Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 10:09
  #9421
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Stämmer också bra, båda var kära när Linda gjorde sitt uppföljningsbesök men det praktiska fick avgöra och då gick det inte att ha en relation.

Därför hoppas jag nu att Daniel kommer bli lycklig med sin nya tjej, men det låter ju bra, han har ju känt henne länge, hon har tagit hand om barnen och dem gillar henne och hade ju enligt artikeln varit kär i Daniel även under tiden då han medverkade i BSF men höll då tillbaka känslorna. Och här finns ju inget avstånd då hon bor i samma by, och såg också att dem bor ihop nu. Väldigt fint när sånt här händer . Framgår även att dem varit ihop i två och ett halvt år så goda odds denna gången

Surt som sagt när det inte går av praktiska orsaker trots att kärleken finns där.

Oj, två och halvt år, då var hon alltså 18 när dom träffades och han 39... Visst, ålder är bara en siffra och allt sådant men det beror ju en hel del på vilka åldrar vi snackar om. Såpass ung tjej och en medelålders känns lite udda.
Visst att det var hon som "gick för det" men ändå lite väl stor åldersskillnad med tanke på hennes ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Köttbonden Klas Karlsson var med i ”Bonde söker fru” 2012 och blev förälskad i brevskrivaren Sandra Olsson.
Nu är kärlekssagan mellan bondeparet över.
– Ibland räcker det inte att två personer älskar varandra, säger paret i ett gemensamt uttalande på Linda Lindorffs blogg.



https://www.aftonbladet.se/nojesblad...g-sa-smartsamt

Tråkigt värre, det är ju dessutom barn inblandat. Det där får jag säga var ett av dom par jag tycker har passat bäst ihop genom alla säsonger av BSF. Det var liksom som gjort för att hålla tyckte jag då.

Undrar om det var för att dom hade för olika liv månne, hon var ju kommunalpolitiker och siktar kanske på karriär där för SD som var hennes parti medan Klas hade gården. Det känns som två extremt skilda världar.
Citera
2018-10-17, 12:59
  #9422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Surt som sagt när det inte går av praktiska orsaker trots att kärleken finns där.

Oj, två och halvt år, då var hon alltså 18 när dom träffades och han 39... Visst, ålder är bara en siffra och allt sådant men det beror ju en hel del på vilka åldrar vi snackar om. Såpass ung tjej och en medelålders känns lite udda.
Visst att det var hon som "gick för det" men ändå lite väl stor åldersskillnad med tanke på hennes ålder.



Tråkigt värre, det är ju dessutom barn inblandat. Det där får jag säga var ett av dom par jag tycker har passat bäst ihop genom alla säsonger av BSF. Det var liksom som gjort för att hålla tyckte jag då.

Undrar om det var för att dom hade för olika liv månne, hon var ju kommunalpolitiker och siktar kanske på karriär där för SD som var hennes parti medan Klas hade gården. Det känns som två extremt skilda världar.

Det kan ju också vara att Daniels nya tjej söker något av en fadersgestalt? Man vet ju inte vad hon har haft för uppväxt, kanske en uppväxt med en frånvarande pappa och brukar det inte ofta bli då att den typen av tjejer söker sig just till äldre män?!
Citera
2018-10-18, 08:16
  #9423
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det kan ju också vara att Daniels nya tjej söker något av en fadersgestalt? Man vet ju inte vad hon har haft för uppväxt, kanske en uppväxt med en frånvarande pappa och brukar det inte ofta bli då att den typen av tjejer söker sig just till äldre män?!

Det kan givetvis vara en anledning. Har dock svårt att se vad han får ut i ett sådant förhållande mer än i sänghalmen isf om man ska uttrycka det rakt ut.
Menar på intet sätt att hon skulle vara dum men med såpass stor åldersskillnad är det ofta svårt att få allt att klicka då det är så olika stadier i livet.
Citera
2018-10-18, 09:38
  #9424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det kan givetvis vara en anledning. Har dock svårt att se vad han får ut i ett sådant förhållande mer än i sänghalmen isf om man ska uttrycka det rakt ut.
Menar på intet sätt att hon skulle vara dum men med såpass stor åldersskillnad är det ofta svårt att få allt att klicka då det är så olika stadier i livet.

Kan ju bli en situation där Daniel vill ha flera barn men hon inte känner sig redo för barn ännu. Men man vet ju inte, en del tjejer får ju barn när dem är yngre än 21 så det kanske inte är nåt problem för hennes del. Det motsatta skulle ju också kunna bli ett problem, att hon vill ha egna barn på sikt men Daniel säger nej för han tycker det räcker med dem barn han redan har.
Citera
2018-10-19, 08:42
  #9425
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kan ju bli en situation där Daniel vill ha flera barn men hon inte känner sig redo för barn ännu. Men man vet ju inte, en del tjejer får ju barn när dem är yngre än 21 så det kanske inte är nåt problem för hennes del. Det motsatta skulle ju också kunna bli ett problem, att hon vill ha egna barn på sikt men Daniel säger nej för han tycker det räcker med dem barn han redan har.

Ja, han får ju liksom isf "Börja om" i livet beträffande just barnbiten.
Nu har jag hunnit bli så gammal att många vänner har kommit ur småbarnsåren och hur underbart det än är med bebisar etc är det liksom en tid som är gjord nu för dom och som flertalet av dom säger är det nu "andra tider". Att liksom börja om igen med småbarn med vakna nätter etc är inte så lockande om man gjort det redan kanske.
Man har ju sett fall där det varit så att ena parten haft barn sedan tidigare men paret har skaffat barn för att ena parten vill ha ett eget, visst finns det något fint i det men det blir sällan bra heller.
Citera
2018-10-22, 22:55
  #9426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, han får ju liksom isf "Börja om" i livet beträffande just barnbiten.
Nu har jag hunnit bli så gammal att många vänner har kommit ur småbarnsåren och hur underbart det än är med bebisar etc är det liksom en tid som är gjord nu för dom och som flertalet av dom säger är det nu "andra tider". Att liksom börja om igen med småbarn med vakna nätter etc är inte så lockande om man gjort det redan kanske.
Man har ju sett fall där det varit så att ena parten haft barn sedan tidigare men paret har skaffat barn för att ena parten vill ha ett eget, visst finns det något fint i det men det blir sällan bra heller.

Precis, har man redan halvstora barn som Daniel har så tror jag man har klarat av livet med blöjor, nappflaskor och hämtningar, lämningar på dagis med mera. Och har sett på nära håll det du nämner att det sällan blir bra när man skaffar barn för att ens nya partner vill ha ett eget barn. Det kan funka men de fall jag sett har i de flesta fall varit motsatt och lett till att relationen avslutats till och med.
Citera
2018-10-23, 10:06
  #9427
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Han är lyckligt nygift med sin Sandra.
Nu har Tanna-Klas skiljt sig:

https://www.expressen.se/noje/tv-par...-skilda-vagar/
Citera
2018-11-04, 09:53
  #9428
Medlem
https://www.expressen.se/noje/extra/...karleken-i-tv/

Ett gäng bönder söker nu kärleken i det populära programmet "Bonde söker fru".
Men under den senaste tiden har några av de mest lovande bondeparen brutit upp – nästan som en förbannelse.
”Ofattbart sorgligt”, skriver programledaren Linda Lindorff på sin Instagram.
Citera
2018-11-04, 10:27
  #9429
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
https://www.expressen.se/noje/extra/...karleken-i-tv/

Ett gäng bönder söker nu kärleken i det populära programmet "Bonde söker fru".
Men under den senaste tiden har några av de mest lovande bondeparen brutit upp – nästan som en förbannelse.
”Ofattbart sorgligt”, skriver programledaren Linda Lindorff på sin Instagram.

Ser man på dessa par är det väl egentligen bara Klas & Sandra samt Stefan & Hanna man trodde det skulle hålla länge för.

Övriga var ju par som ifrågasättes beträffande hur länge det skulle hålla direkt när valen gjordes i de årens BSF-trådar.

De två som troddes på trodde jag dock stenhårt på och det var givetvis överraskande att det tog slut.
Citera
2018-11-07, 18:42
  #9430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
https://www.expressen.se/noje/extra/...karleken-i-tv/

Ett gäng bönder söker nu kärleken i det populära programmet "Bonde söker fru".
Men under den senaste tiden har några av de mest lovande bondeparen brutit upp – nästan som en förbannelse.
”Ofattbart sorgligt”, skriver programledaren Linda Lindorff på sin Instagram.


Jag var paff när det gäller Klas och Sandra samt Stefan och Hanna, men med dem övriga paren som nämns i artikeln, nej inte ett dugg. Där gick man ju mera och väntade på att det skulle ta slut.
Citera
2018-11-07, 20:45
  #9431
Medlem
__Alez__s avatar
Ett jävla smackande när det ska kyssas.
Citera
2018-11-07, 22:11
  #9432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
https://www.expressen.se/noje/extra/...karleken-i-tv/

Ett gäng bönder söker nu kärleken i det populära programmet "Bonde söker fru".
Men under den senaste tiden har några av de mest lovande bondeparen brutit upp – nästan som en förbannelse.
”Ofattbart sorgligt”, skriver programledaren Linda Lindorff på sin Instagram.
Det beror såklart på torkan och medföljande inkomstbortfall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback