Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej han behöver inte visa upp vad han skulle ha pengarna till - och ett låneavtal eller kvitto hade Chrippa givetvis skrivit om det förhindrade åtal.

Vad det handlar om är om han varit medveten om att Chrippa inte kunnat tjäna pengarna på laglig väg och därmed tagit emot "svarta/illegala" pengar på sitt konto.
Om Chrippa t ex hade haft en lottovinst/intjänade deklarerade pengar etc så kan han utan problem sätta över pengar till sin pappa (eller vem som helst).
Nu handlar det om icke-deklarerade pengar och där Tomas borde vetat att de är just det. När han då tar pengarna via sitt konto för att hjälpa Chrippa att undanhålla pengar från staten -- då begår han brott.

Man vad pappan har för behov av lån eller vad de skulle användas till är oviktigt.

Okej.
Jag reagerade mest på Jackes kommentar men det är bra att samtliga nu åtalas för detta.
Citera
2025-10-18, 20:46
Avstängd
Liam M levererar.
CHRIPPA BLEV PRECIS ÅTALAD - Hela Stämningsansökan
Citera
2025-10-18, 20:46
Medlem
ALLT DU BEHÖVER VETA OM CHRPPAS ÅTAL - Hela Stämningsansökan
Citera
2025-10-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad i artikeln insinuerar att han har förlängt reseförbud?

Christofer Lundström har fortsatt reseförbud, som de senaste tolv månaderna får han därför inte lämna Sverige.
Citera
2025-10-18, 20:48
Medlem
Från Expressen:

”Jag står fast vid och hävdar att jag inte har gjort de här sakerna, säger han på Youtube.”

Tänk att leva i en så bubbla..
Citera
2025-10-18, 20:49
Medlem
Räknas reseförbudstid av en fängelsedom, som häktning kan göra?
Citera
2025-10-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet ju inte om han bett sin pappa om det, om pappan erbjudit sig eller om det handlar om en överenskommelse där båda tjänar pengar ..

Sant, men jag skulle ändå vägra dra in min pappa i en sån sak, skulle sagt nej och inte tagit emot hans hjälp även fast han erbjöd sig.
Citera
2025-10-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Endast väldigt störda narcissister skulle kunna göra något liknande på någon.

Ja i min menig så är det så men man tycker olika.
Citera
2025-10-18, 20:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nej.
Citera
2025-10-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Sant, men jag skulle ändå vägra dra in min pappa i en sån sak, skulle sagt nej och inte tagit emot hans hjälp även fast han erbjöd sig.

Att han har dragit in närstående i sin skit säger mycket om honom som person.

Tycker att det är sjukt att Linnea började ”tvätta” någon vecka efter deras resa i Kroatien. Bra start på ett förhållande…
Citera
2025-10-18, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det kommer att vägas in när man bestämmer straffet, men det räknas inte av på samma sätt som häktning. Häktningsdagar viktas inte - utan de skall räknas bort oavsett alla andra omständigheter.
Ett förmildrande för restriktioner på frifot väger ner straffet men där kan andra omständigheter avgöra hur mycket - och det finns ingen fast regel att följa.
Citera
2025-10-18, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Endast väldigt störda narcissister skulle kunna göra något liknande på någon.

"Familjen först".

Drar in dåvarande.flickvän, nuvarande fru och pappa i brottslighet, krigar mot sin halvbror och skickar brorsan till inkasso med internet

Inte ens nämnt barnet då o allt han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in