Citat:
Ursprungligen postat av
deerhunter
Jag kan delge det jag vet om Sigrid. Hon hade varit och badat utanför Kallfors. När dom cyklade dom hem skulle dom korsa vägen (70-väg) och hon tittade sig inte för. Blev påkörd av en Van.
Mannen som körde bilen var nykter alkoholist som blivit av med körkortet pga rattfylla. Dock nykter vid tillfället. Han hade lånat bilen av en vän, som sade sig inte ha lånat ut den, för att inte själv bli straffad. Vet inte om han åkte på vållande, men minst grov olovlig körning och egenmäktigt förfarande för han "lånat" bilen
Känner hennes broder, enligt honom skulle hon ha cyklad på väg hem från någon festival. Kände inte till av vem eller hur olyckan hade inträffat, bara att det skedde vid vägen utanför Kallfors. Tror det var sommaren 2002.
Det var bara ett par år sedan som deras syster också bestämde sig för att avsluta sitt liv.. Hon var en ensamstående trebarnsmamma som verkat ha haft det svårt i livet vad jag vet.
Allt är bara så himla tragiskt

Jag hoppas alla närstående kan finna frid, trots dessa djupa sår som alltid kommer finnas kvar oavsett.