Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2021-05-14, 23:21
  #1
Medlem
DeDiddxs avatar
Substans: LSD.

Dos: 150ug.

Tidigare erfarenheter: Alkohol, Cannabis i alla dess former, Kokain, diverse piller, Svamp.

Ålder: 18 år.

Kön: Man.

Vikt: ca 50kg

Tid: ca 10 timmar.

Beskrivning:
Så... Detta är trippen som öppnade upp ett helt nytt tankesätt på mig och verkligen fick mig att inse hur viktigt det är med perspektiv, förståelse, kärlek och fred för sig själv och andra.
Hade vid ett tidigare tillfälle provat en mindre dos svamp och hade en lugn och trevlig tripp, trodde att jag hade koll på det psykadeliska och jag underskattade effekterna av det.

Btw! Är hyperkänslig mot LSD och lappen var 150ug och inte överdoserad!

Min plan med denna trippen var att lyssna på musik, hade mina hörlurar redo och en lapp syra som nyss kommit på posten!
Var supertaggad inför detta, jag hade en liten spellista färdig och kände mig redo inför kvällen.
Då jag bor hemma hos föräldrarna och under denna period inte umgicks med annat folk så var jag tvungen att trippa hemma.
Jag väntade ivrigt på att det skulle bli kväll så att jag kunde tajma så att jag är inne i trippen när föräldrarna hade gått och lagt sig.

ca 20:30
Jag tar lappen och väntar förväntansfullt på effekt. Är inte det minsta nervös eftersom att svamp trippen sen tidigare gick såpass bra och kunde t.om sitta och kommunicera med pappa i soffan utan att han la märke till något, så jag antog att detta inte skulle bli mycket värre

21:00
Jag börjar känna av någonting utöver det vanliga, något kryper sig fram och kan känna det i kroppen, minns att jag rörde väldigt mycket på mig och försökte knäcka ryggen osv, det kändes som om min kropp var som ett skal, "jag" fanns inuti och det kändes bra att röra på det inre jaget hehe.

21:30
Nu börjar det hända grejer, jag har satt på nån lugn meditations musik i hörlurarna och jag kollar runt i rummet. Väggarna andas emot mig och golvet "flyter" omkring. Jag ser växterna vi har i vardagsrummet och dem ser så levande ut.
Ligger i soffan och bara uppskattar allt, allting känns perfekt och jag ser mina tankar i klara och tydliga bilder, det är nästan som om dem ligger framför mig. Det känns underbart och jag förstår att det kommer öka mer!

22:00
Har vid detta laget kommit in i peaken och kommer på en sak, MINA FÖRÄLDRAR! Shit! Tänker jag.
Jag kan inte bli konfronterad i detta tillståndet, får en verklighetscheck och inser hur väck jag är så jag bestämmer mig för att lägga mig ner och låtsas sova med hörlurarna.

Jag shufflar min spellista och blundar. Comfortably numb med Pink Floyd sätts igång.
Jag känner musiken och kan se ljudets vibrationer. Vad i helvete tänker jag, det här är helt galet!
Låten drar igång och... "Hello, is there anybody in there"?
VAA! Jag fattar inte, hur vet han? Hur vet han att jag är här inne, tänker jag. Inne i mitt huvud? Var det en del av låten eller var det bara mina tankar?
Jag är så sjukt imponerad utav vad det är jag upplever och fattar vid detta tillfälle hur värdefull denna upplevelsen kan vara och hur mycket jag älskar LSD.
Musiken fortsätter och jag sjunker mer och mer in i den, jag tappar vid tillfällen bort mig själv, glömmer vem jag är och att jag ligger i ett rus med musik. Jag älskar det stadiet bortom förklarelse, när ens medvetande "morphas" in i musiken som jag bokstavligt talat kan se! Dessa ljud är allt som existerar, jag är ljuden, jag är hela universum och jag älskar det!
Allt detta är CEVs btw

23:00
Jag har här upplevt helt galna saker i samband med musiken, det är svårt att förklara denna upplevelsen som hände men ger det ett försök
Jag kunde se energin av musiken, den var väldigt lik en blåaktig eld, fast avlång på en rak sträcka. Jag kunde "gå" runt den och bevaka. Energisträckan ändras i samband med musiken, t.ex om ett instrument skulle öka takt/minska takt, så skulle energin ändras på ett sätt som visade att själva viben av låten ändras.
Låten som detta hände med var In any tongue - David Gilmour. Musiken lugnar ner sig till enbart piano i ett väldigt lugnt tempo, och sen vid ca 1:50min in i låten så... PANG!
Mitt medvetande kastas in i energisträckan och jag blir energin, jag ser "tiden" i fysisk form och märker att jag kan påverka den, jag åker längs med "tiden" och reser tillbaka, får minnesblickar/flashar från andra verkligheter eller tidigare liv, om man nu vill tro på sådant .

Jag känner att jag har uppnåt någonting helt unikt, det här borde inte gå! Jag vet inte skillnad på mina tankar, musiken eller mig själv, jag har ingen koll på mig själv och tror inte att jag i detta stadiet ens var medveten om att jag har en kropp.
Detta fortsätter i vad jag antar 2-3 timmar? Men är extremt svårt att säga då man i det läget har noll uppfattning om "verklig tid".

ca 02:00
Jag ligger ännu på soffan och mina tankar börjar "klarna till", jag förstår att jag har en kropp och när jag får tanken om "mig själv" får jag en verklighetscheck och minns att jag ligger hemma i soffan, jag känner här att jag inte kan andas och får en konstig vad jag tror är "smak", men är väldigt dissorienterad och mina sinnen är ganska vridna, tar iallafall ett djupt andetag, öppnar ögonen och av reflex hostar jag till och spottar i handen...
Den är full av blod! Omedelbar PANIK!!! Vad är det som händer!

Helt plötsligt vimlar jag på toaletten, står där helt naken och kollar mig själv i spegeln, det droppar blod ifrån min näsa vidare ner över bröstet och magen. Jag fattar inte vad som har hänt, en sån jävla kontrast från det jag nyss upplevde till detta...
Jag tittar på mig själv och alla omedvetna osäkerheter är där framför mig, jag är otroligt smal och benig, ser ut som ett skinn som har dragits över ett skelett och jag går från så jag "brukar" se ut till ett skelett, jag är likblek och ser helt död ut.
Detta är otroligt skrämmande och blir konfronterad av min egna spegelbild, jag behandlar både min kropp och psyke som skit. Går hela dagar utan mat, väldigt dåliga kostvanor, under den tiden kunde jag äta några pommes frites och ett par chicken nuggets per dag och nån smörgås om ens det. Jag tänker konstant dåliga tankar om mig själv och är djupt deprimerad.
Detta är saker jag inte ens var medveten om före denna tripp, för mig var det bara "så det var" och så jag fungerade som människa.

Jag lyckas på något jävla sätt torka upp allt blod och stoppa blödningen. Min gissning är att jag under dem senare musikupplevelserna har petat mig i näsan eller omedvetet slagit till mig själv på näsan.
Jag har total panik över kontrasten av trippen samt informationen jag nyss har snappat upp om mig själv och vet inte vad jag ska göra.

03:00
Jag ligger i soffan i fosterställning och skakar av rädsla, önskar bara att denna känslan och trippen tog slut men den känns oändlig. Jag är livrädd för att mina föräldrar ska hitta mig i detta tillståndet, trots allt så krävs det bara att nån av dem öppnar sovrumsdörren och kliver ut. Men har inget annat val, jag måste ha hjälp.
Jag skriver till min pappa att jag har tagit LSD, har inte kunnat hitta dem gamla meddelandena men det var något i stil med: Hjälp! har tagit LSD, blod överallt, snälla hjälp!
Men inget svar, han sover. Jag förstår att hjälp är bortom räddning och jag inser att jag inte kan fly känslan, det jag behöver göra är att vänta... vänta ut tiden och att denna känslan ska nån gång gå över.
Jag tyckte att trots att jag inte fick något svar, så var det ändå skönt att skriva. Bestämde mig för att öppna ett dokument på mobilen där jag kunde skriva ner tankar och saker från trippen, jag höll på med det resten av natten tills klockan blev runt 7-8 och jag äntligen lyckades somna.

ca 09.00
Blir väckt av min panikslagna pappa, han frågar vad fan som har hänt och jag kommer ihåg meddelandena jag skickat, det måste ju ha låtit helt galet... LSD, massa blod, i samband med panik haha!
Jag behöver stå lite till svars men säger att allt är lugnt och att jag förklarar mer på kvällen eller dagen efter, just nu behöver jag sömn framförallt.


Jag vaknar nån gång på kvällen och är otroligt tacksam för allting, hela världen, familjen och framförallt mig själv. Är så glad och tacksam över att jag har fått chansen att faktiskt leva ett liv, hur unikt det är att ha den här livsupplevelsen.
Jag får motivation till att bättra mig själv, eftersom att jag nu är medveten om mina destruktiva vanor och tankemönster inser jag att jag har förmågan att ändra på dem också.
Idag ca 2 år efter trippen mår jag mycket bättre psykiskt, har fortfarande problem och det kan svaija i perioder med måendet men överlag så är jag långt ifrån och ute ur det mörka hålet jag befann mig i just då.
Citera
2021-05-14, 23:45
  #2
Medlem
spermaoffrets avatar
Är du säker på att du blödde näsblod? Kan lätt få för sig sånt.

Du ska iaf va lycklig du har bra föräldrar som bryr sig utan att förvärra situationen.

Att du ens har/hade den relationen och kunde känna dig öppen med dom.
Citera
2021-05-14, 23:52
  #3
Medlem
DeDiddxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Är du säker på att du blödde näsblod? Kan lätt få för sig sånt.

Du ska iaf va lycklig du har bra föräldrar som bryr sig utan att förvärra situationen.

Att du ens har/hade den relationen och kunde känna dig öppen med dom.
100%, låg bloddroppar på golvet i vardagsrummet och papperna låg i papperskorgen hehe.

Ja självklart det är jag verkligen
Citera
2021-05-15, 00:02
  #4
Medlem
spermaoffrets avatar
Hade en snedtripp på LSD en gång i yngre dagar, hehe. Ringde min mamma o sa som det var. Hon kom över o vi bara chillade.

Efter det började det gå upp för mig att cannabis o trippa är inte min grej.

Det boostar ju som fan på sitt sätt. Men tar hellre hög dos LSD utan att röka på. Gillar bäst att få vara själv i trippandet också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback