• 2
  • 3
2021-05-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babiankladd
No shit att det inte är sunt. Har tyvärr inget svar på den frågan. Försöker inte låta arrogant men det där är någonting jag inte kan svara på.

Vad är det du velat uttrycka?

Psykiska besvär kan ge sig negativa fysiska uttryck det är välkänt.
Citera
2021-05-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babiankladd
Kan börja med att säga att jag har lidit av detta i snart 3 år, dagligen i olika intensitet till och från. Jag har inte brukat några droger eller tabletter etc. Summering: Jag känner mig helt jävla väck i skallen varje dag jag vaknar. Världen känns overklig och läskig och varje steg jag tar så gungar det och jag känner mig ostadig (värst är det på morgonen). Känner knappt igen mig själv och känner mig maktlös. Fysiska symptom såsom ont i övre magen, sömnsvårigheter, huvudvärk, stel gångstil, värk i kroppen.

Har svårt att gå hemifrån själv då jag får panik pga overklighetskänslan och att jag är rädd för att tappa kontrollen. Även när jag tvingar mig ut som jag har gjort flera gånger klarar jag det men blir alltid ”vad är vitsen, det är så här varje gång och jag kan aldrig njuta av att vara ute utan panik” Det känns som att jag svamlar runt i min egna dimma och går på automatik (stela armrörelser och beter mig som en robot). Jag har läst mycket om DPDR och till och med köpt kurser och gjort övningar och annat som rekommenderas, accepterat tillståndet, progressiv muskelavslappning osv. Funkar inte på mig.

Jag har generell ångest konstant och har tidigare haft två fulländade panikattacker under de senaste 3 åren. Jag har lyckats identifiera triggern till panikattackerna och det kanske låter löjligt men har haft problem med rövkli mycket och var tvungen att smeta på scheriproct innan jag skulle iväg på en bilresa. Jag var bakis och reagerade konstigt på preparatet och fick attacken i bilen på en parkering. Det kändes som att mina kroppsdelar blev förlamade + alla andra typiska symptom såsom hjärtklappning, svettningar, döende känsla etc. Just den där förlamningen kanske bidrog till ett DPDR tillstånd men vad vet jag, kan vara placebo. Jag känner mig helt enkelt inte närvarande i min egna kropp, känns som jag inte kan kontrollera mig själv som har gjort att knappt vågar gå ut. Känner mig som en levande död.

Saker jag gjort: Allt som finns förutom medicin, då inkluderar jag all terapi kosttillskott och psykologer, undersökningar, blodprov allt. Det finns inga fysiska fel på mig, det är konstaterat.

Snälla hjälp mig, det är bara för mycket.

Du gör rätt i att vara skeptisk till mediciner. En enkel sak du kan prova är saffran. Det har i studier visat lovande resultat i nivå med antidepressiva mediciner och är helt biverkningsfritt.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6266642/

Jag har själv provat och är mycket förvånad över effekten. Köp pistiller sv hög kvalitet, kostar ~300:- för fem gram som räcker tillräckligt länge för att du ska se om det funkar. Nu kanske inte serotoninbrist är ditt huvudsakliga problem men det är tveklöst en del av det. Bra serotoninnivåer är en förutsättning för att resten ska lösas. Det ger känslan av att allt kommer ordna sig.
Citera
2021-05-16, 11:50
Medlem
babiankladds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du gör rätt i att vara skeptisk till mediciner. En enkel sak du kan prova är saffran. Det har i studier visat lovande resultat i nivå med antidepressiva mediciner och är helt biverkningsfritt.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6266642/

Jag har själv provat och är mycket förvånad över effekten. Köp pistiller sv hög kvalitet, kostar ~300:- för fem gram som räcker tillräckligt länge för att du ska se om det funkar. Nu kanske inte serotoninbrist är ditt huvudsakliga problem men det är tveklöst en del av det. Bra serotoninnivåer är en förutsättning för att resten ska lösas. Det ger känslan av att allt kommer ordna sig.
Hur förtär man dem?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in