• 1
  • 2
2021-05-04, 20:59
Hej. Jag vill byta bank. Jag har inget intresse av att spara pengar eller ta lån via någon bank. Vilken bank ska jag välja?

Jag har googlat höger vänster, läst flera sidor av detta underforum... Jag förstår ingenting. Stor anledning till varför jag hade godman sedan jag fyllde 18 år.
Nu är jag i processen av att säga upp min godman då jag klarar mig fint på den lilla inkomst jag haft (sedan jag fyllde 18 år). Inga skulder skapade av mig, alltid pengar över inför nästa inkomst.
Har en skuld på 37k tack vare min första godman, tack så mycket det känns jättebra att ha en skuld som inte är mitt fel. Hoppas han får ett hemskt liv.

Jag har Handelsbanken, som mina föräldrar fixade åt mig för väldigt längesen. Deras app är sämst.
Jag behöver en bankapp där jag kan lägga upp budgetar för olika grejer. Jag behöver kunna se skiten visuellt på en skärm, där allt är samlat på samma ställe. Tror SEB har den funktionen? Kanske var det någon annan bank på S...

Sammanfattat: Vill byta bank. Vill ej ta lån eller spara. Kommer att ha ett konto(?) kopplat till mitt kort och det andra lönekonto.
Vill kunna skapa budget-överseende i appen.

Vilken bank ska jag välja?
Citera
2021-05-04, 21:24
Medlem
maxidos avatar
Sparbanken/Swedbank är bra, vet dock inte om dom har budget funktion på appen. Annars ring runt och hör med lite olika, så hittar du nog någon som funkar
Citera
2021-05-04, 21:27
Medlem
quts avatar
Länsförsäkringar bank
Citera
2021-05-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Hej. Jag vill byta bank. Jag har inget intresse av att spara pengar eller ta lån via någon bank. Vilken bank ska jag välja?

Jag har googlat höger vänster, läst flera sidor av detta underforum... Jag förstår ingenting. Stor anledning till varför jag hade godman sedan jag fyllde 18 år.
Nu är jag i processen av att säga upp min godman då jag klarar mig fint på den lilla inkomst jag haft (sedan jag fyllde 18 år). Inga skulder skapade av mig, alltid pengar över inför nästa inkomst.
Har en skuld på 37k tack vare min första godman, tack så mycket det känns jättebra att ha en skuld som inte är mitt fel. Hoppas han får ett hemskt liv.

Jag har Handelsbanken, som mina föräldrar fixade åt mig för väldigt längesen. Deras app är sämst.
Jag behöver en bankapp där jag kan lägga upp budgetar för olika grejer. Jag behöver kunna se skiten visuellt på en skärm, där allt är samlat på samma ställe. Tror SEB har den funktionen? Kanske var det någon annan bank på S...

Sammanfattat: Vill byta bank. Vill ej ta lån eller spara. Kommer att ha ett konto(?) kopplat till mitt kort och det andra lönekonto.
Vill kunna skapa budget-överseende i appen.

Vilken bank ska jag välja?
Nordea
Citera
2021-05-04, 21:30
Medlem
Henriksss avatar
Seb
Citera
2021-05-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Sparbanken/Swedbank är bra, vet dock inte om dom har budget funktion på appen. Annars ring runt och hör med lite olika, så hittar du nog någon som funkar

Swedbank är den absolut sämsta bank!!!!
Maffian i baltikum gillar swedbank då de tvättar mycket!!!!
Citera
2021-05-04, 21:37
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Swedbank är den absolut sämsta bank!!!!
Maffian i baltikum gillar swedbank då de tvättar mycket!!!!

Kanon ju.
Citera
2021-05-04, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Länsförsäkringar bank

Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Seb

Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Nordea

Kan ni kanske... Beskriva varför?
Citera
2021-05-04, 22:19
Citat:
Ursprungligen postat av maxido

Ahh, ringa runt. Smart. Se, jag vet ingenting.

Får göra det i veckan tack. Hittills har alla ni rekommenderat olika, får kolla runt lite med de få människor jag känner och se hur deras appar fungerar också.
Citera
2021-05-04, 22:57
Medlem
Jag ville också byta bank för några år sedan och valde Swedbank. Jag är nöjd med mitt val: appen är enkel att använda och strular sällan. Jag har öht inte haft några bekymmer med Swedbank.
Citera
2021-05-04, 23:12
Medlem
Måste du göra en budget hos själva banken?

Finns ju massa bea gratisappar för det annars.
Citera
2021-05-04, 23:28
Medlem
Swedbank har något fanskap som kallas Nyckelkund där de för vuxna tar ut 39 spänn per månad för Swish, Internetbank och appen. Kanske inte kan tyckas mycket för vad man får, men är man ändå igång och byter bank så är det lika bra att plocka en som ger dig dessa tjänster gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in