2021-05-22, 11:17
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Men sluta!

Påven och Vatikanen har väl öppnat för att det kan finnas annat liv i våran galax, kanske till och med intelligent liv.

”Utomjordingen är min broder”, så lyder den intresseväckande rubriken i onsdagens upplaga av Vatikanens egen dagstidning Osservatore Romano, där påvens chefsastronom, José Gabriel Funes, intervjuas.

https://sverigesradio.se/artikel/2071171

Det gäller att anpassa sig för religiösa nu om dom inte ska bli ifrån åkta helt och hållet.

Rätt som det är så hittar NASAs rullande laborationer bevis för att det funnits (eller finns) liv på Mars.
Jag undrar verkligen om det blir just Nasa som "hittar" de bevisen.

För det verkar ju faktiskt inte som att de vill.

Kina hade jag hellre satsat pengarna på, med den enda förhoppningen om att de velat dela med sig av sina fynd.
Bara det att det ju inte verkar så ... Dessutom så vet de ju redan att Nasa (och det amerikanska "etablissemanget") inte vill ta i den frågan med tång ens.

Kina bryr sig föga om vad förstockade amerikanska högerkristna fanatiker tycker.
Och det Kina kommer att använda sin nyfunna kunskap till, kommer ju att vara som maktmedel, som diplomatiskt verktyg.
Du vet, på samma sätt som de gjort i fyratusen år - gåvor och gengåvor.
Citera
2021-05-22, 11:28
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag undrar verkligen om det blir just Nasa som "hittar" de bevisen.

För det verkar ju faktiskt inte som att de vill.

Kina hade jag hellre satsat pengarna på, med den enda förhoppningen om att de velat dela med sig av sina fynd.
Bara det att det ju inte verkar så ... Dessutom så vet de ju redan att Nasa (och det amerikanska "etablissemanget") inte vill ta i den frågan med tång ens.

Kina bryr sig föga om vad förstockade amerikanska högerkristna fanatiker tycker.
Och det Kina kommer att använda sin nyfunna kunskap till, kommer ju att vara som maktmedel, som diplomatiskt verktyg.
Du vet, på samma sätt som de gjort i fyratusen år - gåvor och gengåvor.

Varför skulle inte NASA vilja hitta och berätta om dom skulle hitta bevis, då deras budget skulle tiodubblas vid en sådan nyhet?!

Sedan så spelar det ingen roll för mig vem som hittar det slutgiltiga beviset... bara dom gör det under min livstid.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-05-22 kl. 11:31.
Citera
2021-05-22, 11:28
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Ambelain skriver förbluffande vettiga texter - Utbildande om 1800 talets astronomer och blinkande sken från Mars, Venus med mera, och jag visste inte att USA militär telegraferade till planeterna, och månen - undra om de inte använde extremt kraftiga strålkastare också, det hade jag gjort lol

1800 talet skulle man kanske vilja vara i - där Jules Verne är den mest radikala författaren som finnes på denna jord - samt han borde förbjudas...haha
Det finns ju en ny filmversion av "War of the Worlds" som är gjord i sk "mockumentary-stil."

Där den grundläggande idén är att allt vad vi trott oss veta om Första världskriget, som vi lärt oss från de gamla journalfilmerna osv, egentligen är en "klipp-och-klistra-version" av vad som i Själva Verket Hände.

Och det som alltså hände på riktigt, men som blivit nedtystat, var alltså att Marsianerna gick till attack.
Första världskriget var alltså inget krig mellan länder och sammanslutningar av länder, som vi trodde, utan i själva verket var det Alla vi människor, alla länder som Tillsammans utkämpade ett Sant Världskrig mot den marsianska attacken.

För, inte alla av dessa gamla journalfilmer blev ju klippta och klistrade, utan vissa hittades i sitt originalutförande.
Och där kan man alltså se vad som i själva verket skedde, och vilka som soldaterna egentligen kämpade mot.

Det var marsianernas Tripoder alltså. Med strålvapen och hiskeliga tutor, som hotade ödelägga hela mänskligheten för gott.
Men tillsammans lyckades vi uppbåda både mannamod och kraft nog för att slå tillbaka.
Till slut vann vi striden, men det berodde ju på att marsianerna inte klarade av vår unika biosfär, utan de blev sjuka och så hjälte vi den på traven när de försvagats tillräckligt mycket.

En mycket spännande idé, det är det faktiskt.
Tyvärr är inte filmen helt 100 helt igenom.
Den lider en hel del för sin bristande finansiering. Men så var det ju heller aldrig menat att bli en internationell Blockbuster heller ...

