• 2
  • 3
2021-05-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag tror tyvärr du missat det helt. Läs noggrant det jag har att skriva. Jag hamnar i underskott, no problem. Jag har flera konton, varav ett paypal. Jag har säkert gjort 150-200 överföringar från paypal kontot till mitt bankkonto under åren. Dessa har som regel tagit 1 arbetsdag, MAX 2. Nu har jag begärt en summa pengar fårn paypal i Tisdags. De godkännde uttaget direkt och hade förväntat mig pengarna i Onsdags, Senaste torsdags. Pengarna saknas fortfarande.

Satt att du sitter och harpar om något system som riksbanken ligger bakom är ju ren bullshit. Det systemet har fungerat hur bra som helst; du vet helt enkelt inte vad du pratar om men låtsas leka smart.

Banken brukar säga 3-5 arbetsdagar, men det är bullshit. Det brukar inte ta mer än 1 arbetsdag. I detta fall såg man ett intresse i att förlänga gireringen så länge som möjligt. Istället för att göra 0 kr på min övertrassering kommer man göra 700 kr + ränta. Är du så efterbliven att du inte inser detta?
Har aldrig fått uppfattning om att övertrasseringsavgift är 100 kr per dag. Det måste vara stora belopp som du ligger back om det ska bli 700 + ränta.
Citera
2021-05-07, 23:09
Medlem
Citat:
Måste berätta detta; men frågan är om detta är en av dem mest genomruttna bankerna som existerar?

Det hela började med att jag hamnade i underskott i måndags. Försökte flytta över pengar för att "täcka hålet", överföringen tar som i regel 1 arbets dag.

Nu 4 dagar senare har jag inte fått en enda öre insatt och ligger fortfarande i minus. Detta kommer resultera i 100 kr övertrassavgift per dag + 13.50 % ränta. Har säkert gjort 100 överföringar från paypal som inte tagit mer än en dag.

Diskutera; är bankmaffian helt hänsynslös och gör exakt vad som helst för att maximera vinsten? Hur genomrutten kan man vara?

Undrar om ni andra varit med om liknande; har satt detta i brott men ber mod att placera denna i rätt ämne!

Ja den är rutten. Men systemet är också korrupt. Det är väl inte lika mycket negativ ränta nu, men ett oerhört galen sorts bank: Dvs om banken går dåligt får den låna av staten (riksbanken) till negativ ränta. Dvs banken får mer pengar tillbaka än den lånade.
Så banker vill inte ha kunder med pengar - banker vill bara ha skuldtagande kunder. Det är till och med så att kundservicen inte är den verksamhet som banken tjänar mest på.
Citera
2021-08-19, 00:47
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det är snarare positivt att banker i sin tafatthet når allt lägre nivåer i sin vinstmaximering.
Ta inte lån, inte ens bolån, inga amorteringar.
Det är så och endast så vi får bankerna på knäna..
Detta. Ska du låna pengar så låna av CSN när du studerar. Allt annat betalas från lönen, inte via lån.
Citera
2021-08-19, 05:22
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Måste berätta detta; men frågan är om detta är en av dem mest genomruttna bankerna som existerar?

Det hela började med att jag hamnade i underskott i måndags. Försökte flytta över pengar för att "täcka hålet", överföringen tar som i regel 1 arbets dag.

Nu 4 dagar senare har jag inte fått en enda öre insatt och ligger fortfarande i minus. Detta kommer resultera i 100 kr övertrassavgift per dag + 13.50 % ränta. Har säkert gjort 100 överföringar från paypal som inte tagit mer än en dag.

Diskutera; är bankmaffian helt hänsynslös och gör exakt vad som helst för att maximera vinsten? Hur genomrutten kan man vara?

Undrar om ni andra varit med om liknande; har satt detta i brott men ber mod att placera denna i rätt ämne!

Är bankerna skurkar bara för att du inte har koll på din egen ekonomi? Skärp till dig och se till att inte hamna i den situationen framöver.
Hade du haft koll så hade du aldrig hamnat där.
Citera
2021-09-01, 15:35
Bannlyst
Och deras spärr mot köp utanför Sverige funkar inte heller, iaf inte om man använder sitt Nordea Debit med Apple Pay.

/J
Citera
2021-11-18, 09:14
Medlem
twoeggss avatar
Försöker logga in med bankid på dator via deras hemsida, men tydligen ska man skanna någon qr-kod. Så man måste ha mobil för att logga in med bankid... Hmm?
Citera
2021-11-18, 19:40
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Svar:JA! Nordea är en vidrig skitbank! Har bara negativa erfarenheter av denna bank.
Citera
2021-11-18, 20:59
Medlem
miikoss avatar
Norde har väl var jag försår beroende på vilken typ av kund man är.

Övertrasseringsavgift
Insättningsavgift
Kolla saldo i bankomat-avgift

Säkert andra saker med.

Bytte till bank som endast har Övertrasseringsavgift (som oftast endast läggs på om man är flera dagar sen).

Så ja, Nordea har en del avgifter som man oftast kan slippa med att byta bank.
Citera
2021-11-18, 21:04
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Försöker logga in med bankid på dator via deras hemsida, men tydligen ska man skanna någon qr-kod. Så man måste ha mobil för att logga in med bankid... Hmm?

De menar "Mobilt BankID" när de skriver "BankID".

BankID på datorn verark inte fungera.

Andra sätt att QR-kodläsare eller e-kod.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in