2021-05-10, 16:53
Medlem
Hej jag undrar om man jobbar som timvikarie inom vården men har väldigt starka referenser ca 4stycken om man kan få privatlån på 100.000 med en inkomst på 20.000kr i månaden.
Alltså om jobbreferenser kan påverka valet? Med mina referenser har jag inga problem att få jobb dock så har jag inte jobbat ett helt år och fått upp årsinkomsten.
Så min fråga hjälper det att boka tid på banken för att få lånet?
Citera
2021-05-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politicalasylum4
Hej jag undrar om man jobbar som timvikarie inom vården men har väldigt starka referenser ca 4stycken om man kan få privatlån på 100.000 med en inkomst på 20.000kr i månaden.
Alltså om jobbreferenser kan påverka valet? Med mina referenser har jag inga problem att få jobb dock så har jag inte jobbat ett helt år och fått upp årsinkomsten.
Så min fråga hjälper det att boka tid på banken för att få lånet?
Det enda banken är intresserad av är din betalningsförmåga, alltså att du kan betala ränta och amorteringar på lånet. Dina referenser bryr de sig inte om. De vill se en fast och stadig inkomst, både historiskt och i framtiden.
Senast redigerad av Kringelikrok 2021-05-10 kl. 16:59.
Citera
2021-07-26, 08:48
Medlem
Hej

Detta är måhända inget svar men vet iinte riktigt vartt jag ska vända mig. Är en enssamstående tvåbarnsfarsa som riskerar att mista bostaden på grund av att den ska helrenoveras och det kommer att kosta oss 40000. Jag har inga besparingar men ett fast jobb sedan två år. jag skulle behöva låna dessa pengar mot den ränta som krävs. Lånet kan betalas tillbaka på ett år-18 månader. Har ett par skattesdkuleder på ca 15000 hos kf men inget annat. Kan och vill nån hjälpa oss, så tacksam för snabbt svar. Jag har ingen säkerhet mer än det vi äger i form av instrument och tekniska prylar, men därmot referenser från arbetysfgivare samt inkomstuppgifter från de sneaste åren,.

Tack på förhand, vare sig ni kan själv eller vet någon som kan ställa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in