Men, som sagt, som idé är den iaf närmast enastående.
Stuff for dagdrömmar, som det heter ... =)
Citera
2021-05-22, 11:39
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Varför skulle inte NASA vilja hitta bevis, då deras budget skulle tiodubblas vid en sådan nyhet?!

Sedan så spelar det ingen roll för mig vem som hittar det slutgiltiga beviset... bara dom gör det under min livstid.
Fråga inte mig om det.
Du måste vända till de de ansvariga, och de hittar du hos Nasa och de som beslutar.
Inte hos mig.

Det ÄR emellertid just dem, just Nasa, som gjort det medvetna, aktiva beslutet att totalt skrota och ignorera varje form av ombordvarande instrument som skulle kunna detektera liv.
Det beslutet tog de direkt efter Viking-sondernas paradigmbrytande fynd.

Om du verkligen inte visste detta så har du helt enkelt ingen rätt att ens uttala dig om frågan, och verkligen inte försöka spela Allan eller något sådant.

Vetenskapligt sett, så finns det ju INGET försvar för det beslutet.
Inget överhuvudtaget.
Att medvetet välja att inte ens ta med instrument som skulle kunna detelktera liv och spår av liv, det är ju ett direkt hån mot allt vad vetenskapen står för.

Men jag förstår ju på hur du skriver att du inte ens bryr dig.
Om Nasa säger att du ska hoppa så gör du bara det, och du ser inte minsta anledning att ifrågasätta det heller.

Du förstår inte.
Och du bryr sig inte.

Du klarar inte ens att ta in det faktum att Nasa hade möjligheten - under alla dessa årtionden - att genomföra en parallell livsdetekterande mission samtidigt som deras övriga uppdrag genomfördes.
Men att de valde att bara skita i det.

De valde alltså att skita i den mänskliga historiens allra viktigaste upptäckt, någonsin - trots att de som sagt hade möjligheten.

Det finns ingen - ingen som helst - ursäkt för det.
Ingen.

Och du gör dig själv till en värdelös fåntratt om du ens försöker andas i riktningen att de gjort rätt i att skita i det.
Det går liksom inte att ta Någonting du skriver på allvar isf.
Du är utvecklingsstörd, mentalt efterbliven.
Du är en sån där chimpans du vet, som har blöja på sig och som stoppar apelsiner i munnen som den gömmer bakom sina läppar, gör pruttljud osv.
Citera
2021-05-22, 11:48
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Men sluta!

Påven och Vatikanen har väl öppnat för att det kan finnas annat liv i våran galax, kanske till och med intelligent liv.

”Utomjordingen är min broder”, så lyder den intresseväckande rubriken i onsdagens upplaga av Vatikanens egen dagstidning Osservatore Romano, där påvens chefsastronom, José Gabriel Funes, intervjuas.

https://sverigesradio.se/artikel/2071171

Det gäller att anpassa sig för religiösa nu om dom inte ska bli ifrån åkta helt och hållet.

Rätt som det är så hittar NASAs rullande laborationer bevis för att det funnits (eller finns) liv på Mars.
Alltså, det du missar här är att den där astronom-fadern, är Katolik.

Och de amerikanska kristna fanatikerna är inte katoliker - de är protestantiska evangelister.
De ser katoliker, och särskilt påven, som djävulens avkomma, och påven som antikrist himself.

De amerikanska kristna fanatikerna tolkar Bibeln på ett sätt de menar är Bokstavligt.
De menar att vi, människan, är "skapelsen blomma" och är Högst i hela livshierarkin.
Över oss finns endast Gud, och människan är gjorda som Guds avbild.

Därför, menar de, kan det inte finnas några högre stående utomjordingar.
För det hade ju krockat med Guds besked om att det bara är Vi Människor som är de allra högsta.

Alltså måste allt utomjordiskt vara av Satan.

Ja, det är inte något som JAG sitter här och hittar på.
Detta är direkt från dem.

Det är därför de är skitande livrädda för allt som har med liv i rymden att göra, oavsett om det handlar om fossil från urgammalt utdött liv, eller om det är nu levande - avancerat eller primitivt.
Det spelar ingen roll för dem eftersom det per definition måste vara av Satan om det inte kommer från Jorden.

Och dessa gökar har alltså inflytande över den amerikanska vetenskapen, bla rymdforskningen och Nasa.
USA är fortfarande betydligt mer religiöst än vad media lockar en att tro.
Det var så det landet började, och det har aldrig upphört att vara så.

Herregud männska, de t.o.m. dödade ju sin egen president ju (som var katolik). Och då gjorde det ju inget eftersom han ju inte var en rättrogen ändå.
Citera
2021-05-22, 11:57
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Alltså, det du missar här är att den där astronom-fadern, är Katolik.

Och de amerikanska kristna fanatikerna är inte katoliker - de är protestantiska evangelister.
De ser katoliker, och särskilt påven, som djävulens avkomma, och påven som antikrist himself.

De amerikanska kristna fanatikerna tolkar Bibeln på ett sätt de menar är Bokstavligt.
De menar att vi, människan, är "skapelsen blomma" och är Högst i hela livshierarkin.
Över oss finns endast Gud, och människan är gjorda som Guds avbild.

Därför, menar de, kan det inte finnas några högre stående utomjordingar.
För det hade ju krockat med Guds besked om att det bara är Vi Människor som är de allra högsta.

Alltså måste allt utomjordiskt vara av Satan.

Ja, det är inte något som JAG sitter här och hittar på.
Detta är direkt från dem.

Det är därför de är skitande livrädda för allt som har med liv i rymden att göra, oavsett om det handlar om fossil från urgammalt utdött liv, eller om det är nu levande - avancerat eller primitivt.
Det spelar ingen roll för dem eftersom det per definition måste vara av Satan om det inte kommer från Jorden.

Och dessa gökar har alltså inflytande över den amerikanska vetenskapen, bla rymdforskningen och Nasa.
USA är fortfarande betydligt mer religiöst än vad media lockar en att tro.
Det var så det landet började, och det har aldrig upphört att vara så.

Herregud männska, de t.o.m. dödade ju sin egen president ju (som var katolik). Och då gjorde det ju inget eftersom han ju inte var en rättrogen ändå.

Men sluta!

Hur fan skulle dom kunna lägga locket på en sådan eventuell nyhet?? Årtusendets vetenskapliga upptäckt!!

Dom kunde ju för helvete inte ens hålla en nersprutat blå klänning hemlig.
Citera
2021-05-22, 11:59
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Fråga inte mig om det.
Du måste vända till de de ansvariga, och de hittar du hos Nasa och de som beslutar.
Inte hos mig.

Det ÄR emellertid just dem, just Nasa, som gjort det medvetna, aktiva beslutet att totalt skrota och ignorera varje form av ombordvarande instrument som skulle kunna detektera liv.
Det beslutet tog de direkt efter Viking-sondernas paradigmbrytande fynd.

Om du verkligen inte visste detta så har du helt enkelt ingen rätt att ens uttala dig om frågan, och verkligen inte försöka spela Allan eller något sådant.

Vetenskapligt sett, så finns det ju INGET försvar för det beslutet.
Inget överhuvudtaget.
Att medvetet välja att inte ens ta med instrument som skulle kunna detelktera liv och spår av liv, det är ju ett direkt hån mot allt vad vetenskapen står för.

Men jag förstår ju på hur du skriver att du inte ens bryr dig.
Om Nasa säger att du ska hoppa så gör du bara det, och du ser inte minsta anledning att ifrågasätta det heller.

Du förstår inte.
Och du bryr sig inte.

Du klarar inte ens att ta in det faktum att Nasa hade möjligheten - under alla dessa årtionden - att genomföra en parallell livsdetekterande mission samtidigt som deras övriga uppdrag genomfördes.
Men att de valde att bara skita i det.

De valde alltså att skita i den mänskliga historiens allra viktigaste upptäckt, någonsin - trots att de som sagt hade möjligheten.

Det finns ingen - ingen som helst - ursäkt för det.
Ingen.

Och du gör dig själv till en värdelös fåntratt om du ens försöker andas i riktningen att de gjort rätt i att skita i det.
Det går liksom inte att ta Någonting du skriver på allvar isf.
Du är utvecklingsstörd, mentalt efterbliven.
Du är en sån där chimpans du vet, som har blöja på sig och som stoppar apelsiner i munnen som den gömmer bakom sina läppar, gör pruttljud osv.

Konspirations afton märker jag. Och baserat på dom gamla vikingarna dessutom.

Det är ju inte som att dom senare rovers kör omkring med lösnäsa och rolig hatt på sig just nu.

Är du en sån där foliehatt?
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-05-22 kl. 12:02.
Citera
2021-05-22, 12:05
Medlem
Citat:
Det finns ju en ny filmversion av "War of the Worlds" som är gjord i sk "mockumentary-stil."

Där den grundläggande idén är att allt vad vi trott oss veta om Första världskriget, som vi lärt oss från de gamla journalfilmerna osv, egentligen är en "klipp-och-klistra-version" av vad som i Själva Verket Hände.

Och det som alltså hände på riktigt, men som blivit nedtystat, var alltså att Marsianerna gick till attack.
Första världskriget var alltså inget krig mellan länder och sammanslutningar av länder, som vi trodde, utan i själva verket var det Alla vi människor, alla länder som Tillsammans utkämpade ett Sant Världskrig mot den marsianska attacken.

För, inte alla av dessa gamla journalfilmer blev ju klippta och klistrade, utan vissa hittades i sitt originalutförande.
Och där kan man alltså se vad som i själva verket skedde, och vilka som soldaterna egentligen kämpade mot.

Det var marsianernas Tripoder alltså. Med strålvapen och hiskeliga tutor, som hotade ödelägga hela mänskligheten för gott.
Men tillsammans lyckades vi uppbåda både mannamod och kraft nog för att slå tillbaka.
Till slut vann vi striden, men det berodde ju på att marsianerna inte klarade av vår unika biosfär, utan de blev sjuka och så hjälte vi den på traven när de försvagats tillräckligt mycket.

En mycket spännande idé, det är det faktiskt.
Tyvärr är inte filmen helt 100 helt igenom.
Den lider en hel del för sin bristande finansiering. Men så var det ju heller aldrig menat att bli en internationell Blockbuster heller ...

Men, som sagt, som idé är den iaf närmast enastående.
Stuff for dagdrömmar, som det heter ... =)

Lolz - i princip samtliga sci-fi filmer som handlar om aliens som är elaka och som landar på Jorden, så är det alltid en liten liten biologisk grej som gör att de inte kan finnas på jorden.

Rent sporadiskt kommer jag att tänka på filmen Signs https://www.imdb.com/title/tt0286106/- och där var vapnet mot Aliens vatten...vanligt vatten tålde de inte. Dessa högintelligenta varelser kan inte simpel biologi.

Filmen du nämner är ju https://www.imdb.com/title/tt2507628/ War of the Worlds the True Story.

Den har jag inte sett - tackar för det tipset!
Senast redigerad av Grobil 2021-05-22 kl. 12:08.
Citera
2021-05-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De byggde aldrig några andra strukturer som broar, vägar, hus, eller underjordiska strukturer? Utan plötsligt en dag i djungeln vaknade de upp, tog sig en banan och sen tillverkade de ett flygande tefat?

Min tanke är att byggnader etc på jorden vittrat eller eroderat bort under miljontals år. En farkost högt upp i atmosfären kanske skulle klara sig längre.
Citera
2021-05-23, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Min tanke är att byggnader etc på jorden vittrat eller eroderat bort under miljontals år. En farkost högt upp i atmosfären kanske skulle klara sig längre.

Dinosaurierna dog ut för över 60 miljoner år sedan, och dem har vi ju gott om bevis för i form av efterlämningar..
Citera
2021-05-24, 07:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
En tanke som slog mig och som jag inte sett diskuterats. Om vi fann ett icke av naturen eller människan skapat objekt som kretsar i omlopp kring jorden eller eventuellt skulle kraschat någonstans på jorden.

Skulle inte det finnas en möjlighet att detta faktiskt är skapat av en tidigare högstående civilisation som levde här på jorden för låt säga 100 miljoner år sedan. Eftersom den kretsat runt jorden har den bibevarats i ett bättre skick än om den skulle hittats via en utgrävning på jorden.

Om vi tänker sannolkhetsmässigt. Vad är mest sannolikt. Att något liv uppstått någon annanstans, utvecklats och till sist kunnat ta sig mellan solsystem för att besöka just oss trots alla avstånd och problem det skulle medföra eller att det då funnits mer avancerade civilisationer på jorden som vi inte ännu funnit spåren av. Att liv frodas och utvecklas på jorden vet, att det nästintill resettats i alla fall 5 gånger vet vi med.

Frågan är om en kapsel skulle överleva i övre atmosfären/stratosfären en längre tid.
Jesus har kungjort att det finns en övre värld, som han kom ifrån, och vår värld som förvaltas av lögnens fader Satan. Satan och vår värld är dömda att gå under. Satan är en avfälling från den övre världen, där det finns makt som vi har svårt att ens föreställa oss.

Vår värld ska ha färdigställts i syftet att ge frukt, varelser som reser sig ur genernas diktatur och börjar söka efter rättfärdighet och en högre värld. Det finns tecken på att jorden medvetet har arrangerats för högre landlevande livsformer än bakterier och alger.

Därför finns ett alternativ till besökare från andra planeter och rester från tidigare civilisationer, att UFOn och andra mystiska fenomen som undgår att framgångsrikt studeras systematiskt har funnit här alltsedan jorden bildades.
Citera
2021-06-04, 14:07
Medlem
Citat:

Experterna säger att en sådan civilisation går att motbevisa i form av avsaknaden av radioaktiva spår.

Sug på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in