Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 12:02
  #289
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...fynd-laggs-ner

Känns det inte som Sverige överlag..
Myndigheter som är helt överbelastade och lägger ner fall för att de inte hinner med..

Tror inte en sekund på att det är ett självmord..
Citera
2022-09-27, 15:59
  #290
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja verkligen. Konstigt ställe att ta sitt liv på kanske? Sedan låg kroppen där ett bra tag dessutom.
Nej vi kan nog glömma svar

Väldigt konstigt allt, men det var det första som polisen gick ut med (se inlägg 1):

"[...]58-åriga Magdalena lämnade bostaden på Lindeborg någon gång under natten till idag och har därefter inte setts till eller hörts av.

Magdalena har den senaste tiden varit nedstämd och kan uppfattas som förvirrad eller glömsk.[...]
"

Vi vet inte omständigheterna runt detta, mer än det här (vad jag minns). Att man drar slutsatsen självmord, det kan bero på att hon yttrat detta ofta? Skrivit något?

Men att de underliga omständighetrna runt försvinnandet fått polisen trots allt att titta närmare på fallet.

De kan vara så att M varit så nere i skorna att hon fått en psykos, eller haft sådan utbrott av och till och därför lämnat bostaden mitt i natten, cyklat omkring, blivit trött/skadat sig, gått ut och lagt sig någonstans i buskarna för att vila/gömma sig.

Det kan ju också handla om en begynnande demens som yttrat sig på det viset med depression som följd.

Platsen hon hittades på är ju extremt konstig att ta livet av sig på, men om man inte fungerar normalt kan man ta underliga beslut.

På det har någon satt eld på skelettet, och polisen inte lyckats/orkat ta reda på var branden var och helt otroligt många olyckliga omständigheter runt det hela gör att hon inte hittas förrän långt senare. Mars var det väl?

Samtidigt känns det otroligt konstigt att ingen vare sig sett något eller känt lukt, även om det kryllar av råttor och fåglar i en park...

Man får väl förmoda att polisen har mer på fötterna än vi har, som styrker deras slutsats.
Citera
2022-10-06, 08:44
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Platsen hon hittades på är ju extremt konstig att ta livet av sig på, men om man inte fungerar normalt kan man ta underliga beslut.

På det har någon satt eld på skelettet, och polisen inte lyckats/orkat ta reda på var branden var och helt otroligt många olyckliga omständigheter runt det hela gör att hon inte hittas förrän långt senare. Mars var det väl?

Samtidigt känns det otroligt konstigt att ingen vare sig sett något eller känt lukt, även om det kryllar av råttor och fåglar i en park...

Ja, de två märkligaste inslagen tycker jag är att ingen upptäckte kroppen förrän efter flera sommarmånader med mängder av besökare och hundar i parken och att när den upptäcktes så gjordes upptäckten av någon som besvärade sig med att försöka bränna upp den. Det är otroligt.
Citera
2022-10-06, 09:44
  #292
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Ja, de två märkligaste inslagen tycker jag är att ingen upptäckte kroppen förrän efter flera sommarmånader med mängder av besökare och hundar i parken och att när den upptäcktes så gjordes upptäckten av någon som besvärade sig med att försöka bränna upp den. Det är otroligt.

Ja, det går inte riktigt att smälta.

Det blir lite som GW brukar säga; hata slumpen. Intuitivt känner man att det blir för många slumpar för att det ska kännas naturligt.
Citera
2022-10-07, 01:17
  #293
Medlem
Alternativet till att hon led av predemens, hängde sig i ett barrträd i parken och förblev oupptäckt i flera månader är ju så himla otäckt. Jag hoppas på slumpen här. Detta söker mej varje gång jag kör förbi fyndplatsen.
Citera
2022-10-07, 01:53
  #294
Medlem
f30malmos avatar
Jag har svårt att tro att det var en naturlig död. Jag tror att de inte kan utreda pga för lite bevismaterial och kropp kvar.
Citera
2022-10-07, 05:45
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har svårt att tro att det var en naturlig död. Jag tror att de inte kan utreda pga för lite bevismaterial och kropp kvar.
Men de kallar det för ett självmord, så jag antar att de har något som tyder på det? Mer än att hon verkade deprimerad innan hon försvann, i varje fall. Jag skulle vilja veta vem de tror tände elden i så fall. Att tutta på skelett man hittat i en park är ett brott och en rejält knäpp sak att ta sig för. Folk hittar ju skelettdelar ute i det fria ganska ofta och de springer inte hem efter tändvätska utan kontaktar polisen.
Citera
2022-10-07, 10:50
  #296
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Men de kallar det för ett självmord, så jag antar att de har något som tyder på det? Mer än att hon verkade deprimerad innan hon försvann, i varje fall. Jag skulle vilja veta vem de tror tände elden i så fall. Att tutta på skelett man hittat i en park är ett brott och en rejält knäpp sak att ta sig för. Folk hittar ju skelettdelar ute i det fria ganska ofta och de springer inte hem efter tändvätska utan kontaktar polisen.

Ja, det är en sak som stör mig med. Det med att någon tänt eld, det känns liksom inte som något man bara gör utan anledning.

Sedan borde det inte räcka att vara deprimerad vid försvinnandet för att det ska bedömas som självmord. Jag tror det är brist på andra bevis som gör att det blivit som det blivit.
Citera
2022-10-07, 11:19
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Sedan borde det inte räcka att vara deprimerad vid försvinnandet för att det ska bedömas som självmord. Jag tror det är brist på andra bevis som gör att det blivit som det blivit.
Eller så finns det info som inte är offentlig.....
Citera
2022-10-07, 11:21
  #298
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Eller så finns det info som inte är offentlig.....

Kanske.
Citera
2022-10-07, 17:55
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Eller så finns det info som inte är offentlig.....
Det kan det ju göra, men hon efterlystes i Polen och enligt någon i tråden trodde maken att hon kanske rest till deras lägenhet i Grekland. Om hon t ex skrev ett avskedsbrev som handlade om självmord så kanske man inte spekulerar om utlandsresor, tänker jag. Känner du till hemlig info som visar att det är självmord? Jag har inget behov av att veta vad och tycker att det som är privat ska få vara privat, men ett enkelt ja eller nej skulle sitta bra.
Citera
2022-10-07, 18:02
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Det kan det ju göra, men hon efterlystes i Polen och enligt någon i tråden trodde maken att hon kanske rest till deras lägenhet i Grekland. Om hon t ex skrev ett avskedsbrev som handlade om självmord så kanske man inte spekulerar om utlandsresor, tänker jag. Känner du till hemlig info som visar att det är självmord? Jag har inget behov av att veta vad och tycker att det som är privat ska få vara privat, men ett enkelt ja eller nej skulle sitta bra.

Finns gott om "trådsanningar" här och en del av dem är rena gissningar och helt utan verklighetsgrund så det gäller att ha ett väldigt finmaskigt filter , och vad jag vet vet jag och det delar jag inte , men det finns alltid info som inte är offentlig som kunde dödat trådar här men som av olika orsaker inte är för allas vetande och detta är inte unikt för detta försvinnandet och svaret är därför ett generellt svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback