Citat:
Ursprungligen postat av
Sossesteffe
Hej! Det är såhär att jag har blivit erbjuden av ett par vänner att följa med till Liseberg i sommar, men jag lider somsagt utav panikångest/panikattacker. Jag har aldrig haft problem med att åka olika attraktioner innan, och senaste gången jag var där va 2019. Nu det senaste året har jag haft väldigt mycket panikattacker, inte så mycket hemma men t.ex när jag bara ska handla på Ica.
Tycker ni jag borde strunta i Liseberg (bortsett från Corona, jag är vaccinerad)
Eller borde jag utmana mig själv och chansa på att jag klarar det?
Om du får panikångest av att det pågår för mycket omkring dig som du inte har kontroll över (Handla på Ica t.ex) Då är Liseberg inte rätt plats,kan man tycka.
Men å andra sidan är paniken bara en jobbig känsla som inte har ett dugg med verkligheten att göra. När du inser det så kommer den att klinga av, så det kan ju vara befogat som "terapitillfälle" Åk du ändå. Skruva ner förväntningarna och kliv in med öppna ögon , iaktta vad som händer med dig och inse att paniken bara är en helt osann flyktsignal,när du är på en fullständig säker plats.
Dags att besegra ångesten och inte låta dig styras av den. Lite besvär får man stå ut med i början. Du vet ju vid detta laget att oavsett hur mycket panik du har och ditt hjärta bultar - Att det är ingen fara för ditt liv,eller hur ? Icabutiken har du bara knytiti ihop med en plats där du inte känner dig säker och fått en psykisk låsning, det är den du ska inse att ditt psyke spelar dig ett spratt och ska avväpna