Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-05-16, 12:45
  #49
Avstängd
Finns det nån program som bruteforcar android 10?

Det som sker är att jag startar mobilen har 1 försök att logga in och sen måste jag vänta 4000 sekunder har blivit det efter alla försök därför startar jag om den hela tiden.

Starta telefonen.
Mata in lösenordet.
Starta om telefonen och börja från steg 1

Vet att det fanns nån "wbruter" som krävde att "USB developer" var på bara som en svensk har gjort hittade den på flashback. Minns ej vad programet hette kanske nån som känner igen namnet?

Kan man brutaforca en android 10 med nån program som endast mattar in ord från en lista dvs ABAB eller ABBA eller AABB? Blir ca 1800 lösenord att testa vilket är fullt möjligt att hinna på 2 dagar manuellt men vill gärna ha det automatiskt så man inte stavar fel och missar nån bokstav.

Går det?

Edit: hittade: https://github.com/wuseman/WBRUTER
Edit: verkar gälla siffror endast men intressant ändå
Citat:
"From 0000 to 9999 takes ~83 minutes. In around ~1h you will with 100% guarantee have the pin code"
__________________
Senast redigerad av TrixNe 2021-05-16 kl. 12:49.
Citera
2021-05-16, 14:05
  #50
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Finns det nån program som bruteforcar android 10?

Det som sker är att jag startar mobilen har 1 försök att logga in och sen måste jag vänta 4000 sekunder har blivit det efter alla försök därför startar jag om den hela tiden.

Starta telefonen.
Mata in lösenordet.
Starta om telefonen och börja från steg 1

Vet att det fanns nån "wbruter" som krävde att "USB developer" var på bara som en svensk har gjort hittade den på flashback. Minns ej vad programet hette kanske nån som känner igen namnet?

Kan man brutaforca en android 10 med nån program som endast mattar in ord från en lista dvs ABAB eller ABBA eller AABB? Blir ca 1800 lösenord att testa vilket är fullt möjligt att hinna på 2 dagar manuellt men vill gärna ha det automatiskt så man inte stavar fel och missar nån bokstav.

Går det?

Edit: hittade: https://github.com/wuseman/WBRUTER
Edit: verkar gälla siffror endast men intressant ändå
Det står även:
"Android and Google, now have set a rule for locksettings via cli as via gui earlier, if you try to many attempts within X seconds you will be blocked for X seconds so wbruter via cli wont work anymore on devices that has been upgraded to latest version Android 10, older version should work fine unless they are upgraded to latest android version."
Citera
2021-05-16, 17:14
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Det står även:
"Android and Google, now have set a rule for locksettings via cli as via gui earlier, if you try to many attempts within X seconds you will be blocked for X seconds so wbruter via cli wont work anymore on devices that has been upgraded to latest version Android 10, older version should work fine unless they are upgraded to latest android version."

Ska testat på en annan mobil för skojj.

Android 4.1

Annars såg såg jag kommando som hette (wordlist) har ej lyckats installera detta men kör den från .txt fil då kan jag ha endast abab i .txt filen eller så.
__________________
Senast redigerad av TrixNe 2021-05-16 kl. 17:17.
Citera
2021-05-16, 17:21
  #52
Avstängd
Har för övrigt gett upp på android 10.

Hade fortsatt om jag inte var tvungen att starta om mobilen varje gång.

Tycker ändå det är intressant att 4 siffriga koder kan knäckas ganska så snabbt.

Det som sätter stop är ju den där lock och omstart.

Hade man bruteforcat en kod på 4 bokstäver eller siffror utan lock typ 500 lösenord i sekunden skulle man lätt kunna knäcka det eller?
__________________
Senast redigerad av TrixNe 2021-05-16 kl. 17:23.
Citera
2021-05-16, 18:04
  #53
Avstängd
WBRUTER

https://github.com/wuseman/WBRUTER

Knäcker android 9 och neråt om koden är kort och man inte blir utlåst vid varje försök om jag inte har fel.
Citera
2021-05-16, 19:32
  #54
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Har för övrigt gett upp på android 10.

Hade fortsatt om jag inte var tvungen att starta om mobilen varje gång.

Tycker ändå det är intressant att 4 siffriga koder kan knäckas ganska så snabbt.

Det som sätter stop är ju den där lock och omstart.

Hade man bruteforcat en kod på 4 bokstäver eller siffror utan lock typ 500 lösenord i sekunden skulle man lätt kunna knäcka det eller?
Mjo, du får ta typ: (antalet-möjliga-tecken^antal)/lösenord-per-sekund = antal sekunder för att testa alla lösenord.

Så 23^4 = 279841 kombinationer (du hade 23 st bokstäver tidigare). Sen delat på 500, 279841/500 = 559.68200 sekunder, eller drygt 9 minuter.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback