmer mig att ta mig till affären för köpa tvålen innan det blir mer intensivt tänker jag. Trycker in lurarna i öronen slår på lite oldschool hiphop och pallar mig ut det känns bara behagligt att vara ute jag känns lätt och som jag bara flyter med i omgivningen. Väl i affären så skickar Y sin lista och jag slår på denna köper mina varor och går ut måste hem innan det blir mer intensivt tänker jag vet hur det var första gången där det var jobbigt att vara ute och ibland folk. Men det känns så jävla härligt ute ne fuck it jag tar en promenad till parken och tittar på djuren som de har ute.

17:00
Jag har nu kommit till parken som varit en del uppförsbacke och går runt men spellistan Y har skickat. Musiken känns bara så rätt den känns på något sätt i symfoni med med omgivningen. Jag går runt och bara tittar och njuter av naturen och färgerna är så intensivt allt grönt är så grönt och allt är bara fint och jag bara utstrålar energi känns det som.Jag strosar runt i parken ett tag och känner hur de börjar blir mer intensivt okej nu kanske det är dags att röra sig hemåt ah det blir nog bäst.

18:00
Hemma igen nu är det dags för duschen och den där honungstvålen jag efterlängtat. Jag slår på biosystemet höjer upp och lyssnar på LSD- Asap Rocky den låten känns passande för tillfället samt är låten bara för fantastisk! Hoppar in i duschen vattnet på kroppen känns bara fantastiskt, jag blundar och känner hur jag får CEV:s till musiken. Jag måste ut ur duschen nu! Jag älskar ju fan CEV:s på MD jag måste ju undersöka detta också.

Ute ur duschen placerar jag mig i soffan liggandes på min EXTREMT mjuka filt det känns som man bara vill vara ett med den och vara lika mjuk! fastnar i detta ett tag ca 5/10 minuter och inser vad det vad jag skulle undersöka. På med lite psykedelisk musik så får vi se vad som händer. Ligger och lyssnar och saker börja hända i det mörka, nice. ligger där i 5-10 minuter tills jag känner att jag vill ju inte se detta i mörkret det kan jag få på MD.

Jag känner mig bara så exalterad, jag har så mycket energi, jag känner mig som en boll med oändligt mer enrergi och vill göra något men vet inte vad.
ligger i sängen och det känns som vi bara hör ihop allt jag ligger/tar på känns bara höra ihop där ligger jag ett tag och lyssnar på musik. Tänker hur jävla kraftfull musiken är och hur mycket känslor den uttrycker ligger och tittar på skärmsläckaren på Apple TV:n den rör sig inte som den ska och allt bara känns som vågor och jag börjar se ansikten av djur och människor på skärmsläckaren. här fastnar jag ett tag tills jag bestämmer mig för att ta en cigg på balkongen.

Väl ute på balkongen så har jag ett träd mitt över gatan på en innergård. Trädet är stort och ståtligt och sträcker sig högt över taken och jag sitter och bara stirrar på grenarna och bladen. Rör sig grenarna och bladen? ja visst fan gör dem det jag blir helt fascinerad av detta och sitter och tittar på det länge allt bara rör sig i harmoni!

Väl inne igen lägget jag mig på sängen överväger fall jag ska röka en liten hövding sakerna är ju inte så intensiva kanske jag röka iallafall? Ne de får vänta lite till jag vill inte förstöra detta mysiga tillstånd jag är i. Energin börjar krypa i mig igen och jag känner mig som den där bollen igen jag vill ut igen och det är nu!. Här inne kan jag ju inte sitta världen händer där ute jag måste ut! Sagt och gjort jag klär på mig och gör mig iordning och är redo för äventyr igen! Jag bestämmer mig för att cykla denna gång då det var jobbigt att traska.

19:00
Cyklen hämtad hoppar på och tänder en cigarett. I med lurarna och listan jag fick av Y igen. börjar trampa emot sjön som ligger i närheten vilken är en av de större i Sverige. Varför är det alltid så gott att röka för när man är stukad tänker jag? och varför tar cigaretten så lång tid för? jag tittar på den och reagerar på att den är otroligt lång och börjar fnissa lite för mig själv.

Alla människor jag cyklar förbi ser så glada ut och jag ler stort tillbaka till dem jag har så mycket energi att ge dem alla som måste ut. Äntligen har jag kommit fram till sjön och cyklar längst den, solen skiner genom molnen sådär härligt och strålarna känns otroligt fina och starka. När jag tittar ut över sjön så går vattnet i harmoni med allt annat denna känslan har jag haft större delen under trippen och den blir bara starkare alla människor och naturen bara hör ihop på något sätt allt är ett. Jag cyklar förbi ett litet barn och hon tittar upp och ler emot mig, jag tittar på henne när jag cyklar förbi och när hon börjar springa till sin mamma allt så jävla fint! brukar människor vara såhär fina?

Jag blir mer fokuserad på människorna som jag cyklar förbi det känns som att jag kan se in i dem mer än vad dem själva kan. Det märks såväl att vissa människor känner sig osäkra i sig själva och jag vill bara krama dem och säga att dem är fina som dom är alla människor är fina! En våg av tacksamhet sköljer över mig. Jag är tacksam för livet och jag är tacksam för den jag är, även om det finns sidor som jag ibland ogillar hos mig så trivs jag med dem vid detta tillfälle dem gör mig till den jag är och jag duger!

Fortsättning---->
Citera
2021-05-16, 20:54
  #2
Medlem
Jag är nu påväg hemåt och på hemresan känner jag att detta var verkligen det jag behövde inte cykelturen utan denna lilla resa. det känns som jag släppt massa negativa saker som stress och annat och jag känner mig bara lättare! Jag blir nöjd över mitt beslut att testa på detta och känner att det är dags att skynda sig hem för en liten hövding. av någon anledning får jag ett stort sötsug så jag bestämmer mig för att svänga förbi godisaffären.

Väl inne i affären går jag till lösgodiset och står där länge. alla färger det är så intensivt och det pulserar jag står där länge i kanske 4-5 minuter och kommer på mig själv att här kan jag ju inte stå måste se helt efterbliven ut. så jag bestämmer mig för att ta något som redan är i en påse besluten som behövs ta vilket godis som ska väljas går inte det är för mycket färger som ska med i påsen tänker jag. När jag står i kassan så tar det väldigt mycket tid det är en pappa med en stor familj och i vanliga fall hade detta gjort mig smått irriterad. Men när jag står där och tittar på han och djup in i han så inser jag att jag inte har en jävla aning vad han har för svårigheter och utmaningar i sitt liv. varför blir jag irriterad över att han tar så lång tid för det tjänar inget till? varför går man runt och blir arg på småsaker ibland? livet är för kort för att gå runt och vara irriterad på skit!

20:00
Äntligen hemma jag börjar känna av lite nedgång så jag tar den där hövdingen som jag hade liggandes och röker den! en känsla av behag kommer och det blir lite mer intensivt igen men inget som förut jag börjar inse att resan är påväg emot sitt slut. inget att hänga läpp för så jag lägger mig i soffan och lyssnar på lite musik. reflekterar vilken fantastisk dag det varit och hur tacksam man måste vara för saker. Blir lite blödig och tänker på mycket fint jag har.

Runt 20:30
Jag börjar här tappa tiden innan har jag haft lite koll på klockan för göra mini anteckningar för jag ville skriva ner trippen för att komma ihåg den. jag blir lite glömsk och tappar fokus kommer jag ihåg iallafall. Rätt snabbt så kommer en trötthet och runt 23 känner jag mig helt slut och att det är dags att avsluta dagen. En sista dusch med den älskade honungstvålen för att vara fräsch för dagen.

Nu dagen efter:
Jag hade lite svårt att somna men när jag väl gjorde det sov jag som ett barn! Jag var inte jätte sliten dagen efter och känner mig fortfarande fett energisk och som jag fått släppa lite stress som jag bar på


Nu till mina frågor:
1: Förra gången så sa kranen att det var 150 ug med men den trippen var riktigt dåligt pågrund av settingen. Denna var mer intensiv typ att grenar etc rörde sig när jag såg skärmsläckaren så rörde sig mönsterna annorlunda och när jag fokuserade noga och försvann iväg upplevdes det även gå svaga mönster ut ur tv:n.
så min fråga är förstår det är svårt att säga och individuellt men hur många ug bör man ta för kraftigare hallucinationer?

2: Hur länge bör man vänta mellan intag av denna drog? MDMA försöker jag hålla 2-3 månader men inte alltid det blir så vid enstaka tillfällen händer det att de blir 1 månad och vid några tillfällen fler än ett tillfälle på en vecka. Men denna drog känns mer potent och vill inte leka med psyket. förstår jag leker med psyket på MDMA också men rent generellt snackar vi en månad eller mer mellan intagen?

3: Älskade naturen och kommer med största sannolikhet vilja ta substansen igen ute i naturen typ tälta eller något hade varit nice. Men om inte det blir av utan i ett hem i anslutning till naturen vad har ni för roliga saker ni brukar göra på syra som man kan testa?

4: Musik är alltid viktigt för mig när jag tar substanser då det sätter mig i mood men detta var något helt löjligt mycket starkare än när jag tar MD. listan jag blivit tilldelad bara satta mig i ett mood där det kändes som att den bara passade in i omgivningen och påverkade extremt mycket? Någon annan som känner igen sig i detta och kan dela med sig av musik som är särskiljt passande vid LSD eller är det bara musik efter smak?

/
Må bäst mina vänner hoppas det var en trevlig läsning!
Citera
2021-05-17, 05:12
  #3
Medlem
Trevlig läsning!
Citera
2021-06-09, 10:46
  #4
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonschissle
Nu till mina frågor:
1: så min fråga är förstår det är svårt att säga och individuellt men hur många ug bör man ta för kraftigare hallucinationer?

2: Hur länge bör man vänta mellan intag av denna drog? rent generellt snackar vi en månad eller mer mellan intagen?

3: vad har ni för roliga saker ni brukar göra på syra som man kan testa?

4: Någon annan som känner igen sig i detta och kan dela med sig av musik som är särskiljt passande vid LSD eller är det bara musik efter smak?

/
Må bäst mina vänner hoppas det var en trevlig läsning!

Trevlig tripprapport, lite kort men ibland är det övermäktigt att få med allt

1: Kraftigare hallucinationer kan man få av 150ug, beroende på hur känslig man är. Vill du däremot helt vara vilsen i hallisar så är väl 250ug+ att sikta på. Vet inte om upplevelsen blir "bättre" av att ta mer, bästa syratripparna jag haft har legat mellan 150-200ug.

2: Jävligt subjektivt. Du kan, i teorin, äta syra en gång i veckan och tror inte det skulle vara något farligt. Däremot tappar LSD gärna i effekt vad gäller hur mycket det förändrar ens liv som stort om man tar det för ofta.
Två-tre gånger per år är väl max för mig.
Vissa säger 6månader, andra säger 4 veckor.

3: Utomhus på sommaren är ju det bästa sättet att uppleva LSD, speciellt försommaren "mellan hägg och syren". Har jag inte möjlighet eller lust att vara utomhus brukar jag och trippkompisarna göra något av dessa saker:

Måla - Vattenfärg, oljefärg, akryl... ja vad som helst. Så vackert att se färgerna blandas på papperet.

Hitta musik - Brukar ta någon bra tripplåt och slå på spotifys radio. Att höra en episk låt för första gången när man trippar är verkligen speciellt.

Ha sex - Om möjlighet finns så är det jävligt kul. Risken finns ju att ens partner påminner om ett lodjur som försöker äta upp en, men man skrattar och fortsätter ändå. Rekommenderas dock att man väntar till slutet av trippen, det lägger sig gärna om man kommer.

Blåsa såpbubblor - Magiskt

Skriva - Alltid kul och skriva ner sina tankar, så att man efter trippen kan se om det var djupa tankar eller ej.

Laga mat/Äta - Ostbricka med ost, marmelad, oliver och lite nötter gör att smakcentrat överbelastas och man dör av smakexplosionen.
Ädelost är ett riktigt mindfuck när man trippar.

4: Musik är knepigt, eftersom det är ganska olika från person till person. Du skrev att ASAP Rocky var något du gillade under trippen, då är nog vår smak annorlunda och jag har svårt att rekommendera något.
Citera
2021-06-14, 13:59
  #5
Medlem
DudeConfuseds avatar
Trevlig läsning! Underbart skrivet. Fångade verkligen mig in i läsningen, jag såg allting framför mig. (Något jag fått ifrån att trippa?) LSD har på mig varierat i styrka oavsett mängd. Men jag skulle väl vilja säga att med ett så pass rent psyke du verkar besitta så skulle jag inte vara rädd för att prova 300+uq, lite som att åka en karusell som liten, rädslan finns där men när man väl sitter där så är det underbart.

En allmänt skön lista: https://www.youtube.com/watch?v=dsflVrdA4Po

Ha det gott! Peace
Citera
2021-06-21, 22:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Trevlig tripprapport, lite kort men ibland är det övermäktigt att få med allt

1: Kraftigare hallucinationer kan man få av 150ug, beroende på hur känslig man är. Vill du däremot helt vara vilsen i hallisar så är väl 250ug+ att sikta på. Vet inte om upplevelsen blir "bättre" av att ta mer, bästa syratripparna jag haft har legat mellan 150-200ug.

2: Jävligt subjektivt. Du kan, i teorin, äta syra en gång i veckan och tror inte det skulle vara något farligt. Däremot tappar LSD gärna i effekt vad gäller hur mycket det förändrar ens liv som stort om man tar det för ofta.
Två-tre gånger per år är väl max för mig.
Vissa säger 6månader, andra säger 4 veckor.

3: Utomhus på sommaren är ju det bästa sättet att uppleva LSD, speciellt försommaren "mellan hägg och syren". Har jag inte möjlighet eller lust att vara utomhus brukar jag och trippkompisarna göra något av dessa saker:

Måla - Vattenfärg, oljefärg, akryl... ja vad som helst. Så vackert att se färgerna blandas på papperet.

Hitta musik - Brukar ta någon bra tripplåt och slå på spotifys radio. Att höra en episk låt för första gången när man trippar är verkligen speciellt.

Ha sex - Om möjlighet finns så är det jävligt kul. Risken finns ju att ens partner påminner om ett lodjur som försöker äta upp en, men man skrattar och fortsätter ändå. Rekommenderas dock att man väntar till slutet av trippen, det lägger sig gärna om man kommer.

Blåsa såpbubblor - Magiskt

Skriva - Alltid kul och skriva ner sina tankar, så att man efter trippen kan se om det var djupa tankar eller ej.

Laga mat/Äta - Ostbricka med ost, marmelad, oliver och lite nötter gör att smakcentrat överbelastas och man dör av smakexplosionen.
Ädelost är ett riktigt mindfuck när man trippar.

4: Musik är knepigt, eftersom det är ganska olika från person till person. Du skrev att ASAP Rocky var något du gillade under trippen, då är nog vår smak annorlunda och jag har svårt att rekommendera något.

Verkligen försökte få med så mycket som möjligt och få ut det i ord. som sagt skrev lite minanteckningar med tider och saker som gjorts men svårt att få ner upplevelsen i ord!

Tack för inputen speciellt rörande grejer man kan göra för att förgylla trippen lite extra garanterat något jag kommer ta med mig. Vet jag åt glass och det var något alldeles extra så ska garanterat prova lite olika maträtter nästa gång.

Rörande kraftigare hallucinationer så tog jag 2 sockerbitar några veckor senare då jag trodde jag skulle kunna hantera det. fick bli ett paniksamtal till en polare för att hålla reda på vad som var verklighet och inte. Tillståndet jag befann mig i var inte jätte uppskattat då det bara blev mest att saker rörde sig typ väggar etc tyckte det var jobbigt. Insåg att fall jag ska testa högre doser måste jag ha någon med mig. En bit in när jag vant mig dock så var det ett mysigt tillstånd och intrycken var fantastiska! men tror det optimala för mig är 200 ug!

Rörande musiken skicka gärna lite tips ändå jag är verkligen allätare lyssnar allt ifrån hiphop, klassiskt, rock, psytrance, elektronisk ja verkligen allt men hiphop är favoriten! men tar mer än gärna emot tips för att utforska vidare

/
allt det bästa,
Fonschissle
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback