• 2
  • 3
2021-05-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag tror tyvrr du missat det helt. Ls noggrant det jag har att skriva. Jag hamnar i underskott, no problem. Jag har flera konton, varav ett paypal. Jag har skert gjort 150-200 verfringar frn paypal kontot till mitt bankkonto under ren. Dessa har som regel tagit 1 arbetsdag, MAX 2. Nu har jag begrt en summa pengar frn paypal i Tisdags. De godknnde uttaget direkt och hade frvntat mig pengarna i Onsdags, Senaste torsdags. Pengarna saknas fortfarande.

Satt att du sitter och harpar om ngot system som riksbanken ligger bakom r ju ren bullshit. Det systemet har fungerat hur bra som helst; du vet helt enkelt inte vad du pratar om men ltsas leka smart.

Banken brukar sga 3-5 arbetsdagar, men det r bullshit. Det brukar inte ta mer n 1 arbetsdag. I detta fall sg man ett intresse i att frlnga gireringen s lnge som mjligt. Istllet fr att gra 0 kr p min vertrassering kommer man gra 700 kr + rnta. r du s efterbliven att du inte inser detta?
Har aldrig ftt uppfattning om att vertrasseringsavgift r 100 kr per dag. Det mste vara stora belopp som du ligger back om det ska bli 700 + rnta.
Citera
2021-05-07, 23:09
Medlem
Citat:
Mste bertta detta; men frgan r om detta r en av dem mest genomruttna bankerna som existerar?

Det hela brjade med att jag hamnade i underskott i mndags. Frskte flytta ver pengar fr att "tcka hlet", verfringen tar som i regel 1 arbets dag.

Nu 4 dagar senare har jag inte ftt en enda re insatt och ligger fortfarande i minus. Detta kommer resultera i 100 kr vertrassavgift per dag + 13.50 % rnta. Har skert gjort 100 verfringar frn paypal som inte tagit mer n en dag.

Diskutera; r bankmaffian helt hnsynsls och gr exakt vad som helst fr att maximera vinsten? Hur genomrutten kan man vara?

Undrar om ni andra varit med om liknande; har satt detta i brott men ber mod att placera denna i rtt mne!

Ja den r rutten. Men systemet r ocks korrupt. Det r vl inte lika mycket negativ rnta nu, men ett oerhrt galen sorts bank: Dvs om banken gr dligt fr den lna av staten (riksbanken) till negativ rnta. Dvs banken fr mer pengar tillbaka n den lnade.
S banker vill inte ha kunder med pengar - banker vill bara ha skuldtagande kunder. Det r till och med s att kundservicen inte r den verksamhet som banken tjnar mest p.
Citera
2021-08-19, 00:47
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det r snarare positivt att banker i sin tafatthet nr allt lgre niver i sin vinstmaximering.
Ta inte ln, inte ens boln, inga amorteringar.
Det r s och endast s vi fr bankerna p knna..
Detta. Ska du lna pengar s lna av CSN nr du studerar. Allt annat betalas frn lnen, inte via ln.
Citera
2021-08-19, 05:22
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Mste bertta detta; men frgan r om detta r en av dem mest genomruttna bankerna som existerar?

Det hela brjade med att jag hamnade i underskott i mndags. Frskte flytta ver pengar fr att "tcka hlet", verfringen tar som i regel 1 arbets dag.

Nu 4 dagar senare har jag inte ftt en enda re insatt och ligger fortfarande i minus. Detta kommer resultera i 100 kr vertrassavgift per dag + 13.50 % rnta. Har skert gjort 100 verfringar frn paypal som inte tagit mer n en dag.

Diskutera; r bankmaffian helt hnsynsls och gr exakt vad som helst fr att maximera vinsten? Hur genomrutten kan man vara?

Undrar om ni andra varit med om liknande; har satt detta i brott men ber mod att placera denna i rtt mne!

r bankerna skurkar bara fr att du inte har koll p din egen ekonomi? Skrp till dig och se till att inte hamna i den situationen framver.
Hade du haft koll s hade du aldrig hamnat dr.
Citera
2021-09-01, 15:35
Bannlyst
Och deras sprr mot kp utanfr Sverige funkar inte heller, iaf inte om man anvnder sitt Nordea Debit med Apple Pay.

/J
Citera
2021-11-18, 09:14
Medlem
twoeggss avatar
Frsker logga in med bankid p dator via deras hemsida, men tydligen ska man skanna ngon qr-kod. S man mste ha mobil fr att logga in med bankid... Hmm?
Citera
2021-11-18, 19:40
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Svar:JA! Nordea r en vidrig skitbank! Har bara negativa erfarenheter av denna bank.
Citera
2021-11-18, 20:59
Medlem
miikoss avatar
Norde har vl var jag frsr beroende p vilken typ av kund man r.

vertrasseringsavgift
Insttningsavgift
Kolla saldo i bankomat-avgift

Skert andra saker med.

Bytte till bank som endast har vertrasseringsavgift (som oftast endast lggs p om man r flera dagar sen).

S ja, Nordea har en del avgifter som man oftast kan slippa med att byta bank.
Citera
2021-11-18, 21:04
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Frsker logga in med bankid p dator via deras hemsida, men tydligen ska man skanna ngon qr-kod. S man mste ha mobil fr att logga in med bankid... Hmm?

De menar "Mobilt BankID" nr de skriver "BankID".

BankID p datorn verark inte fungera.

Andra stt att QR-kodlsare eller e-kod.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här