2021-05-14, 15:39
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feberari
Jag har testat den smakar python ingen korv man vill gå nära bäst att låta den vara

Men duh, dra nå gammart över dig!

Håll dig till biltemakörv du din landsbygdsmänniska!
Citera
2021-05-14, 15:40
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Såg nu att pressmeddelandet var från 2019...

Antingen kör de igen nu, eller så har macken du handlat på haft några korvar på grillen sedan dess.

Då ska det nog vara fritt fram, har köpt i fler städer 🥸
Citera
2021-05-14, 16:31
Medlem
Andersdamaans avatar
Den var riktigt bra! Tryffelmajon satt perfekt!
Senast redigerad av Andersdamaan 2021-05-14 kl. 16:34.
Citera
2021-05-14, 17:07
Medlem
Sqeptisks avatar
Någon som sett en innehållsdeklaration på den här i tråden marknadsförda körven?
Citera
2021-05-14, 17:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Någon som sett en innehållsdeklaration på den här i tråden marknadsförda körven?
Hittar inte just den korven på deras sidor.

Får intrycket av att du anser att något inte skulle vara bra med den, eller missförstår jag dig?
Citera
2021-05-14, 17:21
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hur köper man den annars? Skickar in en vän?
hahahaha. tack för den
Citera
2021-05-14, 17:22
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Hittar inte just den korven på deras sidor.

Får intrycket av att du anser att något inte skulle vara bra med den, eller missförstår jag dig?

CircleK...snabbmat...."tryffel"mayo....EdwardB som "kvalitets"stämpel. Yup, varningsklockorna ringer
Citera
2021-05-14, 17:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
CircleK...snabbmat...."tryffel"mayo....EdwardB som "kvalitets"stämpel. Yup, varningsklockorna ringer
Skulle den vara sämre än annan bensinmackskorv, eller vad vill du få fram?

Att du inte kan köpa Tornedo Rossini på macken, och att vi som ibland mer än väl nöjer oss med en fet med pulvermos och räksallad borde skämmas?

Har aldrig köpt en korv på Cirkle K (men absolut gärna på mackar när jag är sugen på det), men tittade lite på deras innehållsdeklarationer efter ditt inlägg. De verkar inte ha det minsta att behöva skämmas för. Men då förstår jag också skillnaden på snabbmat och fine dining.
Senast redigerad av constant 2021-05-14 kl. 18:04.
Citera
2021-05-14, 17:28
Medlem
Jag är inte direkt förvånad, jag var på Cirkle K för något år sedan och köpte en ägg och skinkmacka med Dijon och cheddar som var helt magiskt god, hoppas korven är i samma klass för jag tänker prova den!
Senast redigerad av Blalotus 2021-05-14 kl. 17:35.
Citera
2021-05-14, 17:46
Medlem
Citat:
Så att inte alla liksom jag behöver fundera på vad det är för korv:
Citerade lite fritt härifrån: https://www.mynewsdesk.com/se/circle...rcle-k-2940279

Om det är en korv med kollagenskinn eller en äkta korv framkommer inte.

Statoils kock-korvar har varit skinn av fjälster när jag testat. Korvarna brukar vara av hög klass och ofta viltkött som älg eller vildsvin.

Sedan vill ju vissa (framförallt barn) ha kollagen... så det finns olika.
Citera
2021-05-14, 17:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Statoils kock-korvar har varit skinn av fjälster när jag testat. Korvarna brukar vara av hög klass och ofta viltkött som älg eller vildsvin.
De tjockare korvar jag tittade på (Cirkle K) verkar har riktigt skinn - fjälster.
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Sedan vill ju vissa (framförallt barn) ha kollagen... så det finns olika.
Korvarna mackarna kör på sina rullgrillar har alltid kollagen eller möjligen inget skinn alls.
Citera
2021-05-14, 17:53
Medlem
Citat:
De tjockare korvar jag tittade på (Cirkle K) verkar har riktigt skinn - fjälster.
Korvarna mackarna kör på sina rullgrillar har alltid kollagen eller möjligen inget skinn alls.

De tjockare korvar som har kollagen brukar vara spikraka... scan har någon variant det brukar vara typ ost eller bacon i.

Kanske den svängda formen avslöjar skinnet?? Även tunn wienerkorv brukar ju vara lite svängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in